وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

هفته آخر لیگ آزادگان زیر سایه اتهام تبانی و توافق

طرفداری

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرودتکلیف یک تیم صعود کننده و سقوط کننده در هفته پایانی مسابقات لیگ یک مشخص می شود که این قضیه شائبه هایی را مبنی بر اقدامات غیرفوتبالی برخی از تیم ها به وجود آورده است.

هفته های پایانی لیگ های مختلف همواره جذاب ترین مقطع یک فصل فوتبالی هستند چرا که تلاش های هر تیمی در طول فصل بدون نتیجه گرفتن در بازی های پایانی بی ثمر می شود.

بیایید مقداری از سطح اول فوتبال فاصله بگیریم و به دسته های پایین تر نگاهی بیندازیم جایی که گاه فشردگی و جذابیت بیشتری نسبت به لیگ برتر بر این مسابقات حاکم است چرا که وقتی داستان صعود به لیگ برتر مطرح می شود تیم ها برای پیروز شدن در رقابت صعود ممکن دست به هر کاری بزنند، کارهایی که گاها فراتر از مستطیل سبز می رود.

هرچه یه هفته های پایانی لیگ یک نزدیک بشویم چالش های بیشتری بر سر راه نهاد های نظارتی قرار می گیرد. یکی از پای ثابت این چالش ها تیم های بی انگیزه ای هستند که در میانه جدول حضور دارند و یا سقوط آن ها قطعی شده است چرا که نتایج بازی ها تاثیری روی جایگاه و و ضعیت این تیم ها ندارد و شاید آن ها با پیشنهاد های وسوسه کننده ای برای تعیین نتیجه بازی های پیش رویشان از قبل مواجه شوند.

هفته ۳۴ لیگ دسته اول روز یکشنبه انجام می شود و تکلیف صعود و سقوط لیگ این فصل مشخص می شود. مس رفسنجان صعودش و علم و ادب تبریز و سپیدرود نیز سقوطشان قطعی شده است. اما تکلیف یکی از تیم های صعود کننده و سقوط کننده در هفته پایانی مشخص می شود.

با توجه به جدول بالا رقابت اصلی صعود بین دو تیم آلومینیوم اراک و مس کرمان است. تیم مس با علم و ادبی بازی دارد که سقوطش به لیگ دسته دو قطعی شده است و تیم آلومینیوم هم با داماش گیلان بازی دارد.

آلومینیوم با ۳ تفاضل بیشتر نسبت به مس کرمان در رتبه دوم است پس در هفته ۳۴ هرکدام از این دو تیم گل بیشتری بزند شانس بیشتری برای صعود دارد. هر تعدادی که تیم رسول خطیبی به داماش گل بزند، مسی ها برای صعود باید ۳ گل بیشتر به علم و ادب تبریز بزنند تا اختلاف تفاضل را جبران کنند و دومین تیم صعود کننده باشند.

یعنی اگر بازی اراک ۳ بر صفر به سود آلومینیوم تمام شود، در تبریز مس کرمان باید ۶ بر صفر میزبان تبریزی خود را شکست بدهد تا تفاضل گل هر دو تیم مساوی شود و مس کرمان با گل زده بیشتر صعود کند.

روی کاغذ مس کار راحت تری برای گل زنی مقابل علم و ادب با تفاضل گل ۶۸- دارد و به احتمال زیاد تبریزی ها توان مقابله با کرمانی ها را ندارند و مقابل این تیم پرانگیزه گل باران خواهند شد به همین دلیل خبرهایی مطرح شده است که ممکن است این تیم برای جلوگیری از یک باخت پرگل با ترفندی نتیجه بازی را ۳-۰ کند تا گل های کمتری دریافت کند.

یکی از این ترفندها می تواند ۷ نفره شدن علم و ادب باشد یعنی با دریافت کارت قرمز های متوالی تعداد نفراتش از حد نصاب کمتر شود و به طور قانونی بازی را ۳-۰ ببازد، با این اتفاق اراکی ها اگر در خانه ۱-۰ هم داماش را ببرند به راحتی لیگ برتری می شوند.

البته این حرف در حد شایعه است و به گوش کرمانی ها رسانده اند که احتمال دارد با توجه به تبریزی بودن رسول خطیبی، نماینده تبریز مایل به صعود آلومینیوم باشد نه مس!

در نقطه مقابل به گوش اراکی ها هم رسیده که مس بیکار ننشسته و می خواهد حریف آنها را تقویت کند. در اراک شایعه شده تیم مس کرمان هم ظاهرا برای داماشی ها پاداش سنگینی در صورت متوقف کردن شاگردان رسول خطیبی تعیین کرده است تا انگیزه را به این تیم میانه جدولی برگرداند.

شایعاتی مشابه برای بازی های پایین جدول نیز وجود دارد. یعنی تیم نیروی زمینی تنها در صورت باخت یکی از دو تیم ملوان و رایکا مقابل حریفان و پیروزی مقابل گل ریحان البرز از سقوط نجات پیدا می کند.

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم خبر از برخورد جدی با هرگونه تخلفی در هفته پایانی لیگ آزادگان داده اند. همچنین سازمان لیگ برای هر بازی یک ناظر ویژه و یک ناظر مخفی را تعیین کرده است.

حالا باید ببنیم که تکلیف هفته پایانی لیگ دسته یک چه می شود…

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.