وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

نگاه روز – اخلالگران در نظم ورزشگاه ها باید محاکمه و طرد شوند

اختصاصی سایت سپیدرود

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرودبازی هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران بین تیم های سپیدرود رشت و استقلال خوزستان با اتفاق سیاهی همراه بود و آن ضرب و شتم سجاد حقدادی یکی از خبرنگاران ورزشی گیلان توسط یکی از لیدرها بود.

حرکتی که با واکنش خبرنگاران ورزشی استان و خانه مطبوعات گیلان و اداره کل ورزش و جوانان مواجه شد و انتظار می رود با این پدیده زشت در ورزشگاه ها مقابله شود.

اتهام خبرنگار ورزشی گیلانی چیزی جز انجام رسالت مطبوعاتی اش و نقد فضای مدیریتی و فنی حاکم بر باشگاه سپیدرود نبود و برخی لیدرنماهایی که پول می گیرند تا از این یا آن فرد حمایت کنند، به وی حمله نموده و مضروبش کردند.

این که یک خبرنگار به وظیفه اش عمل می کند باید علاوه بر ضرب شتم، در شبکه های اجتماعی مکررا تهدید شود موضوعی است که باید در سطح دیگری به آن توجه شود و تحقیقا دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به این موضوع رسیدگی خواهد کرد اما اداره کل ورزش و هیات فوتبال و دیگر نهادهای مرتبط در ورزش نباید اجازه دهند چنین رفتارهایی در محیط ها و اماکن ورزشی باب شود و امنیت ورزشگاه ها زیر سوال برود.

گفته می شود بسیاری از تماشاگران مسابقات فوتبال تحت تاثیر جو قرار گرفته و هم پای برخی تماشاگر نماها، شروع به برهم زدن فضای ورزشگاه ها می کنند. این ادعا ممکن است درست باشد اما دامنه اعتراض ها در بسیاری از مواقع فراتر از برهم زدن نظم ورزشگاه ها بوده و دامن مدیران ذی ربط و … را هم می گیرد!

اما نکته مهم این است که در اغلب موارد جریان رهبری در سکوها در ایجاد تنش نقش دارند و به ویژه در جریان ضرب و شتم اخیر خبرنگار گیلانی این نقش پر رنگ بوده است. برابر اطلاعات موجود تعدادی از لیدرهای سپیدرود که سابقه آنان مشخص است ابتدا در شبکه های اجتماعی به سوژه خود حمله می کنند و آنگاه در مواجهه با آنان در خیابان و ورزشگاه مبادرت به درگیری می نمایند.

باید از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال و حتی ماموران نظامی و امنیتی ورزشگاه ها پرسید آیا ساز و کار مناسبی برای کنترل حضور این افراد که در محاکم قضایی و نیروی انتظامی سابقه دارند، در ورزشگاه ها وجود ندارد که هر هفته التهاب های کلامی و فیزیکی چه در فضای مجازی و چه در روی سکوی ورزشگاه ها افزایش می یابد؟

مسئولان اداره ورزش و جوانان، هیات فوتبال و نهادهای امنیتی وظیفه دارند با شناسایی عوامل درگیری که محیط ورزش را به محلی برای برخورد های خشونت آمیز تبدیل کردند به شکل قاطعی برخورد کنند و در این میان مدیران باشگاه ها و مسئولان کانون هواداران باشگاه ها وظیفه دارند با آگاه سازی حامیان تیم ها خطرات همراهی با سودجویان را به این تماشاگران دلسوز تذکر دهند تا فضای ورزشگاه سمت سالم سازی پیش برود نه این که به بهانه حمایت از این فرد یا آن فرد به اقدامات ضد اجتماعی آنان رسمیت ببخشند که بررسی قضایی و امنیتی اهانت به سجاد حقدادی می تواند تا حدود زیادی گره این معما را باز کند.

با عنایت به پرونده های تعدادی از لیدرهای منتسب به باشگاه سپیدرود و نقش آنان در تخریب و تهدید و اهانت به بسیاری از چهره های موجه ورزش گیلان و حتی مسئولان استان، این نیاز وجود دارد که دستگاه محترم قضایی و نیروهای امنیتی نسبت به ممنوعیت ورود این افراد به ورزشگاه ها اقدام نمایند.

همکاری و تعامل نزدیک اداره ورزش و جوانان، هیات فوتبال، نیروی انتظامی و باشگاه سپیدرود برای تعیین صلاحیت افرادی که به عنوان لیدر، جریان هواداری را هدایت می کنند، از دیگر ضرورت های پاکسازی ورزشگاه ها از وجود افراد مخرب و ضد اجتماعی است.

باید تاکید شود تماشاگران و جریان هواداری از مهم ترین سرمایه های فوتبال ملی و باشگاهی به شمار می روند و نباید این سرمایه گران و عنصر امتیاز آور و بزرگ توسط عده ای تخریب شود. باید تلاش شود عده قلیلی که به بهانه هواداری، طراوات و شادابی را از ورزشگاه ها می گیرند، از محیط فوتبال دور شوند.

اتفاقاتی که در ورزشگاه ها رخ می دهد و رفتارهای غیر قانونی که در رسانه ها بازتاب می یابد نیازمند بررسی و تدبیر و برنامه ریزی است و به قول رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بخشی از این رفتار ها از جنس فوتبال نیست و عده ای از بستر فوتبال و فضای موجود در ورزشگاه سوء استفاده می کند تا به اهداف غیر فوتبالی خود برسند.

امیدواریم گام های عملی و موثری برای شناسایی افراد معلوم الحال و ممانعت از حضورشان در ورزشگاه ها برداشته شود

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه ارسال شده است

  • دلزده گفت:

    لیدرها باید تعیین صلاحیت بشوند . کسی که رهبری سکوها را قبول می کند باید ادم فهیم و عاقل و سالم باشد . نمی شود هر که قلدرتر و هتاک تر و بی اخلاق تر بیاید در سکوها مانور بدهد . خیلی از این ها پرونده دارند و محکوم شده اند . تا صبح بیدارند و روزها هم خوابند و به هر کسی که دلشان بخواهد اهانت می کنند . جو ورزشگاه مسموم است و این جوری ادامه پیدا بکند مردم برای امنیت خودشان هم شده نمی آیند . باید کاسه و کوسه اینها جمه بشود

  • مرد سرخ گفت:

    این داغان کل باز رم کرد اخر سرشو به باد میده