وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

نگاهی به شرایط بقای شش تیم پایین جدول رده بندی لیگ برتر: این مسیر سنگلاخ پیچ در پیچ

ایران ورزشی / بهناز میر مطهریان

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – پنج هفته تا پایان لیگ هفدهم باقی مانده و تعطیلی این روزهای لیگ، فرصت خوبی را در اختیار تیم های پایین جدولی قرار داده تا برای ماندن برنامه ریزی کنند.

سپاهان، پدیده، نفت تهران، سپیدرود، استقلال خوزستان و مشکی پوشان(سیاه جامگان) به ترتیب تیم‌های ۱۱ تا ۱۶ جدول رده بندی هستند که به ترتیب ۲۷، ۲۶، ۲۴، ۲۳، ۲۳ و ۱۵ امتیاز را مال خود کرده اند و در پنج هفته باقی مانده هرکدام در سخت ترین شرایط بر سر بقا می جنگند.

اینکه کدامیک در نهایت از این نبرد پیروز بیرون می آید، سوالی است که هیچکس پاسخی برایش ندارد و ما در این مطلب تنها مسیر پیش روی هر تیم تا پایان لیگ را مورد بررسی قرار می دهیم.

هرچند غیرقابل باور و هرچند ناراحت کننده اما واقعیت این است که نام سپاهان هم این فصل در لیست تیم‌هایی است که در معرض سقوط قرار دارند. سپاهان درست است که با ۲۷ امتیاز و نشستن در رده یازدهم جدول رده بندی شرایط بهتری نسبت به دیگر تیم‌های در معرض سقوط دارد اما بازی با پیکان و استقلال خوزستان در خارج از خانه و مسابقه با تراکتور، صنعت نفت آبادان و استقلال را داخل خانه پیش رو دارد.

سپاهان در هفته های پیش رو با حریفان سرسختی باید رو در رو شود که اگر قدری بی تمرکز و ضعیف ظاهر شود، بدون شک خطر سقوط را بیشتر و بیشتر حس خواهد کرد.

بعد از سپاهان پدیده با ۲۶ امتیاز نشسته و آنچه شرایط پدیده را حتی از مشکی پوشان هم بغرنج تر می کند، موضوع کسر ۶ امتیاز دیگر از این تیم است. اگر باشگاه پدیده تا امروز(شنبه) طلب پراهیچ را پرداخت نکند، این تیم با کسر ۶ امتیاز دیگر، مستقیم به لیگ دسته پایین تر سقوط خواهد کرد اما اگر هم ماجرای کسر امتیاز به خیر بگذرد، این تیم بازی با رقیبان مستقیم یعنی نفت تهران و مشکی‌پوشان را پیش رو دارد که بازی های حساس و سختی برای این تیم خواهند بود.

نفت تهران با ۲۴ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد. در مقایسه با پنج تیم دیگر، نفت بازی های سخت تری را پیش رو دارد. بازی با استقلال، سایپا، پدیده، پارس جم و ذوب آهن، رقابت‌های بسیار سختی برای نفت تهران به حساب می آیند.

چرا که استقلال، سایپا، پارس جم و ذوب آهن برای کسب سهمیه آسیایی در رقابت فشرده ای قرار دارند و در هر بازی فقط وفقط برای کسب سه امتیاز تلاش می کنند.

سپیدرود ۲۳ امتیازی در رتبه چهاردهم بیشتر از تیم‌های قبل در معرض سقوط قراردارد. تیم علی کریمی برای بقا باید حداقل سه امتیاز سه بازی خانگی اش مقابل پارس جم، تراکتورسازی و فولاد را کسب کند و در دو بازی خارج از خانه ذوب آهن و پرسپولیس که بازی های سختی هم هستند، حداقل یک امتیاز بگیرد.

استقلال خوزستان هم، هم امتیاز با سپیدرود با تفاضل گل بیشتر در رده پانزدهم قرار دارد. کار استقلال خوزستان اما از این جهت سخت تر از سپیدرود است که تنها دو بازی خانگی دارد که آن هم مقابل گسترش فولاد و سپاهان است.

ضمن اینکه این تیم در بازی های خارج از خانه خود مصاف با تیم مشکی پوشان که آن هم برای بقا می جنگد را پیش رو دارد.

در آخر جدول رده بندی لیگ، مشکی پوشان با ۱۵ امتیاز شانس بسیار کمی برای بقا دارند. سرنوشت مشکی پوشان برای بقا تنها در دست خود نیست و این تیم علاوه بر اینکه باید بالاترین امتیاز را از بازی های باقی مانده کسب کند باید امیدوار باشد که سایر رقیبانش در راه بقا ناکام بمانند و بیشترین امتیاز را در هفته های پیش رو از دست بدهند.

ضمن اینکه در این بین این تیم با تیم هایی بازی دارد که یا برای بقا می‌جنگند و به امتیاز بازی های آخر خود نیاز مبرم دارند و یا برای کسب سهمیه و همین موضوع بازی‌های این تیم را دشوار و کارش برای بقا را سخت‌تر می سازد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 12 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است

  • وحید گفت:

    نمی گذارند از مشهد دو تیم سقوط کند. تیم های سپیدرود استقلال خوزستان و نفت تهران برای سقوط کننده دوم بعد از سیاه جامگان باید با هم رقابت کنند
    اگر مسئولین و کادر فنی سپیدرود کمی درایت داشته باشند سپیدرود می تواند باقی بماند