وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

هشدار روز: کاهش تیم‌های لیگ برتری

آی‌اسپورت

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – بدهکاری باشگاه‌های لیگ برتر که با سهل‌گیری فدراسیون فوتبال در چند سال اخیر و سهل‌انگاری باشگاه‌ها حالا به همه باشگاه‌ها رسوخ کرده و کاملا شایع است ممکن است به کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر منجر شود.

سخت‌گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره مسائل مالی و اعطای مجوز حرفه‌ای احتمالا قربانیانی در میان تیم‌های لیگ برتر خواهد داشت و حتی ممکن است باشگاه‌های بزرگ را به دسته‌های پایین‌تر بقرستد.

امسال کنفدراسیون فوتبال آسیا حساسیت بیشتری روی اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها دارد. یکی از شروط گرفتن این مجوز بدهکار نبودن باشگاه‌ها یا حداقل وجود برنامه‌ریزی مناسب برای پرداخت بدهی‌ها به بازیکنان، مربیان یا نهادها است.

بر همین اساس مهدی تاج، رئیس فدارسیون فوتبال در نشست خبری خود از احتمال کاهش باشگاه‌های لیگ برتر خبر داده است.

تاج گفته: «لیگ ما در حال حاضر ۱۶ تیم است و اگر در آینده تعداد تیم ها کاسته شد تعجب نکنید چون باشگاه هایی که نتوانند استانداردهای لازم را کسب کنند از دور مسابقات کنار گذاشته خواهند شد.»

سامان دادن وضعیت مالی تنها مربوط به باشگاه‌ها نیست بلکه فدراسیون فوتبال بازیکنان را هم در نظر خواهد گرفت. براساس آن‌چه تاج گفته بازیکنان لیگ برتر هم باید براساس پولی که از باشگاه‌ها دریافت می‌کنند و نه مبلغ قرارداد مالیات‌های‌شان را بپردازند.

آن‌گونه که رئیس فدراسیون خبر داده ۳۷۰ پرونده مالی از اختلاف بین بازیکنان و باشگاه‌ها وجود دارد که در آن‌ها بازیکنان به پول‌شان نرسیده‌اند و همه آن‌ها که مربوط به باشگاه‌های مختلف است برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باید تعیین تکلیف شوند.

باشگاه‌ها اما فرصت چندانی برای گرفتن این مجوز و سامان دادن وضعیت مالی خود ندارند و امکان قربانی شدن حتی باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر وجود دارد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هفت =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است