وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

نیمکت های پرستاره لیگ هجدهم

سپهر ستاری

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – افشین قطبی هم رسما به فولاد خوزستان پیوست تا جمع مربیان سابق تیم ملی را در لیگ برتر تکمیل کند. صرف‌نظر از این که آیا قطبی می‌تواند کشتی بحران‌زده فولاد را به ساحل آرامش برساند یا خیر که موضوعی قابل بررسی است؛ لیگ هجدهم از نظر کیفیت مربیان، بهترین لیگ چندین سال اخیر است.

با مقایسه‌ای ساده بین لیست مربیان حال حاضر لیگ برتر با سال‌های گذشته، به خوبی می‌توانیم متوجه تغییر نسل مربیان لیگ برتری شویم. این روزها کمتر مربیان ناکام گذشته را در لیگ برتر می‌بینیم و به نظر می‌رسد مدیران لیگ برتری اکنون با وسواس بیشتری برای نیمکت تیم‌های‌شان تصمیم می‌گیرند.

با مقایسه‌ای ساده بین نیمکت‌های لیگ برتری در این فصل و فصل گذشته واضح است که مربیانی که در سال‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده‌اند دیگر جایی روی نیمکت تیم‌ها ندارند و مانند گذشته خبری از مربیانی که هر سال یک تیم را به لیگ پایین‌تر می‌فرستادند، نیست.

لیگ هجدهم چهار سرمربی اسبق تیم ملی یعنی برانکو ایوانکوویچ، امیر قلعه‌نویی، علی دایی و اکنون افشین قطبی را در خود می‌بیند و حضور و تقابل این مربیان که همگی سابقه قهرمانی در لیگ برتر را نیز دارند و روزگاری بر نیمکت تیم ملی کشورمان تکیه زده بودند قطعا بر جذابیت فنی این مسابقات می‌افزاید.

علاوه بر این مربیان، باید از جواد نکونام، علی کریمی و علیرضا منصوریان هم نام ببریم که با سابقه دستیاری در تیم ملی اکنون در لیگ برتر سرمربیگری می‌کنند و قطعا از دوران حضور در تیم ملی تجربیات گران بهایی به لیگ برتر آورده‌اند.

علاوه بر نفراتی که از آنها نام بردیم مربیان دیگری هم در لیگ هجدهم حاضر هستند که چیزی کم از آنها ندارند و با تیم‌های‌شان می‌توانند رقیبی جدی برای دیگر تیم‌ها باشند. مربیانی که سابقه حضور در تیم ملی را ندارند ولی نشان داده‌اند فوتبال را به خوبی می‌فهمند و حضورشان در لیگ امسال سطح کیفی مسابقات را بالا برده است.

یحیی گل‌محمدی که این فصل با تیمش پدیده رقابت‌ها بوده و در گذشته هم کارنامه روشنی دارد، وینفرد شفر آلمانی که فصل گذشته استقلال را نجات داد و امسال هم چنین هدفی دارد، محمد تقوی که بالاترین مدرک مربیگری کشور انگلیس را دارد و تراکتورسازی از زمان انتصاب او به عنوان سرمربی نتایج بسیار خوبی گرفته است، مهدی تارتار که تیم پارس جنوبی را به لیگ برتر آورد و در دو سال اخیر نتایج خوبی با این تیم کم‌هزینه گرفته است.

رضا مهاجری که یک مربی قابل احترام در لیگ برتر بوده است و علیرضا مرزبان که همچون یک ناجی توانسته نفت مسجدسلیمان را از انتهای جدول تا رده دهم ببرد. حضور این تعداد مربی توانمند در لیگ برتر امری کم‌سابقه است که در این فصل از رقابت‌ها میسر شده و می‌تواند به فوتبال ما کمک ویژه‌ای کند و باعث رشد سطح کیفی رقابت‌ها و جذابیت هرچه بیشتر لیگ شود.

موضوعی که از ابتدای فصل و در بسیاری از بازی‌ها نیز قابل لمس بوده و شاهد بازی‌هایی تاکتیکی از تیم‌ها هستیم.

با توجه به شرایط موجود و نتایج خوب این مربیان، می توانیم امیدوار باشیم دوره مربیانی که در سال‌های اخیر در فوتبال ما حاضر بوده و افتخاری کسب نکرده‌اند، یا از آخرین افتخارشان سال‌ها می گذرد، به پایان برسد و شاهد اعتماد بیشتر باشگاه‌ها به مربیان جدیدی باشیم که با گذراندن دوره‌های مربیگری، اکنون آماده فعالیت در بالاترین سطح فوتبال ما هستند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 16 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.