وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

نیاز به اعتبار پنج میلیارد تومانی برای استانداردسازی ورزشگاه های گیلان / رهنما: سازمان بازرسی مخالف برگزاری بازی در عضدی است

گیل نگاه / سینا معتدل

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – استان گیلان از دیرباز در رشته‌های ورزشی علی‌الخصوص فوتبال دارای قهرمانان زیادی بوده است و همواره تیم‌های فوتبال آن در سطح اول کشور با رقبای  خود به رقابت ‌پرداخته‌اند. اما هرگز استعدادهای فراوان ورزشی باعث ارتقای سخت‌افزاری ورزش استان نشده است.

کمبودها و نواقص استادیوم‌ها در گیلان از سالیان گذشته همواره وجود داشته است. معماری قدیمی و مستهلک شدن این استادیوم‌ها عامل اصلی این مشکل است. به‌خصوص این موضوع هرساله در هفته‌های منتهی به شروع رقابت‌های  لیگ برتر به اوج خود می‌رسد.

در فصل فوتبالی پیش رو نیز یک تیم لیگ برتری، یک تیم دسته اولی و دوتیم  دسته دومی از استان گیلان در رقابت‌های کشوری حضور دارند که استادیوم هر چهار تیم با مشکلات و موانعی روبرو هستند. حتی کار به آنجا رسیده است که گفته می‌شود به دلیل فرسودگی و غیراستاندارد بودن  ۳ ورزشگاه اصلی گیلان و حداقل ۱۷ مورد ایراد، فدراسیون فوتبال اجازه بازی به تیم‌های سپیدرود و ملوان را در گیلان نخواهد داد.

ابتدا از سوی ناظرین فدراسیون فوتبال به استادیوم عضدی رشت به‌عنوان محل دیدارهای سپیدرود در فصل گذشته که میزبان هواداران مشتاق این تیم بود ایراداتی وارد شد از جمله قسمت میکسدزون، مسیرهای ورودی خبرنگاران و جایگاه ویژه و مسائل امنیتی.

در این اخطاریه فدراسیون فوتبال آمده است در صورتی که این ایرادات تا آغاز رقابت‌ها رفع نشود، تیم‌های سپیدرود و ملوان می‌بایست بازی‌های خود را در استانی دیگر برگزار کنند!

مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در ارتباط با مشکلات پیش روی برگزاری دیدارهای لیگ نمایندگان گیلان به گیل نگاه گفت: از سوی سازمان بازرسی برای عدم بازی در استادیوم عضدی مستقیماً نامه ارسال‌شده و اعلام کرده‌اند این استادیوم قابلیت برگزاری بازی ندارد.

رهنما افزود: امیدوارم با عنایت نمایندگان مجلس به ادارات کل، عقب‌ماندگی‌های خود را هر چه سریع‌تر پوشش دهیم و از لحاظ تامین اعتبار بسیاری از پروژه‌ها در حد آبرومند مشکلی نداشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان تاکید کرد:بروکراسی اداری دیگر موضوعی است که در این مسیر باید سریع‌تر طی شود.

لازم به ذکر است سکوی روبروی استادیوم عضدی رشت در دیدارهای پایانی سپیدرود در فصل گذشته که با جمعیت بالای هوادار مواجه بود با مصوبه دفتر فنی و مهندسی سازمان ورزش و جوانان به حالت نیمه استفاده در آماده بود که پس از مشاهده خیل  جمعیت کل سکو مورداستفاده قرار گرفت!

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در خصوص اولتیماتوم‌های داده‌شده برای استادیوم عضدی عنوان کردند:انشالا با حمایت‌های استاندار محترم، تیم سپیدرود در رقابت‌های این فصل قدرتمندانه شرکت می‌کند و مشکلی از این بابت نداریم.

رهنما در خصوص بحث چمن مصنوعی استادیوم سردار جنگل هم توضیح داد:امسال خیلی از پروژه‌ها ما متوقف‌شده است. تنها استخر ما تعطیل است امیدواریم برای حل مشکل استخر و پیست دوچرخه‌سواری نمایندگان محترم مجلس مصوبه ۲۷درصد را هم تائید کنند.

استادیوم سردار جنگل به دلیل نوساز بودن از استحکامات لازم برخوردار بوده اما به دلیل دوری این استادیوم از شهر و زمین نامطلوب هرگز به استادیوم دلخواه هواداران فوتبال در رشت تبدیل نشد.علاوه بر این عدم برگزاری بازی  در این ورزشگاه در چند سال اخیر برخی از امکانات این مجموعه را نیز با فرسودگی روبرو کرده است.

از سوی دیگر در انزلی وضعیت سکوهای این تیم خطرزا تشخیص داده‌شده است و به گفته رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان استفاده از بخشی از این استادیوم ناممکن شده است .

حال و روز این استادیوم که در کنفرانس‌های خبری سرمربی پیشین این تیم به حالت یک موضوع طنز درآمده بود هواداران این تیم دسته اولی را با خطرات جانی تهدید می‌کند.

همچنین این موضوع برای تیم داماش که به‌طور مشترک با سپیدرود از یک استادیوم در رشت استفاده می‌کند صدق می‌کند.

از دیگر سو استادیوم پیر آزادی فومن نیز استانداردهای لازم برای برگزاری بازی‌ها برخوردار نیست. این موضوع آب سردی است بر پیکر فوتبال گیلان که همواره با هوادارانش زنده است.

رهنما در بخش دیگری از گفت‌وگو با گیل نگاه اعلام کرد:حل مشکلات استادیوم‌های گیلان نیاز به یک‌همت فرابخشی و فراتر از ورزش دارد. این مقام اضافه کرد: از استاندار محترم تشکر می‌کنم چون بودجه استانی سه برابر شده است.

رهنما گفت:امیدوارم به خاطر محبوبیت فوتبال که برای تماشای یک بازی ۲۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند و جنبه ملی هم دارد توجه ویژه‌ای به حل مشکلات شود.

او در پایان گفت:همچنین برای حل این مشکلات نیازمند موافقت‌نامه سازمان برنامه‌وبودجه و دستگاه‌ها نظارتی هم هستیم.

سعید علیپور مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان گیلان هم در این خصوص به گیل نگاه گفت: بر اساس اعلام کارشناسان فنی و عمرانی، هزینه بازسازی و استانداردسازی حداقل ۲ ورزشگاه رشت و انزلی حدود ۵ میلیارد تومان تخمین زده‌شده که در مقابل تأثیرات خوب اجتماعی، موج مثبت و غرورآفرین در بین مردم و هواداران و همچنین کاهش ناهنجاری‌ها، رقمی به‌حساب نمی‌آید.

حال باید دید در فاصله چندهفته‌ای تا شروع مسابقات لیگ برتر دسته اول و دوم چگونه مشکلات و موانع این استادیوم‌ها برطرف خواهد شد؟ و این اتمامِ‌حجت‌ها می‌تواند به عاملی برای پیگیری سریع‌تر مشکلات ورزشگاه‌های گیلان تبدیل شود؟

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.