وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

پدیده ای نادر در تاریخ دربی های جهان: برادران «یعقوبی» ضربدری در الگیلانو

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدروداین یک پدیده نادر در تاریخ دربی های دنیاست که دو برادر در هر دو تیم رقیب بازی کرده باشند و البته هرگز هم تیمی نباشند!

در آستانه چهلمین الگیلانوی فوتبال ایران و برگزاری مسابقه حساس سپیدرود رشت و ملوان انزلی هستیم و این مسابقه به دلیل همسایه جدولی بودن و شرایط وخیم هر دو تیم در انتهای لیگ دسته اول آزادگان شاید یکی از حساس ترین بازی های تاریخ این دو تیم نیز باشد.

برای دانستن میزان این حساسیت علاوه بر تاریخ پرتنش و پر از هیاهوی رقابت های این دو تیم در بیش از نیم قرن رقابت دو همسایه شمالی، کافی است بدانیم که برمبنای جبر جدول به احتمال زیاد در پایان فصل یکی از دو تیم محکوم به سقوط هستند و برنده این کارزار می تواند از همین حالا خیال هوادارانش را برای بقا راحت کند.

اینکه چرا کار سپیدرود و ملوان به اینجا رسیده که به جای رقابت در لیگ برتر و یا حداقل نبرد برای صعود به لیگ برتر باید برای بقا در لیگ یک بجنگند تراژدی دردناک فوتبال گیلان است که اگر نگاهی به دو ورزشگاه ویرانه عضدی رشت و تختی انزلی بیاندازیم بخش بیشتر پاسخ را دریافت خواهیم کرد.

از اینها که بگذریم در پس چهلمین الگیلانو به یک نکته حاشیه ای نادر بر خواهیم خورد؛ دو برادر به نام های حسام و حافظ یعقوبی که هر دو نفر سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را داشته اند و هرگز نه هم تیمی بودند و نه رو در روی هم قرار گرفته اند و البته این بار این تقابل جالب به احتمال زیاد خواهد افتاد.

حافظ یعقوبی که برادر کوچکتر است، در سال ۹۵ به عضویت سپیدرود در آمد و همان سال با پیراهن سپیدرود برابر ملوان به میدان رفت که سپیدرود در انزلی یک بر صفر به ملوان باخت.

حافظ دو سال بعد برای گذراندن خدمت سربازی پیراهن ملوان را بر تن کرد و دو بار هم با پیراهن این تیم مقابل سپیدرود قرار گرفت که سال ۹۷ یک بر صفر ملوان برابر سپیدرود شکست خورد و سال ۹۸ یک بر صفر پیروز شد. نکته جالب این است که هر سه باری که او در الگیلانو چه با پیراهن قرمز و چه سفید حضور داشت در انزلی به میدان رفته است و اگر این بار در ترکیب ملوان حاضر باشد نخستین مرتبه است که در رشت طعم الگیلانو رو می چشد.

در آن سو برادر بزرگتر حسام یعقوبی است که فوتبالش را از پایه های ملوان آغاز کرد و از اوایل دهه ی نود سابقه عضویت در ملوان را داشته و از ابتدای امسال هم به سپیدرود پیوسته اما به دلایل مختلف هرگز در الگیلانو نه با پیراهن قوهای ساحلی و نه ماهی های قرمز به میدان نرفته است.

حسام در بازی رفت در لیست هجده نفره سپیدرود قرار داشت اما فرصت بازی پیدا نکرد و این بار به دلیل حضور در ترکیب ثابت سپیدرود در هفته های اخیر به احتمال زیاد نخستین الگیلانوی خود را تجربه خواهد کرد تا در مقابل برادر کوچکترش زور آزمایی کند.

نکته جالب تر این است که اگر این اتفاق روی دهد برادران یعقوبی نخستین برادرانی خواهند بود که در تاریخ الگیلانو روبروی هم به میدان می روند.

حسام و حافظ هر دوی آنها پوشیدن پیراهن هر دو تیم قدیمی گیلان را تجربه کرده اند و حالا در الگیلانوی چهلم حسام برادر بزرگ تر هافبک سپیدرود است و حافظ برادر کوچک تر مدافع ملوان خواهد بود.

باید دید این نبرد خانوادگی غیر دوستانه در پایان چه نتیجه ای را رقم خواهد زد؟ مسابقه ای که برای نخستین بار تماشاگرانش سکوهای سیمانی و صامت هستند و خبری از کری خوانی های جذاب پنجاه ساله نخواهد بود!

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.