وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

هرندی: تیم های گیلانی از بودجه دولتی بی نصیب هستند / لزوم ورود مدیران دولتی به فوتبال گیلان

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – پیشکسوت فوتبال گیلان با اشاره به ارتزاق تیم‌های پرسپولیس و تهران از بودجه دولتی گفت: تیم‌های فوتبال گیلان نمی‌توانند از بودجه دولتی استفاده کرده و نیاز است مدیرانی از بدنه دولت به فوتبال گیلان ورود پیدا کنند.

به گزارش سایت سپیدرودف امید هرندی در گفت و گو با خبرگزاری فارس، با اشاره به دلایل عقب‌ماندگی فوتبال گیلان اظهار کرد: مدیریت ضعیف مهم‌ترین دلیل عقب ماندگی فوتبال گیلان بوده و هیچ ارکانی حاضر به پذیرش مسؤولیت خود نیست، بخش‌های درهم‌تنیده ورزش به‌ویژه فوتبال نظیر هیئت فوتبال گیلان، بازیکنان و مربیان شاغل در فوتبال گیلان، اداره کل ورزش و جوانان گیلان و حتی تماشاگران از مسؤولیت خود شانه خالی می‌کنند.

وی با بیان اینکه قبول مسؤولیت نقش بسزایی در حل مشکلات فوتبال گیلان دارد، خاطرنشان کرد: سقوط تیم فوتبال سپیدرود رشت به لیگ دسته اول، عدم صعود تیم‌های ملوان انزلی و داماش گیلان به رقابت‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول حاکی از عملکرد ضعیف فوتبال گیلان در فصل گذشته است.

پیشکسوت فوتبال گیلان با تأکید بر راهکارهای قانونی برای حمایت ادارات دولتی از تیم‌های فوتبال گفت: تیم‌های پرسپولیس و استقلال متعلق به وزارت ورزش بوده و از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، این تیم‌ها بدون هیچ مشکلی به راه خود ادامه می‌دهند ولی در گیلان تیم‌های فوتبال این استان نمی‌توانند زیر چتر حمایتی اداره کل ورزش و جوانان قرار بگیرند، اگر وزارت ورزش به پرسپولیس و استقلال کمک می‌کند، در گیلان نیز اداره ورزش و جوانان باید به تیم‌های فوتبال کمک کند.

هرندی ورود مدیرانی از بدنه دولت به فوتبال گیلان را ضروری دانست و افزود: چرا دنبال مدیرانی می‌گردیم که یک‌میلیون تومان هم نمی‌توانند درآمدزایی کرده و برای تأمین بودجه به دنبال استاندار و شهردار و نماینده مجلس می‌گردند، باید مدیرانی به بدنه فوتبال تزریق شوند که از بدنه دولت بوده و درد فوتبال را بدانند، سپیدرود و داماش اشل کوچکی از پرسپولیس و استقلال هستند.

وی با بیان اینکه فساد در فوتبال وجود دارد، تصریح کرد: افراد فاسد در تیم‌های کم‌پول نیز رخنه کرده و ایجاد فساد می‌کنند، فساد در تیم‌هایی با توانایی مالی بالا به چشم می‌آید ولی در تیم‌هایی با توانایی مالی پایین‌تر نیاز به تجزیه‌وتحلیل بیشتری برای دیده شدن دارد.

سرمربی اسبق تیم فوتبال داماش گیلان با تأکید بر وجود فساد در دیدار پلی‌آف لیگ دسته دوم گفت: گل واضح داماش گیلان مردود اعلام‌شده و داوری بسیاری ضعیفی را شاهد بودیم، اتفاقات عجیب‌وغریب دیدار داماش مقابل نیروی زمینی باعث عدم صعود داماش به رقابت‌های لیگ دسته اول شد.

هرندی با بیان اینکه یک سرمربی غیربومی در سه تیم استان فعالیت کرده است، تصریح کرد: به آقای دست‌نشان علاقه وافری دارم، ولی آیا در استان گیلان مربی تراز اولی نیست که داماش، سپیدرود و ملوان سه تیم برتر استان را به ایشان می‌سپاریم، به عملکرد فنی ایشان کاری ندارم ولی این خود نشانه‌ای از فساد است.

وی وجود مربیان و مدیران بدون کارنامه را بخشی از دلایل ناکامی فوتبال گیلان دانست و افزود: تا زمانی که مدیران، سرمربیان و بازیکنان با کارنامه مشخص در فوتبال گیلان حضور پیدا نکنند، دچار پسرفت می‌شویم، یک مربی را که نتیجه نگرفته است مجدداً شش ماه دیگر جذب می‌کنیم، این‌ها از دلایل عقب‌ماندگی فوتبال گیلان است.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + نه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.