وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

ورزش سه/ در اعتراض به شعارهای هواداران؛ قهر مایلی‌کهن از روی نیمکت ملوان

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – بعد از گذشته دو هفته، هنوز حواشی مربوط به دیدار ال گیلانو به اتمام نرسیده است، قهر سرمربی ملوانان را می توان جدیدترین حاشیه مربوط به این دیدار دانست.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از ورزش سه، در حالی که بیش از دو هفته از بازی تیم های سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی، هنوز حواشی این بازی به اتمام نرسیده و در بازی های این دو تیم آثار آن به وضوح پیداست.

هفته گذشته و در جریان بازی تیم های سپیدرود رشت و خونه به خونه بابل، مازیار زارع، بازیکن سابق ملوانان و فعلی بابلی ها، با هواداران تیم رشتی درگیری هایی داشت و کری هایی که باعث نشان دادن واکنش از سوی طرفین شد در بازی امروز ملوانان بندرانزلی و اکسین البرز منعکس شد.

هواداران تیم ملوان با اعتقاد به این موضوع که هفته گذشته مورد هتاکی رشتی ها قرار گرفتند اقدام یه سردادن شعار علیه آنها کردند، این حرکت انزلیچی ها با واکنش محمد مایلی کهن روبرو شد و این مربی از هواداران ملوان خواست تا شعارهای خود را تمام کنند، پس از دقایقی و در حالی که بازی به پایان نیمه اول نزدیک می شد بازهم هواداران ملوانان به دفاع از مازیار زارع اقدام به سردادن شعار علیه رشتی ها کردند که این بار مایلی کهن واکنش تندتری نشان داد و به نشانه اعتراض به آنها نیمکت ملوان را ترک کرد و به رختکن رفت.

پس از این اتفاق نادر فریادشیران، ایمان عالمی و محمد حبیبی به سمت تماشاگران ملوان رفتند و از آنها خواستند تا به سردادن شعار علیه رشتی ها ادامه ندهند و  سرمربی این تیم رضایت به حضور روی نیمکت دهد. در نهایت همین اتفاق افتاد و مایلی کهن از آغاز نیمه دوم بازهم به نیمکت ملوان بازگشت و هدایت شاگردانش را برعهده گرفت.

او در نشست مطبوعاتی پایان بازی در این باره گفت: قرار نیست اگر طرف مقابل من کار بدی کرد من هم همان کار را تکرار کنم، ما باید یاد بگیریم از فوتبال لذت ببریم اما هیچکدام از تماشاگران تا …، هیچکدام از ما هنوز این را یاد نگرفتیم در فوتبال روز دنیا سوت پایان هر بازی، سوت آغاز بازی بعدی است، ما می بینیم در لیگ برتر خودمان اوضاع بسیار مناسب شده است، دربی پرگل برگزار می شود با کمترین توهین و ناسزا اما متاسفانه هنوز برای ما در لیگ یک این موضوع عادی نشده است، ما باید با فوتبال به شهر و استان کمک کنیم، اکنون در دنیا از فوتبال لذت می برند اما ما چه می کنیم، در جواب من می گویند آنها توهین می کنند، خب این یعنی ما هم باید توهین کنیم؟

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 17 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

84 دیدگاه ارسال شده است

  • محمود گفت:

    بازم به معرفت مایلی عزیز

  • فرهادسپیدرود گفت:

    انزلی … داره….
    … هویت این شهرکنشینهاست
    مازیار بی …

  • omid گفت:

    فحاشی بده ولی وقتی میدین ما هم تلافی میکنیم بازی بعد بدین بازی بدتر ما جبران میکنیم تو دربی هم من بودم اول شما رشتیا دادین به داورو ملوان بعد ما شروع کردیم تا اخر تموم نکنید تموم نمیکنیم البته فحاشی یک دقیقه ای ما بست بود به جواب فحاشی نوددقیقه ای شما چون تو شعن ما نیست بیش از این مایلی هم میگه فرهنگ ما بیشتره ما نکنیم ادم هاپ هاپ هر کی رو که جواب نمیده پیشته میکنه دم طرفداران واقعی سپیدرود گرم امثال ساسان نمیدونم چی دمت گرم

  • اميرمهدي گفت:

    اين است تفاوت ديدگاه دو مربي.سرمربي سپيدرود با اعتراضهاي بيهوده و تحريك هواداران سكوها را متشنج كرده و توهينهاي دو طرف دامن ميزند و سرمربي ملوان با برخورد مناسب تعداد اندكي از تماشاگرنما هايي را كه اقدام به دادن چند شعار نمودند رااز اين عمل بازداشت.

  • omid گفت:

    اره مازیار بی غیرته غیرتو بازیکنان شما دارن که وقتی میان انزلی با تموم وجود روبرویه شما بازی میکنن ولی بازیکنان ما که تو تیم شما کم هم نیستند اصلا بازی نمیکنند نزهتی تامینی دلاوری رستمی در ضمن دم کاپیتانتون گرم حقشناسو میگم که از مازیار معظرت خواهی کرد وتشکر کرد که سکوت کرد مازیار به من گفت میخواستم بیخیال فوتبال بشم بیام چند نفر کنار جایگاه رو بد شرمنده کنم که مرزبان باهام صحبت کرد

  • مناف ایزدی گفت:

    آقا امید . نشون دادیی چقدر با سواد و با نزاکت و با تربیت هستید و معلومه هوادارایی مانند تو باید اهانت بکنن تا ارام بشوند . من نمیدونم دعوا بر سر چیه ؟ مایلی کهن یک شخصیت فرهنگی است و معلومه که ناراحت میشه و همین جوری ادامه بدهید حتما ار ملوان می ره . مگه فوتبال جای فحاشی و بی تربیتی است ؟ اگر هیات فوتبال و تربیت بدنی و ناجای انزلی و فرمانداری بیشتر تلاش و پی گیری بکنن شناسایی چند آدم بی هویت کارسختی نیست . ارزو می کنم ورزشگاه های ما از اهانت و فحاشی و بی تربیتی پاک بشند و به قول مایلی کهن مردم از فوتبال لذت ببرند نه از فحاشی احساس غررو ؟

  • آبرار گفت:

    بعد از مهار 2 پنالتی مفت که شلخت خزری هدیه شد از روی عقده انزلی چیها شروع یه فحاشی کردن و ماهم تو زمینشون بخوبی جوابشونو دادیم…اون … 70 پشتت … تو میکنه…انزلی … داره…

  • امیرمحمد گفت:

    فحاشی کار زشتیه

  • کاس زاده گفت:

    باید از آقای مایلی کهن به خاطر این حرکت اعتراضی تشکر بکنیم و این حرکت خودش هم جو را به ضرر فوتبال گیلان می کند اما ما هم نبایستی در رشت اجازه بدهیم کسی به بازیکنان و انزلی چی ها فحاشی بکند . ما داریم در کشور بدنام می شویم به خاطر این نوع رفتار های غیرانسانی . در شهرهای دیگر هم همین دعواها هست ولی ما خودمان بوقچی هستیم و داریم داد وبیداد و رسانه ایش می کنیم. اصلا فکر کردیم چی برسرما اعتبار ما در کشور می اید . همش فحش همش ناسزا همش غرور الکی و حرف هایی که یک دو زاری ارزش ندارد بعد ادعای ما ایران را گرفته ما ال هستیم و بل . اگر اینجوری ادامه بدهیم نه تو آقای اتزلیچی و نه تو آقای رشتی مشترکا ابرویی ندارید و کل اجمعین بی حیثیت میشویم . بزرگترهای ما چه کسانی هستند و کجایند ؟ چرا یک آدم نادان و بی سواد و خیابانی معرکه گیر این بزن و بگیرها شده اند ؟ یک ذره انصاف داشته باشیم به خودمان رحم کنیم به بچه های ما رحم بکنیم اینها چطور باید سرشان را بلند کنند در جاهای دیگر وقتی می گویند ما گیلانی ٰ رشتی و انزلیچی هستیم . انسان باشید و باشیم جفتک زدن و شاخ زدن و لگد زدن کار حیوانات است و انسان این کارها را نمی کند

  • اشکان گفت:

    ببین کی داره حرف از فرهنگ میزنه ! والله انزلی که تو ایران به دو چیز معروفه !!
    خدای داستان های دروغی و چرت و پرت درست کردن و تاریخسازی هستن اینا ! یکیش مثه همین امید ….
    مرتیکه چاخان ! اولین شهر باسواد آسیا ! اولین فضا پیمای جهان ! اولین برق (قبل از ادیسون تو انزلی لامپ اختراع شده بود ، بعد ادیسون اختراع کرد)!! اولین هواپیمای جهان !!! همه توسط ماهی فروشها انجام شده بود بعدا تو ایران و جهان شکل گرفتن!!
    تو کدوم صحنه بازیکنهای ما از مازیار با غبرت عذرخواهی کرد ؟؟ چرا دروغ میپرونی مرتیکه !!
    این دوستان هرروز به بهانه ای میخوان از مال رشت بخورن .. یه روز میگن رشتی ها میرن انزلی استقلال و پرسپولیس رو تشویق می کنن ( در حالیکه همه گیلان میرن اونجا نه فقط رشت ).. یه روز این یارو مازیار با غیرت رو بهانه میکنن .. یه روزم نظرمحمدی رو !
    اون آبشک اولا بچه داهاتای رشته .. دوما خیلی زرنگه ! دوروز دیگه که پولشو از ملوان گرفت رفت بیا ببین چیکار میکنه براتون !!
    چقدر اینا عقده و جسادت و کمبود تو وجودشون هست که دارن اینقد اذیت میشن از اسم بزرگ رشت !
    ببین چقدر شعورشون بالاست که سرمربی تیمشون هم صداشون در اومده ..
    شهری که میانگین سوادش زیر سیکل باشه و اسطوره هاش چهارتا فوتبالیست کم سواد همین میشه .. ما اشتباه میکنیم سرمونو میذاریم سر اینا … به خدا برای رشتی جماعت خیلی افت داره سرشو بذاره سر چهار تا ماهی فروش .. به خدا زشته برای رشت .. نکنید دوستان رشتی

  • سجاد گفت:

    بخدا
    این انزلیچی ها بی …
    ارزش حرف زدن ندارن
    تمام ایران اینارو به … میشناسه
    خدارو شکر هنوز زیر سایه ما هستن
    بعدیه عمر پاچه خواری
    گدایی استاندار
    و….
    کلی رانت و لابی
    بازم زیرمون هستن

  • اشکان گفت:

    دوستان عزیز خواهشا هرچی میگید فحاشی نکنید . آدم خیلی قشنگ با منطق میتونه طرفشو بنشونه سر جاش ..
    این دوستان با فحش میخوان ضعفهاشونو بپوشونن وگرنه همه میدونیم مقایسه این دو تیم و این دو شهر اصلا کار درستی نیست ..
    تو همون شهرم آدمهای خوب پیدا میشن .. با فحاشی درواقع به اونها هم توهین میشه ..
    یه عده مثه این امید، یه سری آدم تازه از دهات به شهر اومده هستن که زرق و برق زندگی شهری اونارو گرفته ..

  • ابراری گفت:

    چطور می‌توانیم در یک گروهی امید نجات و به مقصود رسیدن داشته باشیم که در آن گروه، دروغگو و دروغ‌پرداز جایگاه دارد؟ چرا با وجود اینکه دروغ گفتن از نشانه‌های بارز فساد و افساد است، به آن بها می‌دهیم؟

    امید خیر به مردمی می‌رود که لااقل از دروغ پرهیز داشته باشند. این داستان را حتماً شنیده‌اید که مردی خدمت پیغمبر اکرم(ص) رسید و عرض کرد: یا رسول‌الله! من مردی هستم که خطاهای زیادی دارم. چه کار کنم که به راه راست بیایم؟ فرمود: دروغ نگو. گفت فقط دروغ نگویم؟ اما من خیلی کارهای نادرست دیگر هم انجام می‌دهم. فرمود: فعلاً دروغ نگو. ملتزم باش که دروغ نگویی، آن کارهای دیگر هم کم‌کم درست می‌شود. آن فرد با خود فکر کرد که می‌تواند برای دروغ نگفتن با پیامبر عهد و پیمان ببندد. پس پیمان بست که دروغ نگوید.

  • بحان گفت:

    هر ورزشکار، قهرمان، مربی و مدیر ورزشی باید آگاه باشد که تمام تلاش ها و کوشش ها در ورزش اهداف اجتماعی و فرهنگی را دنبال می کند و دلیل و بهانه تمام این تلاش ها توسعه اخلاق است. قهرمانی، پیروزی و برد تا جایی ارزشمند است که هدف اصلی ورزش یعنی « اغنای فرهنگی جامعه » را دنبال کند.
    بدانید که قهرمان شدن و بر سکوها ورزشی تکیه زدن به تنهایی هدف نیست بلکه وسیله ایست برای رسیدن به آرمان های اخلاقی اجتماع.حال که ورزش را به عنوان یکی از کارآمد ترین ابزار های جامعه در اصلاح فرهنگ و رفتار شناختیم باید از جایگاه و وظایف خود در این بخش به عنوان ورزشکار، مربی، سرپرست و مدیر آگاه باشیم.

  • جانی پور گفت:

    متاسفانه فرهنگ در برخی رشته‌های ورزش وبخصوص فوتبال مهجور مانده، زیرا برای مسئولان ورزشی، بیش از آن‌که کیفیت فرهنگی ورزش مهم باشد، کمیت ورزشی اهمیت دارد.

  • جمالی گفت:

    ورزش نوعی هنر است و هنر یعنی تجلی زیبایی، ازاین رو، هرکس این دیدگاه را بپذیرد، باید بداند که لازم است ورزش از زشتی‌ها دوربماند.

  • جمالی گفت:

    این‌که به جای احترام گذاشتن به یکدیگر در اغلب اوقات بد اخلاقی می‌کنیم،‌ بدان خاطر است که هنوز در جامعه به‌طورکامل اخلاق نهادینه نشده است.

  • نصرت گفت:

    “بردگرايي” يكي از آسيب هاي جدي درورزش كشور است تازماني كه تيم هاي ورزشي فقط به برنده شدن فكر مي كنند ملاك هاي اخلاقي را زير پا خواهند گذاشت “بردگرایی” تمام راه‌های غیر اخلاقی برای برنده شدن را توجیه و بازیکنان را به هر وسیله ترغیب کرده و در واقع ذهن آنها را بیشتر درگیر فقط بردن می‌کند.

  • نصرت گفت:

    د اخلاقي هاي ورزشي محدود به درگيري بازيكنان با هم يا با مربيان نمي شود با کمال تاسف امروزه به دلیل نبود نظارت کافی بر ورزشکاران شاهد انواع بد اخلاقی از قبیل گسترش دوپینگ، نقش و نگار تتو وخالکوبی هاروي بدن ورزشكاران ،آرایش زنانه برخی مردان به ظاهر الگوی ورزشی کشور،صحنه های فحاشی در انظار عمومی و اخيراً فاجعه اسيد پاشي هم به ورزش راه پيدا كرده كه همه خبر از آسيب ها و احتمالاً فاجعه در آينده ورزش كشور دارد .

  • nima گفت:

    بچه گانه حرف نزنید و کامنت نزادید.
    دوتا شهر با قدمت و تمدن جووناش هر روز با همن بعدش تو سکو ها به خار مادر هم فحش میدن…
    زشته.
    البته مازیار زارع باید تو رفتاراش تجدید نظر کنه

  • omid گفت:

    نود دقیقه تو بازی سپیدرود خونه به خون همه استادیوم به ما فحاشی کردند اقای ایزدی بعد ما شدیم بی تربیت اون بازی به ما چه ربطی داشت من سوادمو نمیگم تا فکرکنید من بی سوادم اگه کارشناسی ارشد بی سوادی اونم از دانشگاه دولتی داداش ما بیسواد انواع فحاشیهارو خود شما همه رو شروع میکنید بازی با خونه به خونه رو من تو استادیوم شما بودم نا این بازی تموم بازیهایه سپیدرود اومدم همیظه هم مینویسم ایران ملوان و سپیدرود ولی شما چی دایم تو همین سایت چیها بر ضد ما مینویسید وهم تو سایت ملوان همین سایتو بخون چیها نوشته شده مازیار که وسط نیمه اون کار رو انجام داد که من هم میگم اشتباه بود ولی
    را شما از دقیقه یک اون نم به انزلی این همه بیاحترامی کردی ایزدی جان تو نوشتت من فقط خواستم بگم اون چیزی نیست که دوستان شما میگن بر ضد ما که ما شروع کننده هستیم در ضمن اون حرفایو تو سایتها زده شده پس تهمت زدن که دروغ گفتم زشته زنده باد ملوان و سپیدرود اصلا برادرم من شما نگاه تو این هفته ن.نوشتها رو برسی کن اصلا مارو گیلک میدونید شما در داخل اتوبوس شعار به ناموس انزلی تو خیابونها دادید اگه شما بودید اون کارو نمیکزدید که کار بسیار بسیار اشتباهی بود شکستن شیشه ولی همه جا بد هست بعد تو بازی خونه به خونه فحاشی به انزلی کردید من دقیقه ۴۰ رفتم ولی شنیدم تا اخر ادامه داشت ایزدی جان احترام گذاشتن خوبه صبر ادم نم اندازهای تو سایت ملوان برو یه فحاظی میبینی امتحان کن شاید یکی دو نفر بعد مقایسه کن ما همه گیلکیم اگه شما قبول داشته باشید بقیه رو کار ندارم تو هم کم بد نگفتی چطور عصبانی شدی اقای باسواد ما نم مثله تو ما که بیسولدیم ما همه گیلکیم چه بخوان چه نخوان هر کی هم فحاشی میکنه به خودش برگرده مطمنا بی …. کلی شهید داده این شهر بعد پرچم همسایه رو میارین من دوتا از خانواده نه چندان دورم شهید شدن بعد ما میشیم اجنبی زنده باد گیلان ومیرزا

  • محمد مهدی ارمان فر گفت:

    کلا این وضع فحاشی در استادیوم های انزلی و رشت اونم به این شکل زشت و زننده باید خاتمه پیدا کنه – شاید یکی از راه حل ها این باشه که لیدرهای دو تیم رو توجیه کرد و اگر واقعا نمیتونن لیدری کنند باید کنار بکشن و افرادی که واقعا دلسوز و طرفدار تیم ها هستند کار رو بدست بگیرند- کار جناب اقای مایلی کهن هم بسیار پسندیده بود و نظیر اینکار باید در استادیوم های رشت و توسط اقای نظر محمدی و اقای رامیز محمدف هم اجرا بشه – اینگونه فحاشی ها جز آبروریزی و اینکه جلوه هر دو شهر انزلی و رشت رو مخدوش کنه هیچ ثمری نداره و توطئه ای هست که باید هر چه زودتر از بین بره و ریشه کن بشه- حتی کمیته انضباطی فوتبال هم داره عمدا با ارای عجیب و غریب به این اتش دامن میزنه اما تماشاگران باید هوشیار باشند و جلوی ضرر برای سه تیم مطرح استان رو بگیرند – همه گیلانی هستیم و باید به هویت خودمون افتخار کنیم و مانند یک بنای مستحکم در برابر افرادی که خواهان دشمنی هستند مقاومت کنیم – تشویق همه جانبه تیم محبوب خودمون خیلی بهتر از فحاشی به تیم حریف هست

  • دنیا فقط رشت گفت:

    اقای مثلا امید .خدایی از این حرفت خندم گرفت سهیل حق شناس اومد از مازیار زارع عذرخواهی کرد.خخخخخ.اخه بیچاره مازیار زارع اینقدر حول کرده بود که دروازه خودشو با دروازه سپیدرود اشتباه گرفته بود.تازه خبرشو دارم که تو بابل به چند نفر گفته بود میخواد خودشو بزنه به مصدومیت که نیاد رشت بازی کنه.که اونا فهمیده بودن و جلوش رو گرفته بودن.بعد همچین کسی میخواد بره به سمت نیمکت سپیدرود.اگه این کار رو میکرد که جراتش رو نداشت الان هفتمش هم گذشته بود.به قول اقا اشکان عزیز. شما دروغ تو ذاتتونه.همین هم عامل عقب افتادگی شماست.برادر هیچوقت بخش انزلی رو با کلانشهر رشت مقایسه نکن.اره ابرار.

  • فرهاد گفت:

    مدیران محترم سایت، لطفا” مطالب توهین آمیز را اجازه نشر ندهید. حرف حساب اگر دارید بیان کنید اما توهین و ….. را خواهش می کنیم از بیان آن خودداری کنید. من در این سایت مطالب زیادی نوشتم اما توهین نبود بلکه بیانگر حقایقی از گذشته و حال بود. بنابراین دوستان اگر حرفی برای گفتن ندارند حرف نزنند. در مورد فحاشی در رشت و بازی با خونه به خونه و بازیهای دیگر که به انزلی چی فحاشی می شود متاسفانه باید اعتراف کنم که حقیقت دارد. حالا ما بازی داریم مثلا” با خیبر، چه ربطی به انزلی چی ها دارد؟! خوب این ایراد است. باید رفعش کرد وگرنه وحدت ما بعنوان گیلانی به خطر خواهد افتاد مضافا” بر اینکه ما تعداد زیادی فامیل در انزلی داریم. خوب وقتی آن هوادار یا تماشاگر نامحترمی که فحش می دهد امکان دارد به من و یا امثال من هم بر بخورد و ناراحت شویم. اینهایی که فحش می دهند یک لحظه خود را جای آن شخص بگذارند ببینند چه حالی می شوند زمانیکه به عزیزترین کس آدم توهین می کنند. البته بعضی افراد هم مقصرند و رفتارشان طوری است که آدمی خصومت را به عینه می بیند مثل همین آقای زارع، در مصاحبه ای سالها قبل بعد از بازی داماش با پرسپولیس که ایشان بازیکن پرسپولیس در آن بازی بود و داماش سه بر دو در تهران برنده شد گفت: ما تیمی مثل ملوان داریم و بازیکنان زیادی از این تیم به تیم ملی رفتند مثل من، سیروس قایقران،غفورجهانی و پژمان نوری رشت چی؟!! خوب این آقای کم سواد نمی داند رشت با همین تیمهایی که بصورت خصوصی اداره می شد مثل استقلال رشت با آن بضاعت کم از لحاظ مالی، چهار بازیکن تیم ملی را در آنموقع تحویل فوتبال ایران داد.امیدهرندی،امیر افتخاری، هادی طباطبائی، بهزاد داداش زاده و تعداد کثیری بازیکن که بعد از سقوط تیم به لیگ پائینتر به جاهای دیگر مثل انزلی رفتند. مثل فوروارد قد بلند ما قلی پور، مهدی تنهایی، احمد پاک نژاد و…… یا مثلا” این آقای حسینی خشکبیجاری که با سایپا به رشت آمده بود و علی نظر دروازه بان پگاه بود رفتارش به گونه ای بود که این حس را در تماشاگر القاء می کرد که ایشان خصومتی با ما دارد. من آن جاهل هایی که فحاشی می کنند را کاری ندارم آنها بی نجابتی خود و خانواده خود را نشان می دهند اما رفتار بعضی بازیکن ها هم صد البته تاثیر دارد. خوب آقای کم سواد، اگر کمی فهم فوتبالی داشته باشی و تاریخچه فوتبال را خوانده باشی می دانی که تیمهای بخش خصوصی همواره در معرض نابودی بودند حالا این دو تیم توانستند در سطح ملی حالا چه در لیگ برتر و چه در لیگ 1 یا 2، نشانگر بنیه قوی اجتماعی مردم این شهر است و باید مورد احترام باشد. تکیه بر نیروی دریایی کردن که نمی تواند مایه افتخار باشد اگر مرد میدانی بیا مثل سپیدرود و داماش تیمداری بکن بعد به افتخارات خود بناز!! منظور من این است که بعضی از این بازیکنان کم اطلاع که جملگی اینان تمام عمر فقط فوتبال بازی کردند اما از خصوصیات فوتبال ایران اطلاعی ندارند نیز در این امر مقصرند. حالا اگر نیرو دریایی نبود چند سال می توانستید در سطح ملی فوتبال بازی کنید؟! تا وقتی که بعضی ها این چیزها را نفهمند در بر روی همان پاشنه خواهد چرخید و این لجن پراکنی ها ادامه خواهد داشت. امیدوارم در بازی های دیگر فقط تیم خود را تشویق کنیم و کار به جاهای دیگر نداشته باشیم.

  • فرهادسپیدرود گفت:

    امید کوچولو توی بازی با خونه به خونه به انزلیچیها فحاشی شد…اره شد و مردانگی شو داریم که بگیم به انزلیپی ها و مازیار بی… فحاشی شد ولی بچه جان چرا نمپرسی دلیلش چی بود؟؟؟وقتی توی انزلی به تیم سپیدرود و کلانشهر رشت فحاشی کردین باس تاوانشم بدین…شروع فحاشی از جانب شهرکنشینها بودش و ماهم جوابشونو دادیم و خواهیم داد..سنگ پراکنی و شکستن شیشه اتوبوسها کار کی بود؟؟؟اونم کار شما نبودش>>/؟؟الان اومدین دارین مظلوم نمایی میکنینن…بازی برگشت جبران ……

  • احسان احمدی گفت:

    سلام علیکم دوستان . در دهه 60 من در دانشگاه تهران در کلاس درس اخلاق یک استاد بزرگواری شرکت می کردم . ایشان می گفتند که اگر دارید در خیابانی راه می روید بی دلیل کسی امد و به شما اهانتی کرد از خودتان واکنش نشان ندهید و بگویید سلام علیکم . بعد آیاه ای از قزان کریم را قرائت کردند الذین یمشون فی الارض …. و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما . دارید در زمین ثدم می زنید فردجاهل و نادانی آمد به شما اهانتی کرد به او بگویید سلام علیکم . در تفسیر این آیه می فرمودند همیشه من باید خودم را مقصر بدانم که چه کاری انجام دادم که آن فرد به من توهین کرد؟
    خود مقصری عامل مهمی برای تفاهم و آرامش و جامعه بدون تنش است . به نظرم راهی وجود ندارد که رشت وانزلی از اهانت نسبت به همدیگر دست بردارند اگر هر کدام ما چه رشتی و انزلیچی بیاید بگوید که آقا ما مقصریم دعوا حل می شود. خودخواهی ، خودشیفتگی بی احترامی به حقوق دیگران باعث بروز مشکلات بسیاری می شود . تند صحبت کردن هنر نیست . اهانت کردن مهارت خاصی نمی خواهد اما برای آشتی و برقراری رابطه مهربانه و احترام آمیز هنرو مهارت و از خود گذشتگی می خواهد . ما فکر می کنیم با توهین کردن و تحقیر دیگران ، موفق تریم در حالی که داریم به سراشیبی سقوط می رسیم . کاش هر کدام از ما جای خودمان را به آنانی می دادیم که هدف حمله و اهانت ما هستند .
    ما انسانیم و روح خدا در کالبدمان دمیده شده است . اشرف و سرور مخلوقاتیم ولی دوستان من برادران عزیزمن اگر به انسانیت خود احترام نگذاریم . آیه شریف قران ما را پست تر از حیوان می شناسد . اولئک کالانعام بل هم اضل . بیایید به خودمان برگردیم و به دوردست ها نگاه کنیم چه دستآوردی داشته ایم جز کینه و نفاق .
    ممکن است بفرمایید اینجا سایت ورزشی است نه کلاس اخلاق و دینی و جای موعظه نیست . نه برادرم ورزش محیط مقدس و پاکی است و اتفاقا ورزش با اخلاق و جوانمردی معنا پیدا می کند و اتفاقا همینجا باید موعظه کرد… لطفا اهانت نکنید و نکنیم مادر و خواهر دیگران را مادر و خواهر خودمان حساب کنیم و اصولا رقابت را با فحاشی یکی نکنیم . می توانید به خودتان و سابقه تان ببالید و تا می تواندی شعر بسرایید و رجز بخوانید اما فحاشی را ممنوع کنید و کنیم . لیدرهای عزیز و هواداران گرامی اصولا انزلی امپراطوری ساسانی و رشت امپراطوری ساسانی اما هردو مضمحل شدند. به چه چیزی می نازیم چرا باید به جای فوتبال و رقابت معنادار، تخم کین بکاریم و نفاق و دریدگی درو کنیم .لطفا و خواهشا تامل فرمایید بر آن چه که داریم می کنیم .
    ایا از فحاشی ها ما سود بردیم و یا ملوان ؟ فقط از اهانت های ما فدراسیون 10/5 میلیون تومن از بازی ملوان و سپیدرود کاسبی کرد و آبروی گیلان هم رفت آیا جز این است؟ سادگی بس نیست ؟ نادانی بس نیس نیست؟ ندانم کاری کافی نیست ؟
    بازهم به قول مرحوم شریعتی همه را به بازگشت به خویشتن دعوت می کنم . سربلند باد گیلان و گیلانی

  • ابای گفت:

    فوتبال رشت همیشه باخته به ملوان. 22 برد ملوان 5 برد کل تیم های رشتی… این یعنی ملوان از پیش برندس. رشتیها میبینن تو زمین حرفی واس گفتن ندارن.. فحش میدن… ولی بالا بری پاین بیای بازنده سنتی دربی اقایه رشتی

  • ابای گفت:

    بازی برگشتم .3.4 تا واس سپیدرود میزاریم کنار. که مثل داماش تو رشت کمرشو میشکنیم

  • توحیدی گفت:

    آقای احمدی سلام. قلمتون و متن نوشته تون مشخصه که یه ادمه باخلاقی هستین . حرفتون هم درسته و شکی نیس که نباید فحاشی بشه اما خداشاهد باورکنین برای خر هر چه قدر یاسین بخونه نمی فهمه .شاهدش همین ابای خودمون .ببینین چی گفته . اگر پیام شما رو می فهمید میاد میگه ما 4 تا میزنیم و حرفای بی سروته .خواهشا برای خر یاسین نخونید

  • مهدی گفت:

    دمت گرم فرهاد جان. ولی کیه که بفهمه و اگه هم بفهمه غرور کاذبش اجازه بده که اعتراف کنه عملکرد مثلا بهتر ملوان در فوتبال ایران و ثبات بیشترش دقیقا بخاطر حمایت همیشگی نیروی دریایی در طول نیم قرن گذشته بوده و هرگز ملوان مثل سپیدرود و داماش اون جایگاه مردمی و پتانسیل نیروی انسانی رو نداشت که بتونه روی پای خودش بایسته و نیم قرن که پیشکششون، فقط ده سال بصورت خصوصی توی فوتبال دولتی ایران دوام بیاره.
    همین ثبات ناشی از رانت نیروی دریایی باعث شده اکثر بازیکنان رشت، بخشها و حومه رشت و سایر شهرستانهای استان بسمت ملوان برن و برند اونا رو تقویت کنن که الان ادعاشون میشه ما فوتبال داریم و بازیکن ملی داریم و از این حرفها. اون سیدجلال حسینی خشکبیجاری، اسمش روشه!! پدرش آدم زحکتکشیه و سال 80 توی پروژه مسکونی 9 بلوکه نیروی دریایی که پشت پمپ بنزین قاضیان داشت ساخته میشد و من مهندس سرپرست کارگاه اون پروژه بودم، کارگر ساده بود و با فورغون مصالح میبرد برای اوستاهای بنا. اون بنده خدا یه روز توی سایت پروژه اومد توی اتاق من آب خوردن بگیره و دید دارم بازی ملوان و پرسپولیس رو نگاه میکنم (دوره اول لیگ یرتر که پرسپولیس قهرمان شد) بهم گفت پسر منم فوتبالیسته و ملوان بازی میکنه. اونموقع دفاع وسطهای ملوان میرطرقی و عشوری زاد بودن که جفتشون اهل خمام و از حومه رشتن. من اصلا اسم جلال حسینی رو نشنیده بودم!! یکربع توی اتاقم موند تا پسرش رو روی نیمکت ملوان بهم نشون داد و گفت 19 سالشه!! اینا خشکبیجاری و در واقع رشتی هستن ولی بخاطر شرایط کاری پدر زخمتکشش و پروزه های نیروی دریایی ساکن شهرک شدن و فوتبال رو از ملوان شروع کرد. الان ادعا دارن انزلیچی هستن. تمام بازیکنان بیست سی سال اخیر ملوان رد ردیف کنین ببینین چندتاشون واقعا انزلیچی هستن و چندتاشون مثا تامینی،عشوری زاد،میرطرقی، نیک نظر،رستمی، نزهتی و نظرمحمدی و آبشک رشتی یا اهل حومه رشتن و چندتاشون مثا پژمان نوری و حسین ملکی و محمد غلامی و نیما دلاوری و پایان رافت و حسن اشجاری و . . . اهل سایر شهرستانهای استان گیلانن و چندتاشون مثل مسلمان و یوسفی و ماهینی و افشین و نورمحمدی و . . . سرباز مفتی بودن که این باشگاه با مصادره اونا به اسم خودش باعث شده الان مردم شهرک مدعی و متوهم بشن!!

  • سپیدرودی گفت:

    متاسفم برای این سایت که اجازه میده هرکی بیاد واسه خودش عربده کشی کنه ناسلامتی سایت سپیدرود هستش باید از مشکلات فنی و حواشی سپیدرود گفته نه تیم همسایه وطرفدارانش . آدمین عزیز اگه دوست داری میتونی صحبت تحریک برانگیز این افراد کوچه بازاری رو بزاری ولی بدون طرفداران سپیدرود اینجا میان که از مشکلات تیم صحبت بشه نه کری با افرادی که از صبح تا غروب کارشون پرسه زدن تو سایت دیگران . واقعا بعضی ها دلشون می خواد دیگران بهشون بی احترامی کنن.

  • محمد گفت:

    استعداد فوتبالي انزلي و رشت قابل مقايسه نيست. فوتبال رشت زور ميزنه ولي نميتونه.هيات فوتبال استان هم كه كمر به نابودي تمامي رده هاي ملوان بسته.واقعا سبيدرود رو با ملوان بزرك مقايسه نكنيد.جان ملوان

  • مسعودی گفت:

    سلام. مدتها بود ميخواستم اين مطلب رو جايي مطرح كنم ولي موضوع مرتبطي وجود نداشت. به خدمت شما عارضم كه افراد واحدهاي كوچك سازنده ي اجتماع هستند. يعني ايراني است كه جامعه ايران را مي سازد. ژاپني است كه جامعه ژاپن را مي سازد. اين كه شما ميفرماييد جهان با ملت ژاپن آشنا شد، يعني دانستيم كه فرد به فرد ژاپني ها در مواقع بحراني چگونه به درستي عمل مي كنند و به نوعي هر عضوي كار خودش رو به درستترين شكل ممكن به اجرا ميگذارد. در زمان غير بحران هم جامعه ژاپن زبان زد همه ملل جهان بوده و رفتار اين مردم وجه تمثيل براي نظم و سخت كوشي بوده و هست. اين به اين خاطر است كه «ژاپني ها» افرادي منظم، دقيق، سخت كوش و … هستند و نيروي خارجي اين افراد را مجبور به اجراي وظايف اجتماعي نمي كند. ولي خواهش ميكنم به چهارراه هاي شهرهامون كه پليسي كنترلش نمكند نگاهي بيندازيم. به صف نان و شير و … كه با فروشنده آشنا نيستيم يه توجه بكنيم. به روش رانندگي. به اخلاق در جامعه. به هزار جور مشكلي كه وجود دارد بنگريم. و يادمون باشه وقتي اين معايب رو به هم نشون ميديم يك انگشتمان به سوي اين مشكلات و ايرادهاست و سه انگشتمان خودمان را نشانه گرفته است. پس بايد اول از خودمان شروع كنيم. دروغ و فريبكاري را كنار بگذاريم و به حقوق ديگران حتي كوچك. در حد نوبت نان هم كه شده احترم بگذاريم تا ما هم بشويم ملت ايراني كه زبان زد جهانيان باشيم. يادمان باشد كه در و تخته هميشه با هم جور است. كسي انتظار ندارد در طلايي صداي تخته بدهد. پس وقتي ما ادعاهاي جهاني داريم بايد خودمان از تمام كشورهاي جهان سرآمد باشيم. نگاهي كوچك به وضعيت جامعه و رعايت مسايلي مانند قوانين رانندگي، نظم و نظافت، اخلاق و … فاصله ما را نشان مي دهد. بياييد با هم تصميم بگيريم عوض شويم. ممنون.

  • رضایی گفت:

    به نظر من دلیل اینکه ما گیلانی ها در فضای خشونت هستیم عدم تعادل می باشد. ما صرفا از نیم کره جپ بهره جویی می کنم. نیم کره راست مغز ما که مرکز احساسات زیبا و هیجان است بلا استفاده بوده و به همین دلیل اکثرا از زندگی دلزده و خسته و فاقد نوآوری و هیجان هستیم. چون تعادلمان به هم خورده .لازمه که ما از پردازش دائمی نیم کره چپ(نیازهای اولیه و امنیت) که سبب آن عدم امنیت درونی و شرایطی که از آن سخن رفت باشیم و کمی هم به دنیای غیر عقلانی(غیر پردازشی) و عشق رجوع کنیم.در این بین این مقدار هجمه های خبری و شرایط موجود هم به فضای نا امنی دامن می زند که به نظر من هر جامعه تا یک حدی از فشار را می تواند تحمل کند و دیر یا زود در اثر فشار ها دچار ضعف ،طغیان و یا اضمحلال خواهد شد.ا

  • بردبار گفت:

    بدنهای سالم گاهی دچار بیماری می شوند و ممکن است صاحب آن بسیار رنجور و نا امید شود ولی بدن قوی این مشکل را پشت سر می گذارد و در این حالت گفته می شود بدن دچار عارضه شده است. مردم ما هم الان دچار بیماری و عارضه شده اند ولی ذات ملت ما سالم است و گذشته ما این را ثابت می کند. ما از مهلکه هایی مثل حمله نظامی و فرهنگی اسکندر و مغول سر سلامت بدر برده ایم و هشت سال جنگ را بدون شکست تمام کردیم. ما وارث افرادی چون فردوسی و سعدی و حافظ هستیم. بیماریهای ما نیز روزی بهبود خواهد یافت

  • ایمانی گفت:

    هيچي نيستيم فقط يك دنيا ادعا داريم به جايي كه مي رسيم مي خواهيم رقيب رو له كنيم جوري كه نتونه قد علم كنه جرات انتقاد شدن و انتقاد كردن نداريم از همه كشورها عقب افتاده تريم در حالي كه خودمون و بهترين باهوش ترين و با اخلاق ترين ميدونيم ولي تو همه زمينه ها بدترين هستيم ثابت شده است نيازي به اثبات نداره توي همه ي زمينه ها سياست ، اقتصاد ، ورزش،و مسائل اجتماعي حالا كي مي تونه بگه دروغه اين حرفاي كه زدم

  • خورشیدی گفت:

    لعنت بر شونیزم که نمی گذارد

  • غفور گفت:

    سلام . از نظر شما، ما به چه چیزی شهره هستیم؟ سخت کوشیم؟ مهمان نوازیم؟ راستگو و درستکاریم؟ با غیرتیم؟ مرموز و زیرک هستیم؟ با هوشیم یا … ؟

  • مهدی گفت:

    من واقعا موندم بعضیها صحبت از روشنفکری و روشن فکری دارند ولی هنوز که هنوزه در دنیای کوچیک خود صحبت از شهری و روستایی میکنند.من فکر میکنم این افراد خودشون از پشت کوه تشریف آوردند که همچین دیدکاهی هنوز دارند. ضمنا من فکر کنم در این جند سال اخیر بیشترین پولها در شهر رشت صرف فوتبال گردید. از آن پولهای نجومی پگاه و داماش که بی رویه و بدون فکر خرج فوتبال میشد هنوز کسی یادش نرفته. بعد خیلی جالبه آقایون از آب باریکه نیروی دریایی صحبت میکنند؟! واقعا که؟! آقایون سعی کنید از واقعیت فرار نکنید و کار اساسی برای خودتان بکنید.

  • افروز گفت:

    هواداران باعث رشد و پیشرفت ورزش هستند هوادار باید روحش با اتفاقاتی که درون زمین می‌افتد همخوانی داشته باشد متأسفانه عده‌ای تماشاگرنما در ورزشگاه هستند و به این مسائل خیلی کم رسیدگی می‌شود. امیدوارم دست افرادی که در ورزشگاه‌ها هم بی‌اخلاقی می‌کنند از حضور در ورزشگاه کوتاه شود و نباید مردم را فقط به خاطر بازی فوتبال به ورزشگاه کشید. باید مثل گذشته مسائل اخلاقی هم در نظر گرفته شود.

  • بلوکی گفت:

    این نوع دیالگوگ آقا مهدی که طرفدار ملوانه خیلی خوبه به نظرم عوض توهین بیاییم بحث کنیم و کری بخوانیم اما فحاشی نکنیم . آقا اگر از فضای اهانت دور شیم اتفاقی که میافته اینه که با هم حرف میزنیم غلط یا درستش مهم نیس مهم اینه که راهی باز شده برا حرف زدن .خیلی از مشکلات با همین حرف زدن حل میشه . قدر این لحظات را بدونیم برای خوشامد این یا آن دعوا نکنیم .

  • فرهاد گفت:

    آقای مهدی، پولی هم اگر هزینه شده دائمی نبود بلکه موقت بود و البته چندان هم بی فایده نبود. اگر منظور شما پگاه است باید بعرضت برسانم پس از سه سال، کارخانه پگاه در گیلان که مدیرش عوض شده بود با آمدن مدیر جدید قید تیمداری را زد. اما در آن دوره کوتاه نیز تیم به فینال جام حذفی رسید و بازیکنان زیادی هم در آکادمی فوتبال پگاه تربیت و وارد فوتبال شدند. مثل مهدوی، چاوشی، نظیف کار، مصطفی حاجتی، حسین ابراهیمی، مرتضی ابراهیمی و ….. پگاه موقتا” اسپانسر تیم بود و تداوم نداشت و رفت. داماش هم همینطور با استفاده از بازیکنان بومی به لیگ برتر آمد، اما فبل شروع لیگ برتر، مه آفرید خسروی را به اتهام واهی اختلاس گرفتند و بعد اعدامش کردند. دوباره روز از نو روزی از نو!! همان سال تیم هفتم شد سال بعد یازدهم شد و سال بعد که اوج بحران داماش بود نیم فصل اول هفتم بود اما بحران کمرشکن اجازه نداد تیم ادامه فعالیت بدهد و به لیگ 1 سقوط کرد. بنابراین با تیم نظامی ملوان قابل مقایسه نیست. آن تیم متعلق به نیروی دریایی است ولی این تیمها مربوط به بخش خصوصی است. با زحمت و بدبختی ادامه حیات می دهند

  • مهدی گفت:

    مگه میشه گفت شهر جویبار از قطبهای کشتی آزاد ایران نیست؟! مگه میشه گفت اندیمشک از قطبهای کشتی فرنگی در ایرا نیست ؟! مگه میشه گفت شهر انزلی از قطبهای فوتبال ایران نیست؟! این شهر بهمراه ملوان سالیان سال پرچمدار بلامنازع تمامی تیمهای شهرستانی ایران بوده و کلی بازیکن در رده های مختلف تحویل تیم ملی ایران داده.کی میتونه منکر این قضیه بشه که اولین کاپیتان شهرستانی تیم ملی یک شیر گیلک انزلیچی مرحوم سیروس قایقران باشه.کی میتونه سر طلایی فوتبال ایران که با گل اون ایران به جام جهانی صعود کرد رو نادیده بگیره. غفور جهانی دیگر یلی بود از کارخانه بازیکن سازی ملوانان. همین الان سید جلال حسینی با بیش از یکصد بازی ملی از کدوم مکتب و از کدوم شهر خود رو مطرح کرده. و یا جوان 17 ساله فوتبال ایران سعید عزت اللهی از کدوم شهر و کدوم تیم خود رو مطرح کرده؟ بخدا مغرضانه نگاه کردن به چرخه بازیکن سازی ملوان نمیتونه چیزی رو عوض کنه بجز در جا زدن همیشگی؟! اصلا همین تیم کنونی سپیدرود شصت درصدش از چرخه بازیکن سازی ملوان بوده و وقتی این بازیکنها به مرز بازنشستگی میرسند از دایره تیمی ملوان خارج شده و به تیمهای پایین تر واگذار میشوند.

  • مهدی گفت:

    جناب فرهاد عزیز. یعنی شما میخواهید کل موفقیت پشتوانه سازی تیم ملوان رو فقط و فقط به آب باریکه که نیروی دریایی برای ملوان در نظر گرفته بود ربط دهید؟! دوست عزیز من جرأت بشما میتونم بگم که همون سه سالی که پگاه برای فوتبال رشت هزینه کرد به اندازه کل پنجاه سال خرج کرد نیروی دریایی برای ملوان بود. دوست عزیز بهتره علتها را جای دیگه جستجو کنیم. شما که اینقدر حافظه تان خوب کار میکند بیاد دارید که پگاه با ثروت خود توانست با مبلغ دویست و بیست میلیون تومان پژمان نوری رو از ملوان جذبه کنه اون موقع این پول یعنی دو میلیارد الان؟! من میخوام بدونم چه زمان و در چه دوره ای ملوان همچین پولهایی داشته و هزینه کرده ؟! تازه بجز پژمان نوری خیلی دیگه از بازیکنان انزلیچی فقط بخاطر پول راهی پگاه اون موقع شدند. مثل آرش سیفی، مثل رضا نادر نژاد و… آخر این بریز و بپاش بیهوده چه شد؟! لابد بیاد دارید که آن شکست تحقیر آمیز هشت بر دو را در مقابل پرسپولیس؟!، دوست عزیز بهتره از واقعیت فرار نکنیم و بپذیریم که ملوان برای انواع این استان خیلی خدمت کرده و راه را درست رفته است.

  • در جواب مهدی گفت:

    مهدی جانکاری ندارم به اینکه با چه منطقی کامنت گذاشتی ولی باید بگم گیلان قطب فوتبال هست نه ملوان و انزلی بازیکن گیلانی لیگ رو ببین انزلی چی هستن؟؟؟ کی مازیار میکی؟ سید جلال خشک بیجاری هست مثل اصالت من که خشک بیجاری هستم ولی یک روز هم درش زندگی نکردم… حسین ابراهیمی آستانه ای هست در لیگ جهانبخش رودباری هست محسن فروزان خمامی هست خود مایلی کهن هم اصالت خمامی داره خشکبیجار و خمام با وسعت کم ببین چه بازیکناییی داشتن که و خیلی های دیگه اگه سرچ کنی متوجه میشی پرچم گیلان بالاست… نه ملوان اینقدر خود بذرگ بین نباشید پژمان نوری،هادی تامینی و خیلی های دیگه که در تیم شما بودن شما شناسایی نکردید بلکه تیم با استفاده از دولتی بودن تونست همه رو جلب کنه یک درصد فکر کن یه تیم تو لاهیجان بود یا رشت با هر جای دیگه بجز انزلی اونوقت میدیدی که چقدر شیک و مجلسی همه میرفتن سراغ یه شهر بهتر….آدم دنیا قطب ورزش باشه هیچ مهم نیست درسته که ورزش سلامتی میاره ولی یک شهر باید قطب علم و ادب باشه که گیلان یکی از قطب های اصلی هست.آستانه.لاهیجان.رشت لنگرود تالش آستارا و همه شهرها حداقل یه بذرگ ادبی و علمی داره اگه سرچ کنی متوجه میشی پس به این چیزها زیاد بسنده نکن چون علم و منتظق نباشه فوتبال و این چیزا نیست چو گیلان مباشد تن من میاد

  • مهدی گفت:

    من فکر کنم اون دوست گیلانی که خودشون رو اصلا تا خشکبیجاری می‌نامند کمی از واقعیت فاصله گرفته و اگه بنا به دیدگاه ایشون باشه سیروس قایقران مرحوم و غفور جهانی و سعید عزت اللهی هم اصالت انزلیچی ندارن و احتمالا مال اطراف خشکیبیجارند؟! آخه برادر من این چه استدلال غلطی است که شما دارید میکنید؟! من موندم این اطلاعات غلط را از کجا بشما می‌رسانند؟! جهت اطلاع باید خدمتتان عرض کنم سید جلال حسینی متولد سال 1360 در منطقه غازیان شهرستان بندر انزلی بوده و فوتبال را از نونهالان ملوان تا بزرگسالی ادامه داد. آقای مایلی کهن اصالتا اهل منطقه آبکنار انزلی است. خواهشن اگر میخواهید اطلاعات بدهید اطلاعات صحیح و غیر مغرضانه بدهید. اصلا مسأله فوتبال نیست ولی قضیه اینجاست برای به کرسی نشاندن حرف و ایده خود خواهشن هویت و شهر و زادگاه افراد عوض نکنید خواهشن. ضمنا تاریخ فوتبال این کشور نشان داده که ملوان انزلی پر افتخارترین تیم تاریخ شمال کشور است. در این که دیگه بحثی نیست و باید منطقی پذیرفت.

  • در جواب مهدی گفت:

    خود محمد همرنگ هم به نوعی رشتی حساب میشه همین ابشک که به خواطر چیزهایی مونده تو ملوان که قشنگ معلومه چیه…شما هم مثل دیگر شهرهای گیلان بازیکن میسازید شکی نیست ولی هیچوفت سر تر نبودید بلکه تیم دولتی بهتون کمک کرد پژمان نوری رضوان شهری هست شما میگید انزلی چیه در حالی که سید جلال رشتی به حساب میاد چون خشکبیجار بخشی از رشته اطلاعات داشتن بد نیست…من بیست ساله بازی سپیدرود رو از نزذیک میبینم اگه یک سال فقط یکسال این تیم دولتی بود یه جوابی میگرفت که تو تاریخ گیلان نوشته میشد.سپیدرود تو گیلان بیشتر هوادار داره چون رود سپیدرود فقط مال رشت نیست بلکه از جنوب استان شروع به مرکز و شرق گیلان و برخی از شاخه هاش با انزلی و نزدیکی غرب گیلان مبرسه پس سپیدرود اصیل تره.من بازی های سپیدرود دیدم از آستارا تالش رودبار منجیل آستانه لاهیجان و خیلی کیاشهر که نگو….میان واسه بازی سپیدرود..سپیدرود اصیل تره اینو همه میدونن چون فقط مربوط به شهر خاصی نیست بلکه مال کل گیلانه…سپیدرود عشقه بقران بیست ساله بازی هارو از نزدیک میبینم شک نکن تا زنده باشم بازی هارو میرم مثل پدر پیرم که با مشکل قلبی خودش تمام بازی هارو رفته تا الان…

  • مهدی گفت:

    میتونم بپرسم کدوم تیم افتخارات بیشتری تو سطح اول فوتبال کشور رو داره؟! فقط همین یک جواب من رو بدید ممنون میشم؟! البته خواهشن منصفانه نظرتون رو بگید؟ ضمنا فکر کنم قانع شدید که مایلی کهن اهل حمام نیست و ایشون اصالتا آبکناری هستند.در پایان آرزوی سلامتی دارم برای همه مریضان من جمله پدر بزرگوار جنابعالی.

  • دنیا فقط رشت گفت:

    به عنوان یه سپیدرودی و رشتی افتخار میکنم که تیمم بدون کمک و رانت های دولتی روی پای خودش ایستاده نه مانند تیمهای دیگه که همه ارکانش از رییس باشگاه تا ردههای پایین دستش از شهرهای دیگر هستند.ایران داماش سپیدرود.

  • سپیدرود گفت:

    مهدی همون طور که گفتی سیروس قایقران و…. اصالتا مال جای دیگه بودن ولی در انزلی بودن پس اصالت تیم هم مهمه که ندارین چون بازیکنا تون اصالتشون مال جای دیگست… اصالت یعنی سپیدرود برادر من سپیدرود دولتی بود الان این نبود اوضاش شما هم اطلاع خودتو زیاد کن…در مورد سید جلال بهت بگم مثل این میمونه جهانبخش بگه من قزوینی هستم درسته زادگاهش اونجاست ولی اصالت چیز دیگست….درست مثل دژاگه زندی قوچان نژاد…. جلال حسینی خشک بیجاری تامینی لیجاه اووووووووو یدونه مازیار زارع انزلی چیه دیگه با سعید عزت اللهی و مرحوم قایقران….در ضمن چرا جلال حسینی شمارو چیزی حساب نمیکنه چرا آگه به تیمش فکر میکرد خودشو هوادار شش ایشه پرسپولیس میدونه….اطلاعات نداری که دست به تایپ میشی برادر من

  • داش اقا گفت:

    داش مهدی خودت رو خسته نکن ایران فوتبال شمال رو با ملوان میشناسه و فوتبال رشت رو با استقلال و پرسپولیس

  • فرهاد گفت:

    آقای مهدی بحث کردن با شما بنظر من بی فایده است. برادر من هر وقت خصوصی شدید مثل سپیدرود و داماش می توانید ادعای قطب فوتبال کنید. دلایل را به اندازه کافی نوشتم اما تعصب معمولا” فکر انسان را از کار می اندازد. یعنی شما بدون نیرو دریایی می توانید یکسال دوام بیاورید؟! بنده خدا این نیرو دریایی بود که فوتبال آن شهر را لانسه کرد. من خواهش می کنم از دوستان با این آقای مهدی بحث نکنند چون بی فایده است. هر وقت مثل سپیدرود تیمداری کردید و یکسال دوام آوردید بیایید و از این ادعاها بکنید. الآن پارس جنوبی جم هم تیم دارد. وسط کوه آمدند استادیوم درست کردند و تیم! خوب کی درست کرد؟! مردم که درست نکردند بلکه دولت درست کرد. ملوان هم همینطور نیرودریایی درست کرد و نیرو دریایی مدیریت کرد. تیمهای ما توسط مردم تاسیس شد و توسط مردم نیز اداره شد. شما هم اگر ادعای قطب فوتبال جهان را دارید خودتان تیم درست کنید و خودتان اداره کنید ببینیم چند سال می توانید دوام بیاورید!یکسال هم نمی توانید. خوب این جم هم اگر آن تشکیلات پارس جنوبی هم اگر بتواند این تیم را لانسه کند و مطرحش کند چند سال دیگر آن وسط کوه یعنی جم هم می شود قطب فوتبال ایران! ببینید تعدادی از پیشکسوتان انزلی در یک مقطعی با پشتیبانی استقلال تهران تیمی درست کردند بنام استقلال انزلی، با این کار سعی کردند به نوعی خود را از زیر سایه نیروی دریایی بیرون بیاورند اما نشد. تیم استقلال انزلی به چوکا تغییر نام داد بعد هم تیم را بردند تالش. تعدادی از بازیکنان رشتی هم در آن تیم عضو بودند.من نمی دانم متوجه حرف من می شوی یا خیر؟! ما این دو تیم را خودمان درست کردیم و خودمان نیز اداره کردیم. حالا چه در لیگ برتر، چه در لیگ 1 یا 2، خودمان این تیم را لانسه کردیم. نیرو دریایی نبود. حرف به این واضحی که درکش باید آسان باشد. مطلبی را من قبلا” نوشتم همان مطلب اگر توسط میدریت سایت تایید شود را دوباره برای تنویر افکار عمومی در همین صفحه می گذارم.
    خداحافظ

  • فرهاد گفت:

    درود بر شما
    قابلآقای مهدی
    تيم ملوان در سال 1348 توسط نيروي دريايي تاسيس و 47 سال است توسط نيروي دريايي مديريت مي شود. در انتخابي جام تخت جمشيد، به گفته آقاي رضا ويشگاهي پيشکسوت تيم که اصالتا” رشتي است ملوان انتخاب نشده بود يعني بعد از تاج آبادان و تاج اهواز سوم شده بود اما بنابه گفته ايشان بخاطر بازي هاي خوب ملوان انتخابش کردند.بديهي است به خاطر بازي هاي خوب نبوده بلکه بخاطر نفوذ نيروي دريايي که در آن موقع کيا و بيايي داشت و مي خواست مثل باشگاه پاس و عقاب وديگر تيمهاي نظامي تيمي نيز بنام نيروي دريايي داشته باشد. همان موقع تاج رشت( داماش فعلي) در انتخابي جام تخت جمشيد شرکت کرد و انتخاب نشد. تيمهاي تاج تهران و ماشين سازي تبريز انتخاب شده و به ليگ راه پيدا کردند. اما ملوان علاوه بر کمکهاي مقامات استان که خود شخصا” يکبار شاهد بودم، از امکانات و امتيازات و بودجه نيروي دريايي به شرح ذيل استفاده مي کرد: 1- بودجه ثابتي نيروي دريايي به تيم اصلي و تيمهاي پايه اختصاص داده بود که بر اساس آن بودجه مديران برنامه ريزي مي کردند. (مصاحبه آقاي قدير بحري با يکي از سايت هاي هوادار ملوان در انزلي) الآن هم نيرو دريايي بودجه اي به تيم مي دهد اما در شرايط فعلي اين بودجه کارساز نيست. 2- تعدادي از بازيکنان ملوان را نيروي دريايي استخدام مي کرد مثل آقايان رضا ويشگاهي، عزيز اسپندار،علي نياکاني،محمد حبيبي و……. که خود امتياز بزرگي براي بقاء تيم بود. 3- بازيکنان ملوان چه بازيکنان تيمهاي پايه و بزرگسال خدمت سربازي را در همين تيم انجام مي دادند. البته شايد 5 درصد براي خدمت سربازي به تيمهاي ديگر مي رفتند. 4- استفاده از بازيکنان سرباز، که در طول اين چهل و اندي سال به وفور از آن استفاده کردند و در بازی اخیر با سپیدرود هم کاملا” مشهود بود. ( در آن بازی 80 درصد بازيکنان، غيربومي و سرباز بودند بويژه زننده گل آقای شنانی) امکانات تمريني مثل چند زمين فوتبال در پادگان نيروي دريايي در حسن رود، سالن بدن سازي و استخر و …….. 6- در طول اين سالها اين افسران ارشد نيروي دريايي بودن که تيم را مديريت کردند نه مردم.الآن هم سخنگوي باشگاه ملوان نيروي دريايي انزلي يک ناخداي نيروي دريايي است. دوستاني که طرفدار ملوان هستند اگر شهامت دارند بگويند که اين مطالب دروغ است. علت ثبات ملوان نه مردم بلکه امکانات و مديريت نيروي دريايي بود. هيچکدام از اين مزايا را سپيدرود و داماش نداشته و نخواهند داشت. انزلي سالها قبل به کمک استقلال تهران تيمي درست کردند بنام استقلال انزلي. هدف از اين کار، که تعدادي از بازيکنان پيشکسوت ملوان مثل غفور جهاني که مربي بود و بقيه، اين بود که بتوانند از زير سايه نيروي دريايي بيرون بيايند اما همه ديديم که نتوانستند. حالا دوستان اهل انزلي که خود را تنها فوتبال فهم ايران مي دانند پاسخ دهند با توجه به مطالب بالا مي توانند بدون نيروي دريايي دوام بياورند؟! معلوم است که خير. بنا براين عزيزان هر وقت بدون نیروي دريايي و با امکانات مردمي توانستيد يکسال دوام بياوريد من همينجا اعلام مي کنم تمام حرفهاي خود را پس بگيرم. اما سپيدرود :
    ?- در سال ???? مرحوم غلامرضا صومي، باشگاهي را در رشت بنام سلامت بخش خريداري کرد. فعاليت اين باشگاه در رشته هاي کشتي و وزنه برداري بود. مرحوم صومي تصميم گرفت رشته فوتبال را در اين باشگاه تاسيس نموده و بعدها اسم باشگاه را نيز به سپيدرود تغيير دهد. 1- در طول نزديک به نيم قرن حيات سپيدرود اين مردم علاقه مند کوچه و بازار بودند که با کمکهاي مالي خود بقاء تيم را تضمين کردند. 2- سپيدرود هيچوقت وابسته به هيچ ارگان نظامي و غير نظامي و …… نبود و هيچيک از امکاناتي که در بالا نام بردم و ملوان نيروي دريايي از آن برخوردار بود را نداشت اما ماند. افتاديم اما بلند شديم خيلي شهرها اين توانايي را ندارند. سپيدرود الآن حتي يک زمين تمرين ندارد. عزيزان من سپيدرود نمادي است از بنيه قوي اجتماعي مردم يک شهر، مقدس و قابل احترام. بخاطر همين ما از اين تيم بعنوان يک تيم بزرگ ياد مي کنيم. در فوتبال و نظام باشگاه داري دولتي که هيچ تيم خصوصي نتوانست قد علم کند فوتبال رشت نزديک به نيم قرن، اين کار را کرد. داماش هم همين شرايط را داشت، منتها در مقطعي وضعش خوب شد اما تداوم نداشت. آن هم تيمي است خصوصي. اي دوست انزلي چي، بدون تعصب حرف بزن با اين شرايط تيم شما چند سال دوام مي آورد؟؟ من مي گويم يکسال، در خوشبينانه ترين حالت. البته همين الآن، بازيکنان هيچ پولي نگرفتند بماند 80 درصد فصل قبل را هم نتوانستند بگيرند.کمک شهرداري هم خيلي اگر باشد از صد ميليون تجاوز نمي کند.پس خواهش مي کنم اين مطالب را که به سپيدرود کمک مي شود را عنوان نکنيد که باعث خنده خواهد شد. نتيجه گيري: دوست عزيز طرفدار ملوان، هر وقت بدون نيروي دريايي توانستيد يکسال روي پاي خود بمانيد آنوقت مي تواني بقول امروزي ها با ما کل کل کنيد.
    موفق باشید

  • مهدی گفت:

    من نمیدونم بعضییها دنبال چی هستند؟! من که گفتم سید جلال حسینی در کجا بدنیا آمده و فوتبال را از کجا آغاز نموده است. آخه چه ربطی داره که طرف مثلا بابا بزرگش اهل فلان شهر بوده پس چون اون پر جدش اهل آنجا بوده اونهم آنجایی بوده و فوتبال را آنجا یاد گرفته.البته بنده قصد فرق گذاشتن بین شهرهای گیلان نبوده و نیستم همیشه هم گیلک و گیلک زبان را به هر قوم و قومیتی ترجیح میدم.اما بپذیرید فوتبال زیربنابی که مکتب ملوان در طی سالیان سال داشته هیچ شهر و هیچ تیمی نداشته.خواهشن بیایید منصفانه و بدون هیچ حب و بغضی بحث فوتبالی با اسناد و مدراک موثق داشته باشیم.این چه بحثی که فلانی پدربزرگ پدرش اهل فلان شهر بوده پس لاجرم ملوان همه بازیکنهای بزرگش رو از جای دیگر آورده؟! در دنیای مدرن جهانی امروز به تنها چیزی که اصلا نگاه نمیشه این بحثهای نحیف و کوچکه. فوتبالیست با ملیت سوئدی و یا نروژی و…میره در مدرسه فوتبال آژاکس و اصول فوتبال حرفه ای رو یاد میگیره. اون بازیکن اگه در آینده به هر آینده درخشانی دست پیدا کنه میگه من یک آژاکسیم. چرا که الفبای فوتبال را از آژاکس آموخته و همیشه خود را مدیون اون باشگاه میدونه. در مورد ملوان هم همینطوره البته نه در اون سطح ولی خب در راه بازیکن سازی در سطح اول فوتبال این کشور از بهترینها بوده. حالا بیایید بجای بحث فوتبالی در جواب هی بنویسید فلانی که در ملوان بابای بابابزرگش اهل فلان شهر بوده و یا ملوان از رانت دولتی استفاده کرده و …؟!!!

  • مهدی گفت:

    آقا فرهاد. اتفاقآ من هم نظر بر اینه که بحث کردن با شما هم بی فایده است. شما تمام مانورتان روی بودجه نداده شده نیروی دریایی است. چه خوب برای همه ثابت شده که ملوان بی پول ترین تیم کشور بوده وهست.اگر بنا به پول بود که ملوان هر ساله تمامی سرمایه های بازیکنی خودش رو از دست نمیداد؟! ضمنا من یکبار خدمتتان عرض کردم میزان پولی که پگاه و داماش در طی چهار سال برای فوتبال رشت خرج کردند برابری میکنه با کل بودجه 50 ساله تاریخ ملوان. طوری که پژمان نوری با مبلغ 220 میلیون راهی رشت میشه. این مبلغ در اون سال یعنی دو میلیارد الان. اما بازدهی کار چه شد؟ شد شکست تحقیر آمیز هشت بر دو مقابل پرسپولیس. خب این نشون دهنده اینه که پول هم تو فوتبال رشت باشه آنچنان بازدهی نداره. بیایید واقع گرا باشید و بپذیرید اصول فوتبال و پرورش فوتبالیست رو انزلی بمراتب بهتر از شهر رشت انجام داده تا از دسترنجش همه تیمهای گیلانی استفاده کنند.

  • باران نقره ای گفت:

    جالبه خودتون رو خیلی مبدونید رکورد بیشترین تماشاگر مال رشته نه ملوان بعدشم نساجی سپیدرود داماش چوکا اینا مو؟؟؟؟؟؟ بچه شدی؟؟؟ خود داماش کم واسه بذرگای ایران شاخ نشد از جمله استقلال پرسپولیس سپاهان وووو ما به شما باختیم بله باختیم به پاس همدان هم باختیم به فجر هم باختیم پس خودتون رو اینقدر بذرگ ندونید مهم آینه اون موقع بازی استقلال یا پرسپولیس با ما اونا میدونستن بازی راحتی نیست دیدی که راحت نمیباخنیم ولی ملوان 6 تا خورده بود…. فوتبال رشت هیچوفت دولتی نشد هر سال یه مشکل هر مدیر میومد پشت تیم بود مدیر بعدی اصلا حوصله فوتبال نداشت الان برای تیمم سپیدرود نگرانم که با رفتن شهردار رشت چی میخاذ بشه دوباره ایشالا یه ارگان دولتی پاش باز بشه بخشی از تیم رو بگیره تیم داری خصوصی اصلا جواب نمیده تو ایران همه تیم های لیگ برتری دولتی هستن شما که به عنوان ملوانی خودت رو غول میبینی چرا لیگ یکی؟؟؟ مگه دولتی نیستی؟ بازم میگم ما اگه دولتی بودیم الان شما به افتخارات ما قبطه میخوردی..

  • سپیدرودی گفت:

    آخر مطلب این داش آقا خیلی باحاله . ابای جان صحبت کردن با شما به همین چرت وپرت ها خنم میشه که میفرمای . افرادی مثل تو هستن که استادیوم رو به گند میکشن. تا دیروز ملوان آسیایی بودین الان واسه تیمهای دسته یک بیرون از خانه پشم

  • رضا گفت:

    دوست عزیز شما که میکید ملوان توسط نیروی دریایی دوام اورده اینها همه بر میگرده به غیرت بچه های انزلی که ملوان را 13سال تو لیگ برتر نگه داشتند واون هم با اشتباهات محرض داوری افتاد دسته یک . سپید رود که ساله زیر نظر سپاه بود چرا نتونستن دوام میارند سپا ه که از نیرودریایی قویتر هست یا داماش که پولهای مفط به دست اورده بود و رابه را خرج می کرد حتی بخاطر پولهای دوزدی مالک داماش را ادام کردند چرا نتونستید دوام بیارید. اینها همه بر می گرده به غیرت بچه های انزلی .شماهای که از افتخا رات بازیکنان گیلانی صحبت می کنید همه این افتخارات مال بچه های ملوان هستش.اون دوستی که میگه همرنگ بچه رشت وسید جلال بچه خشکبیجاره خدمتشون عرض کنم که هر دوتا بچه های انزلی هستند فقط پژمان نوری بچه رضوانشهر هستند

  • مهدی گفت:

    فرهاد عزیز دمت گرم. من مهدی رشتی و سپیدرودی هزارآتشه ام و با اون مهدی آبای متفاوتم. متنهای من در جای جای این سایت هست. این آبای میگه هزینه کرد سه سال پگاه بیشتر از پنجاه سال نیروی دریاییه!! این فرار رو به جلو هست!! هیچ عقل سلیمی این استدلال رو نمیپذیره!! خلاصه همه مباحث اینه که
    1-فوتبال رشت پنجاه سال خصوصی بوده و فوتبال انزلی پنجاه سال نظامی
    2-بخاطر شرایط مالی باثباتتر در نیروی دریایی انزلی استعدادهای فوتبال رشت و حومه و سایر شهرستانهای استان و سربازهای سراسر کشور به ملوان میرفتند و میروند و در این پنجاه سال تیم انزلی را چرخاندند و فوتبال رشت با سیلی صورتش را سرخ نگه داشت.
    3-اگر در دهه شصت به منتخب گیلان نگاه کنید اگر رشتیها از نظر کمیت و کیفیت سرتر از مجموعه انزلیچیها نباشند کمتر نیستند و این با مراجعه به آرشیو کاملا قابل رویت است.
    4-پس آنجا که پول حرف اول را نزند فوتبال رشت کمتر از انزلی نبود و نیست.
    5-وقتی سال به سال پول نقش پررنگتری در فوتبال پیدا کرد تیمهای رشت بدلیل مهاجرت استعدادها و . . . تضعیف شد و انزلی دقیقا مسیر برعکس را طی کرد و درنتیجه استعدادهای قوتبال استان و حتی رشت و حومه آن به سمت انزلی رفتند که بخاطر این بهرمندیها در لیگ بالاتری حضور داشت و با مهاجرت تصاعدی استعدادها به سمت انزلی فوتبال رشت روز به روز رو به افول رفت البته فقط باشگاههای رشت افول کردند و اگر شناسنامه بازیکنان را ملاک قرار دهیم باز هم حرف اول فوتبالیستها را رشت و حومه رشت و سایر شهرستانهای استان غیر از انزلی میزنند و بازیکنان انزلیچی شناسنامه ای بسیار بسیار محدود و معدودند.
    نمیدان چقدر و چندبار باید این واقعیتها را توضیح دهیم تا آبای ها به افتخار کردن با استعدادهای دیگران پایان دهند؟! اگر امکانات دولتی و نظامی از پنجاه سال قبل بجای انزلی در رشت بود، باشگاههای رشتی استعدادهای منطقه را جذب خود میکردند و در لیگهای بالاتر از آبای ها حضور داشتند و آنوقت همین تعداد اندک بازیکنان انزلیچی شناسنامه ای هم برای پیشرفت و در چشم بودن به سمت باشگاههای رشت می آمدند و کلا جریان برعکس میشد ولی با این تفاوت که در آنصورت دیگر تیمی در انزلی با شرایط خصوصی سرپا نمیماند تا بخواهد رقابتی با فوتبال رشت داشته باشد و انزلی مثل شهرستانهای دیگر استان فاقد فوتبال ایشد.
    از نیروی دریایی و نعمت دریا که خداوند در اختیار آبای ها گذاشت این عزیزان باید بینهایت ممنون باشند چون بدون آن مثل دیگر شهرستانهای استان فاقد فوتبال بودند و حتی این توان و قدرت الان فوتبال رشت را هم در حالت تمام خصوصی نداشتند چون جایگاه نیرومند مردمی نداشتند و ندارند که بخواهد روی پای خود بایستد و مقاومت و رقابت کند. اصلا پایی نداشتند که روی آن بایستند. هرچه در فوتبال دارند از رشت، بخشها و حومه رشت، سایر شهرستانهای استان گیلان و سربازهای سایر نقاط کشور دارند. دیدید که سال گذشته بخاطر مهدی شریفی که به تراکتور رفت چه جنجالی کردند و حتی مثل بچه ها بحث کناره گیری از لیگ را پیش کشیدند و بعد هم که کنار نرفتند، فوتبالی افتادند و کنار رفتند و بعد هم باز تلاش کردند با رانت و پول و . . . برگردند که خدا پدر تاج را بیامرزد که . . .
    جمع کنید تو رو خدا و از این سایت تشریفتان را ببرید آباااااااااای

  • مهدی گفت:

    نمونه بارز و آشکار فوتبال خصوصی انزلی و عملکردش در فوتبال ایران همون استقلال انزلی بود که غفور جهانی اومد یه تیم بسازه که از زیر سایه همیشگی نیروی دریایی خارج بشن و اکثر مهره های فوتبال انزلی و حتی سیروس رو با خودش برد توی استقلال انزلی و نهایتا بعد از چند سال، فوتبال خصوصی در انزلی زمین خورد و تیمو دادن به چوکا و بعد بردن تالش و الان هم نمیدونم کجا هستن و دسته چندمن و چیکار میکنن!!
    آبای های عزیز، فوتبال بندر شما بدون نیروی دریایی و حمایتهای مادی و البته “معنوی” اون، آخرش همون “استقلال انزلیه”!!
    مثل کلانشهر رشت نیست که سپیدرودش با پنجاه سال قدمت و قهرمانی بین المللی و بازیکنان بزرگ، یک باشگاه بااصالت و خصوصی باشه و در دهه های گذشته که لژیونر در فوتبال ایران وجود نداشت، چندتا لژیونر به اروپا صادر کنه (ادیب قدس و سرپناه و . . . ) و درکنارش هم استقلال رشت باز هم خصوصی و پرهوادار تشکیل بشه و اون هم سالها در بالاترین سطوح فوتبال کشور حضور داشته باشه و اونم لژیونر به اروپا بفرسته (مازیار ربیعی فر و جهانبخش) و به فینال جام حذفی برسه که امیر قلعه نویی با کل تشکیلات و زد و بندهاش مجبور بشه با تبانی قهرمانی رو از چنگش دربیاره و این باشگاه خصوصی هم علیرغم طوفانها و ناملایمات مالی و . . . همچنان سرپا و پرهوادار حضور داشته باشه و شما خواهید دید که ظرف چند سال آینده مجددا به بالاترین سطح خواهد رسید.
    فوتبال رشت، در حالت تمام خصوصی، سالیان سال افتخارآفرینه و فوتبال انزلی در حالت خصوصی در چند سال میشه چوکا و ملوانش هم با استفاده از رانتهای دولتی و نظامی و استعدادهای شهرهای دیگه، میوفته پایین و میخواد میلیارد میلیارد پول بیت المال رو بده که مثلا بجای نفت تهران بیاد لیگ برتر!!!
    به چی مینازید شما من نمیدونم . . . . ؟!!!!

  • سپیدرود گفت:

    شاید من اشتباه میکنم میگم شما بازکناتون اکثرا مال شهر های دیگه استان هستن این یعنی گیلان افتخار آفرین هست نه انزلی ولی آمار داخل ویکی پدیا چیز دیگه نشون میده. بعدم بگم رشت هادی طباطبایی داره که بازی ملی کم نداره….اینقدر خود بذرگ بینید شما که نگو یعنی شما فکر میکنی آگه همین تیم دولتی الان لاهیجان بود چی میشد اصلا رشت نه یه تیم دولتی دیگه که رقیب شما بود خب لاهیجان خیلی چیزای دیگه داره که بیشتر فوتبالیست جلب میکنه همینطور رشت و شهرای دیگه….. ما بخیل نیستم ایشالا همیشه موفق باشید ولی آگه خصوصی بودید بقران این نبودید حقیقت را قبول کنید…بله ما بیست ساله باختیم به شما ولی افتخار میکنیم با قدرت جلوی نیروی دریایی مونویم و با دست خالی جلوی این تیم نظامی جنگیدیم….

  • مهدی گفت:

    خوبه که ملوان سه بار قهرمان جام حذفی کشور شده و بیست و پنج سال تمام بهترین تیم شهرستانی ایران تا سال 1370 بوده. آگه این عناوینی رو که عر ض کردم رو فوتبال رشت داشت که دیگه هیچی؟! بعد از این همه سال یک فینال جام حذفی یک تیم رشتی که الان معلوم نیست کجاست آمده و بابتش اینهمه خوشحالیم و مانور کردن؟؟!!! تازه فینالی که با باخت همراه بوده.لازم به یاد آوری است که اگه فوتبال رشت یک فینال حساس کشوری رو تا به الان تجربه کرده عوضش تیم پر افتخار ملوان به شش فینال جام حذفی کشور راه پیدا کرده که ما حصل آن فتح سه مقام قهرمانی در کشور بود.در ضمن خیلیها بر عقیده اند که ملوان با رانت دولتی تا الان تونسته خودش رو حفظ کنه؟! واقعا نیروی دریایی چه بودجه کلانی داره که بشه آن را رانت قلمداد کرد؟! نیروی دریایی سی در صد سهام ملوان رو در اختیار داره و در حال حاضر بجز یک اتوبوس و یک زمین تمرین در پادگان حسن رود چیز دیگه ای رو در اختیار ملوان قرار نداده. عزیزان کمی واقع گرا باشید و اینقدر مغرضانه به موضوع نپردازید.مگه همین سپیدرود مدتی رو زیر نظر فجر سپاه قدس نبود؟! اگه بنا به بودجه و امکانات باشه که سپاه بمراتب از نیروی دریابی بهتر و موثرتره. شما بهمین تراکتور سازی نگاه کنید ببینید از زمانی که رفت زیر نظر سپاه اوضاع مالیش رو براه شد.من یکبار دیگه از همین طریق فقط میخوام بگم به اصل قضیه بپردازید و سعی نکنید در پرورش بازیکن خودتون رو با فوتبال انزلی قیاس کنید. در ضمن از مدیریت سایت هم خالصانه تشکر میکنم که بدون هیچ کم و کاستی باعث این میشند که در کمال ادب بحث فوتبالی روی دهد.

  • امین گفت:

    رقابت برار یعنی استقلال و پرسپولیس که هردو دولتی اند این سالمه نه اینکه شما نظامی ما مردمی همیشه…همیشه ارتش و این چیزا هیچی جلوشون رو نمیتونه بگیره ولی شما با این تشکیلات الان باید قهرمان لیگ بودید…مثل تراکتور…اونا حداقل خودشون رو جزو قطب های فوتبال کردن شما چی؟ ما هم با دولتی بودن الان قطب فوتبال لیگ برتر بودیم

  • سپیدرودی گفت:

    مرسی ابرار مهدی با تحلیل درستت . دست خوش . واقعا گل گفتی.
    ما تا صبح هم بگیم ملوان سرباز مفت میگیره اینها حالیشون نیست که نیست نمونه بارزش همین یارو شنانی سرباز خرمشهری هستش. اگه به دوستان باشه فردا بهش میگن شنان انزلیچی.خخخخخ

  • شایان گفت:

    مهدی گفتی سید جلال خشکبیحاری ! از چیزی اطلاع نداری حرف نزن ! سیدجلال متولد شدهی انزلی هست ما انزلیچیا کاری به ترک و گیلانی و انزلیچی و ارمنی نداریم کسی که کنار ما زندگی میکنه انزلیچی هستش !یه مثال دیگه واست میزنم مسی و استعداد یابای بارسا از آرژانتین آوردن از کجا معلوم مسی آرژانتین میموند همین مسی میشد ؟! تو فوتبال آکادمیم سالهاست تیمای رشتی از انزلیچیا عقبن مثلا تو لیگ استان رده های مختلف 5-6 تا تیم داریم که در نهایت استفاده ی ملوان میشه مثل شاهین ساقبی ! در مورد کمکای نیروی دریایی مصاحبه هست از سالها پیش که میگن ما حای خواب نداشتیم یا خوراکمون دوسیخ جیگر بود رفت و برگشت کلا ! یا همین چند سال پیش که مربی پول هتل تیم و حساب کرد ! در کل ما ملوانیها و سپیدرودیها تو فوتبال همدیگرو نمیفهمیم بحث کردن فکر نکنم فایده داشته باشه !

  • فرهاد گفت:

    بنظر من بحث در مورد فوتبال رشت و انزلی را پایان دهیم چون این آقایان قانع نمی شوند طرف میگه سالها تحت نظر سپاه بودید یک سال یا دوسال سپاه تیم را گرفت و بعد تحویل تربیت بدنی داد و گفتند سپاه بودجه برای تیم دیگری غیر از فجر ندارد. حالا این آقایان را هرچه دلیل و برهان می آوریم اصلا” نمی پذبرند. بابا اینها التماس دعا دارند از ما می خواهند که آنها را نیز به حساب آوریم چشم شما هم هستید!! قبول دست بردار هستید یا خیر؟
    جواب حرف حساب را بده. آیا به شکل خصوصی اگر تیمداری کنید چند سال روی پای خود می توانید بمانید همین را پاسخ بده
    دوستان خواهش می کنم پاسخ آقایان را ندهید بگذار در این سایت هرچه دوست دارند بگویند.

  • مهدی گفت:

    من میخواهم جواب شما رو بدهم آقا فرهاد البته اگر بپذیرید و شما هم جواب من رو بدهید. شما میگوئید تمامی افتخارات و بازیکن سازی ملوان از منبع پر درآمد نیروی دریایی تزریق میشد و گرنه ملوانی نبود و الان نابود شده بود؟! من میگم گیرم که حرف شما درست. اما چرا شما پولهای سوپر میلیاردی وارد فوتبال رشت شد که پول آن میتوانستید سالیان سال فوتبالتان را بیمه کنید هیچ بهره آنچنانی نبرده و با جذب مربیان پولکی فجیع ترین باختها نصیب فوتبال رشت با شکست هشت بر دو مقابل پرسپولیس و… گردید؟ باور کنید در مسابقات داخل سالن هم زیاد این نتایج بدست نمی آید؟! چرا میخواهید از واقعیت کاملا روشن فرار کنید که سیاست و تفکر باشگاه ملوان در تربیت و پرورش بازیکن اصولی تر بوده.یعنی بنظر شما فقط و فقط و فقط علتهای تمامی موفقیتهای ملوان از نظر شما اون آب باریکه بود که نیروی دریایی تزریق میکرد؟! فکر نمی کنید با این فرافکنی دارید فقط خود را گول میزنید؟! بخدا این پول برای فوتبال رشت هم آمد. اتفاقا خیلی سرسام آور هم این پول آمد که نیازی برای توضیح مجدد نیست. ولی خب بازدهی و خروجی این پولها سر آخر چه شد؟! من دیگه حرفی ندارم و مجددن از مدیران سایت سپاسگزاری میکنم که این فضا رو برای گفتگوی شفاف بوجود آوردند.

  • اشکان گفت:

    اونی که میگه ملوان 3 بار قهرمان شده حواسش نیست که یک قهرمانی این تیم با انصراف تیمها بوده و دیگری هم کلا 4 تیم شرکت کرده بودن تو اون جام حذفی !!
    خلاصه اینکه این انزلیچیا جز فوتبال چیزی ندارن که با رشت برابری کنه .. برای همینه خیلی اصرار دارن روی فوتبال !
    بذارید با همین چیزا خوش باشن …
    مردم بهترین قضاوت کننده هستن که کی داره سرمایه ها و استعدادهای فوتبال گیلان رو به اسم خودش میزنه درحالیکه خودش هیچی نداشته و نداره …

  • سپیدرودی گفت:

    آقای مهدی ابای پولهای سوپر میلیاردی وارد رشت شد همون شد که بازیکن میلیاردی به اسم سرباز وارد انزلی شد خودتون دیدین بهترینها رو پارسال ملوان داشت از ماهینی گرفته تا امثال آرش افشین وغیره… چی شد هرکی بود برای سهمیه میجنگید نه سقوط به دسته یک!!!برادر قبول کنید فوتبال انزلی دولتی هستش وگرنه کو تیمهای قدیمی مثل استقلال که غفور جهانی تا زمانی که پول نبودش ادارش کرد به محض ورود پول عطایش رو به لقایش بخشید. بجای این بحث ها برید ببینید چندتا سرباز تو تیمهای دیگه هستش واسه دور برگشت بگیرین تیم شما بیرون از خانه در حد محلات هستش نرین دسته دو

  • فرهاد سپیدرود گفت:

    اقای مهدی یکی میاد از باخت با اختلاف 6 گل ..8 به 2 برابر پرسپولیس حرف میزنه که که تیم خودش ازین نتایج کسب نکرده باشه…باخت 6-0 م.ل.و.ا.ن جلو همین پرسپولیس یادتون رفته؟؟یا احتمالا سن و سالت قد نمیده؟؟؟ بازم بازیکنهای پگاه غیرت داشتن و 2تا گل توی آزادی به پرسپولیس زدن ولی م.ل.و.ا.ن 6تا خورد و سوراخ شد…خیلی هستش که 6 تا بخوری یکی هم نتونی بزنی تو فوتسال و بسکتبال هم ازین نتایج بدست نمیاد…اگه واسه فوتبال رشت بخیال بچگانه شما پول کلان اومد پس واسه انزلی هم با اومدن هدایتی و درودگر و اونزمانی که تیم شما شده بود استیل آذین انزلی هم پول میلیاردی اومد ..خب شما چیکار کردین؟؟/ تلاش برای بقا در لیگ اونم با زد و بند و تبانی و داوری..اگه بازیکنهای کلانشهر رشت و حومه نبودن شما باید بازیکن از کجا میاوردین؟؟؟بچه های رشت و حومه رشت مثل خشکبیجار ..خمام و کوچصفهان و پسیخان وسنگر و…شهرهای فومن و رضوانشهر و ماسال و …به شهرک شما بازیکن دادن الان میگن همشون مال انزلی هستن؟؟/بخواب بچه جان چرت نگو

  • فرهاد گفت:

    نرود میخ آهنی بر سنگ، گفتن بعضی مطالب تکرار مکررات است. انچه حقیقت بود در مطالب بالا توسط من و سایر دوستان ذکر شده، حالا قبول واقعیت برای تعدادی تلخ است. پاسخ همه مطالب آقایان ملوانی در مطالب من داده شد. دیگر بنا نداریم پاسخ کسی را بدهیم. فقط این را بگویم این تیم ملوان نیروی دریایی، برای بعضی دوستان توهم ایجاد کرده است.
    خداحافظ

  • شهرام گفت:

    هادی طباطبائی (شیر کپنهاگن)، امید هرندی (دروازه بان ثابت تیم ملی) ، بهزاد داداش زاده (بازیکن ملی) ، امیر افتخاری (یکی از بهترینای تاریخ ملی) ، علیرضا جهانبخش، محسن فروزان رو کجا به ایران معرفی کرد ؟

    جالبه همیشه اول بازیها داورها یه حرکتی میکنن که تیم ما کل برنامه هاش و تاکتیکها و تمرکزش بهم بریزه بعدش ملوان با 2تا 2تا پنالتی هم بازی رو ببره! بعدش تازه به این میگن پیروزی!!!
    متاسفانه تیمهای رشتی به دلیل داشتن حمایتهای صرفا مردمی و روی پای خود ایستادن باید به تیمی که حداقل 6 تا از ما میخوره اینطوری بازی رو واگذار کنه …
    زنده باد سپیدرود قدیمی ترین و باهویت ترین و پاک ترین تیم شمال ایران

  • داش اقا گفت:

    علیرضا جهانبخش از سن 17 سالگی به داماش پیوست و فوتبال پایه اش را در قزوین و سپس داماش تهران گذرانده بود و بعد از دو فصل هم از داماش جدا شد !!!! امید هرندی یکبار به تیم ملی فقط دعوت شد و حتی یکبار هم به عنوان ذخیره در تیم ملی نبوده !!!! شما سابقه باخت با گلهای فراوان و ابروریزی را نه یکبار بلکه چندین بار دارید نکنه یادتان رفته که در هفتم خرداد 1381 باخت شما با 9 گل به ابومسلم خراسان که زننده 7 گل ان عنایتی بود و باعث اقای گلی رضا عنایتی شد !!!! باخت با 8 گل به پرسپولیس در هفتم شهریور 1382 !!!! باخت با 6 گل به فجر سپاسی در 25 شهریور 1391 !!!! یادتان رفته که با تیم منتخب دنیا که از چند قاره بازیکن اوردید و سقوط کردید !!!!!!! چقدر خجالت بکشیم از اینکه به شما اسانسور لیگ گفتند و توان ماندن بیش از یک فصل در لیگ برتر را نداشتید !!!! حال دست تقدیر باعث شده که بعد از چند سال بازی شما را از شبکه سراسری نشان دهند ….!!!!!

  • داش اقا گفت:

    راستی سال 1379 را هم به استقلال تهران به سرمربی گری پورحیدری با 6 گل باختید !!!! البته سپیدرود که همیشه در لیگ 2 بوده و کمتر با تیمهای قدرتمند بازی کرده !!!!!!

  • مهدی گفت:

    من متأسفم برای اون شخصی که در فضای مجازی هم دست از توهین و ناسزا بر نمیدارد. من با دو سه شخص در این سایت بحث فوتبالی داشتم و اتفاقآ خیلی زیاد هم اختلاف نظر شدید داشته و دارم. اما نه یک کلمه توهین کردم و نه یک کلمه توهین از چند نفر شنیدم. درسته در خیلی از موارد اختلاف نظر و سلیقه هست ولی حرمت سایت باشگاه قدیمی سپیدرود رشت باید آنقدر بالا باشد که اجازه فحاشی و توهین رو در فضای مجازی رو به هیچکس ندهد.اینجا فضای بازی است برای گفتگو و تبادل نظر. نه اینکه نظری باب میل کسی قرار نگرفت بیاید و توهین کند؟! واقعا برای اون فرد خیلی خیلی متأسفم که ادب خود را نشان دادند. من همیشه بر این باور بوده و هستم که تیمهای ریشه دار باید در این فوتبال باشند چرا که این تیمها هویت ریشه ای فوتبال ما دهستند. تیمهایی ریشه داری نظیر ملوان و سپیدرود و ابومسلم و برق شیراز و شاهین بوشهر باید احیا شوند تا خون در رگهای این فوتبال همیشه جاری باشد.دوستان عزیز ملوان حالا به هر دلیلی سمبل فوتبال شمال کشور از دیرباز بوده و صاحب افتخارات فراوانی شده بیایید تلاش کنیم با هم نه در برابر هم از حیثیت فوتبال غنی گیلان دفاع کنیم. چرا باید تبریز سه نماینده در لیگ برتر داشته باشد و ما هیچ؟! چرا خوزستان باید سه نماینده در لیگ برتر داشته باشد و ما هیچ؟! چرا مشهد باید دو نماینده داشته باشد و ما هیچ؟! اینها دردهای اصلی فوتبال ماست؟! یا علی مدد خدانگهدار. http://telegram.me/joinchat/BpTPaTvp6_rLOW-y-xvQSA

  • سپیدرودی گفت:

    آفای داش آقا ملوان 99درصد تماشاگران مثل تو هستن همینجور داش آقا که اصلا فوتبال نمیفهمه . البته تو محل زندگیت اینجوری هستی وگرنه بیرون از محل زندگی باقلا هم نیستی اول برو اسم کاربریت رو عوض کن بعد بیا اینجا ورر بزن

  • شهرام گفت:

    شما که اینهمه اطلاعات فوتبالی از روی بیکاری از تیمهای رشتی جمع کردی نشون میده که چقدر بیکاری و حسودی و عقده رشت در سلولهای بدنت وجود داشته که اینهمه همه جارو شخم زدی که مثلا اینارو بگی !
    ملوان هم باختهای تحقیر آمیز مثل همون 6-0 مقابل پرسپولیس با درخشش مازیار و 5-1 مقابل استقلال و 6-2 مقابل سایپا رو داشته که به اندازه کافی باعث شده مردم ایران به انزلی بخندن ! بله به انزلی بخندن.. البته این موضوع باعث تحقیر گیلان نخواهد شد چون مردم گیلان هم حس خوبی نسبت به اون تیم نداشته و ندارن ..
    درضمن آقای آی کیو ! جهانبخش از نوجوانان داماش تهران و جوانان داماش گیلان شروع کرده .. امید هرندی هم یار ثابت تیم ملی بوده و خودش به خاطر تعصبش به تیم شهرش تیم ملی رو ول کرد و اومد تا به شهرش کمک کنه و همون زمان هم عابدزاده که ذخیره ایشون بود شد دروازه بان تیم ملی .. تاریخ رو نمیتونی پاک کنی …
    من اگه بخوام دست رو نقاط ضعف انزلی بذارم که 10 فصل کتاب میشه !
    همین که انزلی اندازه پارک قدس رشتم نیست و هیچ اسطوره ای نداشته که دنیا بشناسنش برات کافبه ..
    اسم بزرگ رشت با باخت تیم فوتبالش تحقیر نمیشه ولی انزلی با افتادن ملوان دیگه چی داره ؟

  • فرهاد سپیدرود گفت:

    داماش توی ورزشگاه آزادی تیم استقلال رو با همه ستارگانش مثل فرهاد مجیدی با 4 گل شکست داد که چاووشی در اون بازی هت تریک کرد…کاری که شما خوابشم نمیتونید ببینید شلخت خزری…شما پارسال 4 تا از تیم دسته دومی بادران 4تا خوردین اونم با بازیکنهای اصلیتون..4تا از بادران دسته دویی..خخخ..4تا از پیکان خوردین بدون زدن حتی یک گل 4تا از سایپا اونم تو ان زلی…سال 88 هم که م.ل.و.ا.ن 4تا از مس کرمان خورد و به افتخاراتش اضافه شد…یه 5 تا هم از پاس خوردین که البته اینها رو به یاد نمیارین…شلخت خزری

  • مهدی گفت:

    لازم به یاد آوری بعضی از دوستان که میگند انزلی چی داره باید عرض کنم قطب اقتصاد استان گیلان شهر انزلی بوده و در واقع قلب تپنده استان محسوب میشه.در واقع انزلی رو اگه بخوای از استان جدا کنه یعنی فلج شدن اقتصاد گیلان. داشتن شیلات استان گیلان که کل خاویار منطقه خاور میانه رو تأمین میکنه، داشتن اداره بنادر کشتیرانی استان گیلان با روزانه خروجی معادل 20 میلیارد تومان. داشتن گمرک استان گیلان، و همچنین منطقه آزاد بندر انزلی. اینها بخشی از ظرفیتهای انکار ناپذیر شهر انزلی است که متأسفانه چندان از در آمد آن بنا بر سیاستهای پشت پرده برای شهر انزلی اختصاص داده نمیشود؟! جالبه معمولا اکثر اداره کلها در مراکز استان واقع میشوند ولی انزلی جزو معدود شهرهایی در ایران محسوب میشود که سه اداره کل رو بخود اختصاص داده است. آنهم ارگانهایی که خود از پر منابع ترین ذخایر استان محسوب میشوند.البته اگه دوستان دل ما بهر دلیلی منکر این قضیه هم نشوند؟! که مطمئنم برای این موضوع هم حرفی ساخته میشود؟! اما من این قضیه را صرفا به این جهت گفتم چون میدانم آدمهای اقتصاد دان و دانشگاهی هم از این سایت دیدن میکنند و اونها مطمئنن با منطق این قضیه را میپذیرند.

  • شهرام گفت:

    اولا که استان گیلان با پرورش کرم ابریشم رشت ، چای گیلان، از همه مهمتر برنج نواحی جلگه ای و گمرک بندر آستارا و صید ماهی نواحی غیره به اندازه کافی صادرات داره ..
    دوما منطقه آزاد در خاک رشت و آستانه و انزلی بنا شده ..
    در اینکه همه شهرهای گیلان از رودسر تا آستارا دارای اهمیتی اندازه مرکز استان هستن شکی نیست ولی اهمیت شهرهایی مثل رودسر که دارای بزرگترین منبع گازی شمال کشور و آستارا که اتصال دهنده ایران و اروپاست و لاهیجان و ماسوله که قطب گردشگری شمال ایرانند و همچنین رشت با داشتن بیشترین اداره کلها، بزرگترین مراکز درمانی و دانشگاهی، فرودگاه بین المللی، بزرگترین بازار شمال کشور و پیشرو در زمینه عمرانی در شمال کشور، شهر خلاق غدایی به عقیده یونسکو و از همه مهمتر تاریخ غنی و تاثیرگذار این شهر همگی اهمیت زیادی دارند ..
    ولی مردم هیچکدام از شهرهای گیلان اندازه جناب موضوع اهمیت شهری رو فریاد نمیزنن ..
    هیچ آدم خوشگلی داد نمیزنه من خوشگلم ! مردم هستن که میفهمن که کی خوشگله کی نیست …
    هیچ تهرانی اصیلی داد نمیزنه تهران من برج میلاد داره و …. همیشه این شهرستانی ها هستن که میخوان با تهران رقابت کنن..
    الانم حکایت ما توی استان همینه ..

    ما هم برای همون عده ای مینویسیم که متوجه حرف منطقی میشن که یه وقت فکر نکنن که ما زبون نداریم .. وگرنه حرف زدن با کسی که تمام عالم رو فقط شهر خودش میبینه هیچ فایده ای نداره ..

  • مهدی گفت:

    هیچکس مدعی این نیست که همه ظرفیتها فقط و فقط در شهر انزلی نهفته شده است دوست عزیز. بنده عرض کردم بخش عمده ای از منابع قوی اقتصادی این استان در شهر انزلی است و هیچ آدم منصف و با منطقی نمیتونه این قضیه رو انکار بکنه بجز اینکه از دریچه دیگه به این موضوع نگاه بشه؟! ضمنا بنده فقط قصدم از مطرح کردن این موضوع بر این بود که خیلیها عنوان میداشتند شهر انزلی بجز ملوان چیز دیگه ای نداره؟! در پایان متعجم برای شخصی که ظرفیت و بازار و جغرافیای اقتصادی گیلان رو شهر به شهر کالبد شکافی میکنه اما نظرش بر اینه که مکان منطقه آزاد انزلی بین محدوده رشت و آستانه قرار داره؟! من دیگه نمیدونم چه جوابی به این استدلال زیبای ایشون بدم؟! دیگه از این واضحتر که اسم یک مجموعه به اسم شهر انزلی ثبت شده باشه بعد اون دایره کاری در حوزه شهری رشت و آستانه قرار گرفته باشد؟! جهت روشن شدن افکار عمومی عرض میکنم که منطقه آزاد انزلی واقع در بیست کیلومتری شهر انزلی و در روستای جفرود که از روستاهای حوزه استیحفاظی شهر انزلی قرار گرفته واقع شده است. در پایان امیدوارم استان گیلان یکی از قطبهای اقتصادی کشور قرار گیرد چیزی که فعلا فاقد آنیم.

  • رشتی گفت:

    دوستان بحث رو به سیاست استان نکشونید گیلان همه جاش عالیه از شرق تا غرب و جنوب آستارا مرزی و مهم ترین نقطه گیلان و بلکه کشور.لاهیجان عروس گیلان.رودبار و منجیل که زیبایی خودشون و قطب زیتون کشور رشت بذرگتریین شهر شمال و جزو 8 شهر پرجمعیت و و و تمام شهرای گیلان زیبایی و از نظر اقتصادی واسه گیلان سود داشته شرق که معروف به چای و برنج.انزلی هم واسه گیلانه بعش افتخار کرد ولی پس میخواهید کل کل کنید از این بحثا نکنید اگه هریک از این شهرها نبود این استان هم نبود… سعی کنیم پشت هم باشیم مثل آذری زبان ها…بعد ببینید چقدر حسود پیدا میشه..همه به جای اینکه به ما بخندن ما رو سوژه کنن سعی میکنن بازم بین ما تفرقه بندازن حالا شما بیاید بگید ما سر تریم باشه شما سر تر باید همه به گیلانی بودن خودمون افتخار کنیم نه اینکه فقط به شهر خودمون….

  • دنیا فقط رشت گفت:

    یه اش اقا باقالا زیاد …زنی….

  • شهرام گفت:

    محدوده منطقه آزاد یک استانداردی داره که چون انزلی محدوده کوچکی داشته مجبور شدن از خاک آستانه و رشت هم به اون منطقه بدن که استاندارد بشه .. دقیقا از همون جفرود یکم بری جلوتر میشه محدوده رشت (خشکبیجار) ..
    به هرحال اون منطقه با هر اسمی که باشه یکی از نقاط قوت این استانه و ما هم با هر اسمی حمایتش میکنیم ..
    اگه میبینی که دست روی این مناطق میذاریم دلیلش اینه که همشهری های شما اعتقاد دارن زیباکنار ماله انزلیه! درحالیکه که تا تاریخ بوده اون قسمت جز محدوده رشت و خشکبیجار بوده ..
    به عنوان یک گیلانی علاقه زیادی دارم شهرهای گیلان همگی اندازه رشت بزرگ و پیشرفته بشن که خداروشکر خیلیها پیشرفته شدن ..
    این کارها و بچه بازیها جز اینکه استان مارو عقب بندازه و کینه هامونو بیشتر کنه هیچ فایده ای نداره …
    مرده شور فوتبالو ببرن که به خاطرش دوتا هم استانی و هم وطن به هم فحش ناموس بدن …