وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

و سپیدرود جان ‌گرفت / درخشان مثل حسینی / خوزستانی‌های سپیدرود محکم‌تر از همیشه

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – با برتری قاطعانه سپیدرود برابر صنعت نفت آبادان بسیاری از ورزشی نویسان کشور لب به تحسین گشودند و در نوشتار های خود سعی در پرداختن به نکات برجسته این پیروزی نموده اند.

هر چند هستند هنوز معدود غرض ورزانی که شوربختانه گیلانی هستند که از ابتدا و حتا پیش از آغاز فصل ناجوانمردانه بر سپیدرود مظلوم تاخته بودند و همچنان این روزها روزه سکوت در پیش گرفتند و سوت زنان از کنار رتبه تک رقمی پسران شهرباران در لیگ برتر عبور کردند، که البته ما را با قلب پرکینه شان کاری نیست و آنها را با عقده های فروخفته درونی شان در کنج اتاق های سیاه شان تنها می گذاریم!

در زیر نوشتارهایی از روزنامه های جام جم و ایران ورزشی در خصوص این مسابقه را ملاحظه می نمایید:

و سپیدرود جان ‌گرفت

با سه شکست ابتدایی سپیدرود در اولین حضورش در لیگ برتر موجی از یاس و ابهام تمام فضای رشت را در بر گرفت.

انگار سپیدرود خشک شده بود که غم، تمام شهر را زیر سایه خود گرفته بود. به این نتایج تلخ در لیگ برتر، شکست خانگی در دربی ال‌گیلانو در جام حذفی را هم اضافه کنید تا متوجه عمق یاس مردم رشت بشوید. سپیدرود از آن دسته تیم‌های ریشه‌دار و محبوب فوتبال ایران است که دل‌های بسیاری را با خود دارد و طبیعی است که نتایج ضعیف تیم، نگاه هواداران را پر از اضطراب کند.

نگرانی هواداران اما در بازی پنجشنبه مقابل صنعت‌نفت از بین رفت. صنعت نفت هم یکی دیگر از تیم‌های ریشه‌دار، دوست‌داشتنی و پرهوادار فوتبال ایران است که نتایج خوبی گرفته و نگرانی شمالی‌ها از این بود که نکند در بازی با این تیم خوب هم مانند بازی جام حذفی شکست بخورند؛ اما سرانجام آن اتفاق شیرین برای سپیدرودی‌ها رقم خورد تا این تیم به یک برد حیاتی برسد.

سپیدرود که از سه بازی اول خود سه شکست در کارنامه ثبت کرده بود، در سه بازی اخیر هفت امتیاز گرفته تا از قعر جدول به رده ششم برود. بی‌تردید فوتبال ما به جای تیم‌های بی‌هوادار که هیچ تاثیر و تغییری در اتمسفر فوتبال ایجاد نمی‌کنند، به تیم‌های پرهوادار نیاز دارد که فضای لیگ برتر را داغ کنند. ما نیاز به تیم‌هایی داریم که در شهرشان اجازه تنفس به تیم‌های تهرانی ندهند و تمام فضای ورزشگاه فقط یک رنگ و یک تیم را بشناسد؛ مانند همان چیزی که در فوتبال مدرن دنیا می‌بینیم.

در کشور ما تیم‌هایی از این دست زیاد هستند و لازم است از آنها حمایت کنیم تا به سطح اول فوتبال ایران برسند. قطعا فوتبال ما با این قبیل تیم‌ها و تقابل آنها با هم، دیدنی‌تر و جذاب‌تر از گذشته خواهد شد.

درخشان مثل حسینی

یکی از نفراتی که باعث موفقیت سپیدرود رشت در هفته ششم و بازی مقابل صنعت‌نفت آبادان شد، بدون شک محمد حسینی دروازه‌بان تیم میزبان بود. حسینی در این بازی خیلی خوب ظاهر شد و علاوه بر اینکه پنالتی جاسم کرار را گرفت، بارها حملات صنعت‌نفت آبادان را خنثی کرد. دروازه‌بان بلندقامت سپیدرود حتی روی ضدحملات و موقعیت‌های تک به تک، با اعتماد به نفس بالا ظاهر شد و اجازه کار به مهاجمان حریف را نداد تا آنها ناکام ورزشگاه را ترک کنند.

او به قدری در بازی هفته ششم درخشید که حالا علی نظرمحمدی می‌تواند روی او در بازی‌های بعدی‌اش حساب ویژه‌ای باز کند. حسینی در حالی این روزها خوب می‌درخشد که شاهد جدایی برادرش از سپیدرود بود؛ محسن حسینی مدافع بلندقامتی که بعد از سال‌ها حضور در تبریز راهی رشت شده بود تا در تیم شهرش بازی کند اما اشتباهاتش در بازی‌های ابتدایی لیگ باعث شد خیلی زود از ترکیب بیرون برود.

حسینی بعد از این اتفاقات و البته اضافه شدن شهاب کرمی به این تیم، به طور رسمی از سپیدرود جدا شد و به گسترش فولاد تبریز برگشت. حسینی در بازی با نفت تهران هم نیمکت‌نشین بود اما می‌داند فرصت خوبی دارد تا مثل برادر کوچکترش بدرخشد.

مثل محمد حسینی که این روزها با اعتماد به نفس بالا کار می‌کند و یکی از ستاره‌های تیمش شده؛ دروازه‌بانی که یک کلین‌شیت دیگر، آن هم مقابل مهاجمان سختکوش صنعت‌نفت به دست آورده و امیدوار است در بازی‌های بعدی هم به این کلین‌شیت‌ها اضافه کند.

خوزستانی‌های سپیدرود محکم‌تر از همیشه

حسین کعبی کاپیتان سپیدرود رشت یکی از بازیکنانی است که همیشه با تعصب خاصی برای تیم‌هایش به میدان می‌رود و بهترین بازی‌هایش را انجام می‌دهد. کعبی در بازی با صنعت‌نفت آبادان، یکی از بهترین‌های تیمش بود که مثل روزهای اوجش ظاهر شد و اجازه کار به حریف نمی‌داد.

کاپیتان خوزستانی سپیدرود آنقدر با تعصب ظاهر شده بود که حتی چند بار نزدیک بود به خاطر این تیم با بازیکنان حریف و داور درگیر شود. اما به جز کعبی، این مهرداد جماعتی بود که با انگیزه و تعصب خاصی برای سپیدرود به میدان رفته بود. جماعتی در ابتدای نقل و انتقالات به صنعت‌نفت آبادان پیوست اما به خاطر یک اختلاف‌نظر با یکی از اطرافیان این باشگاه، مجبور بود یا مبلغ قراردادش را به طرز عجیبی پایین بیاورد یا اینکه صنعت‌نفت را ترک کند.

او از بین ۲ گزینه پیش روی خود، گزینه دوم را انتخاب کرد و جدا شد. جماعتی بعد از آن، با سپیدرود رشت قرارداد امضا کرد و آنقدر خوب ظاهر شد که شایعه مصدوم بودنش را هم کنار زد. مهرداد جماعتی به خاطر این مشکلات، در بازی با صنعت‌نفت آبادان بهتر از همیشه ظاهر شد تا به کادرفنی تیم حریف نشان دهد از دست دادنش اشتباه بود.

او از اینکه تیمش (سپیدرود) توانست صنعت‌نفت آبادان را شکست دهد خیلی خوشحال بود چراکه این برد هم به گونه‌ای یک انتقام از صنعت‌نفت برای او به حساب می‌آمد و هم اینکه سپیدرود را از بحران خارج کرد. بحرانی که نزدیک بود باعث ایجاد تغییر در کادرفنی تیم قرمزپوش رشتی شود.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 15 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است

  • Yasin گفت:

    گر بخشکد ماهی ها می میرند
    سپیدرود نمی خشکد , جان میگرد , می اید و میشورد و زنده میکند دلها را
    ایران فقط سپیدرود