وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

همه تیم شما را تماشا می‌کنند / خوشا به حال سپیدرودی‌ها

ایران ورزشی آنلاین

خوشا به حال دوستداران سپیدرود در گیلان که تیم زیبایی دارند و یک قدم از تیم‌شان دور نمی‌شوند

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – داستان سپیدرد، داستان جذاب و پیچیده‌ای‌ست، تیمی که پس از سال های سال از لیگ دسته دوم به لیگ یک رسید و بی‌وقفه خود را مدعی صعود به لیگ برتر معرفی کرد.

داستان سپیدرود «داستان دستان خالی و آرزوهای بزرگ» است، تیمی که ثروتمند است به دلیل رویاهای بزرگ و تماشاگران فوق‌العاده و دچار بحران است به دلیل بحران‌های اقتصادی در گیلان و البته به دلیل اینکه صنایع و بنگاههای اقتصادی بومی در گیلان خود را از یک فرصت بزرگ محروم کرده‌اند، فرصتی که در اصفهان و تهران و اهواز و کرمان و چندین و چند شهر دیگر، بزرگ و آنچنانی تلقی می‌شود و در رشت وقعی به آن نمی‌گذارند.

سپیدرود اما از دل این بحران‌ها موفقیتی جانانه ساخته است. وقتی از سپیدرود حرف می‌زنیم، از قدمتی تاریخی و تنهایی تاریخی حرف می‌زنیم، این دو ویژگی توأمان سپیدرود است.

حیرت‌آور است که در گیلان صنایع و بنگاه های اقتصادی از فرصت سرمایه‌گذاری در سپیدرود بهره نبرده‌اند اما شهرداری و شورای شهر وارد این کارزار شده‌اند و با کمک‌های حداقلی کاری کرده‌اند که بحران مالی سپیدرود فروکش کند.

کمک‌های دو سرمایه‌گذار خصوصی نیز آنچنان رقم و عدد بزرگی نبوده که بتواند مشکلات سپیدرود را حل کند. مربیان و بازیکنان سپیدرود اما با همراهی تماشاگران و دوستداران‌شان فارغ از مشکلات مالی به آرزوی بازگشت فوتبال رشت به لیگ برتر فکر کرده‌اند تا نشان دهند حتی با دستان خالی استحقاق حضور در لیگ برتر را دارند.

سپیدرود حالا طعنه‌ای است به فوتبال دولتی ایران، به تیم‌های بی‌تماشاگری که هر سال چند ده میلیارد هزینه می‌کنند تا برای سکوهای خالی بازی کنند.

در فوتبال ایران اما طریق گردش اقتصادی و درهای بسته درآمدزایی باعث می‌شود که بنگاههای دولتی و نیمه دولتی تیم‌های بی‌تماشاگر بسازند و پول‌های‌شان را صرف یک سرمایه‌گذاری بی‌حاصل کنند اما تیم‌های خصوصی و پرتماشاگر تنگ‌دست بمانند و در رقابت با متمول‌ها حذف شوند. سپیدرود اما این قاعده‌ی غلط را شکسته است.

علی نظرمحمدی و همکارانش تیم بومی و بی‌حاشیه و قدرتمندی را ساختند که حالا به اوج محبوبیت رسیده، دراندازه‌ای که حتی اهالی قدیمی فوتبال رشت کمتر دوره‌هایی نظیر این را به‌خاطر دارند.

بازی آخر سپیدرود مقابل مس کرمان، آخرین مثال از محبوبیتی رشک‌برانگیز است. ورزشگاه دکتر عضدی رشت غرق در تماشاگر بود و صحنه‌های تشویق هواداران تماشایی و بی‌نظیر بود.

رابطه‌ی عاطفی و صمیمانه‌ای که بین علی نظرمحمدی و بازیکنان سپیدرود با تماشاگران شکل گرفته، اهمیت اجتماعی سپیدرود در رشت را نشان می‌دهد. این تعلق خاطر سرمایه‌ای بزرگ است که ساختن و پرورش دادنش آسان نبوده و محصول کار بزرگی‌ست که نقش علی نظرمحمدی و همکارانش در آن پررنگ است.

سپیدرود در هفته‌های اخیر کورس دشوار با چهار یا پنج تیم بالای جدول را برده و صدرنشینی خود را حفظ کرده و اگرچه موقت به پله دوم رفته اما بی هیچ وقفه‌ای دوباره خود را به صدر جدول رسانده تا عنوان باثبات‌ترین صدرنشین لیگ یک به سپیدرود برسد.

بازی‌های پیش‌رو سخت و حیاتی است اما آنچه می‌تواند تماشاگران سپیدرود را به صعود امیدوار کند، چند نکته کلیدی است: علی نظرمحمدی و همکارانش امسال نشان داده‌اند که با شناخت دقیق از خود و حریف برای هر بازی نقشه‌ای را طراحی می‌کنند.

سپیدرود کادر فنی باهوش و صاحب فکری دارد که تیغش در هر بازی می‌برد. نظرمحمدی فارغ از مسائل فنی توانسته در مدیریت تیمش نیز موفق باشد و از چالش‌های سخت، موفقیت بسازد. کار تماشاگران سپیدرود نیز تمام نشده و آنها باید حرفه‌ای و امیدوار تا آخرین بازی سپیدرود همراهی بزرگ‌شان را ادامه دهند‌.

سپیدرود در این هفته‌های پایانی اگر بیشتر مورد حمایت مالی مسئولان و بنگاههای اقتصادی در گیلان قرار بگیرد، پروژه‌ای بزرگ به ثمر می‌رسد، یک پروژه مردمی در رشت، پروژه‌ای که ای‌کاش مورد بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی قرار نگیرد.

سپیدرود این‌روزها به تیمی دوست‌داشتنی در فوتبال ایران تبدیل شده، تیمی که همه درباره پایمردی مربیان و بازیکنانش و درباره صحنه‌های تماشایی که تماشاگران روی سکوهای ورزشگاه قدیمی رشت می‌سازند، حرف می‌زنند‌.

خوشا به حال دوستداران سپیدرود در گیلان که تیم زیبایی دارند و یک قدم از تیم‌شان دور نمی‌شوند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

11 دیدگاه ارسال شده است

  • آرمان گفت:

    درود بر نگارنده متن ، درود بر تیم محبوب شهرم ، درود بر مردمان فرهیخته شهرم

  • سامان گفت:

    برد و باخت برای اکسین البرز که فرقی نمی کنه. اگه اجازه بدن که سپیددرودیا بدون محدودیت بیان ورزشگاه، از خود کرج و تهران کلی طرفدار میان ورزشگاه رو پر می کنن.

  • سامان گفت:

    هییت فوتبال گیلان باید پیگیر باشه

  • فراز گفت:

    روز بازی سپیدرود – مس ماشین های زیادی با پلاک های م۵۶ ل۵۶ و۵۶ ج ۵۶ ه ۵۶ دیدم و همونجا باور کردم که سپیدرود تنها تو رشت نیست که تو کل گیلان محبوبه.
    این از مزایای یه تیم ریشه دار و محبوب و پرهواداره.
    ندیدم تو گیلان و مازندران، تیمی در حدود سپیدرود بخواد تماشاگر داشته باشه و این همه عاشق سینه چاک از شهر های مختلف استانش.
    باید به این تیم افتخار کرد.
    باید بریم لیگ برتر و اونجا به آذربایجان و خوزستان و اصفهان و تهران نشون بدیم که شما اگه با میلیلرد میلیارد هزینه ، می برید و تماشاچی جذب می کنین، ما با دستای خالی و غیرت و تعصب و علاقه، تا اینجا اومدیم و یقه ی شما ها رو می گیریم.
    به امید صعود سپیدرود به لیگ برتر.
    تیم دومم خیلی دوس دارم ( با تمام این کل کل ها و درگیری ها و .. ) ملوان بیاد بالا. تا اینکه تیمایی از استان های دیگه بخوان بیان.
    حق ما داشتن ۲ تا تیم از گیلان تو لیگ برتره.
    به امید اون روز…

  • فراز گفت:

    از صومعه سرا، سیاهکل و آستانه ام هوادار زیادی هر بازی میاد.
    دمتون گرم.

  • احمد گفت:

    اقای علی بهارمست و امثال ایشان در رشت زیاد داریم.چرا امثال ایشان خود را کاندید شورای شهر نمیکنند تا دیگر شاهد دشمنان سپیدرود و رشت حداقل در شورای شهر خود نباشیم؛کما اینکه در شورای شهر تهران هم کسانی مثل هادی ساعی و …. حضور دارند.

  • افشین گفت:

    درود بر شما آقای فراز.
    انشاا… که دو تیم گیلانی بیان لیگ برتر. لیگ برتر بدون تیمهای شمالی لطف و صفایی نداره.
    ایشالا که ملوان و سپیدرود لیگ برتری بشن.

  • حبیب طهماسبی گفت:

    از گیلانیهای عزیز خواهشمندم به نیابت از ما بختیاریها بر سر مزار سیروس قایقران تشریف بردین فاتحه ای بخوانند روحش شاد .حبیب طهماسبی (چهارمحال وبختیاری)

  • محمدرضا خودستان گفت:

    دم آقای حبیب طهماسبی گرم بختیاریهای غیور افتخار ایران

  • فريبرز گفت:

    من پیش بینیم صعود ملوان و پارس جنوبیه .

  • حبیب طهماسبی گفت:

    مرسی محمدرضا سردارجنگل