وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

پدیده در آستانه فصل جدید تغییرات: امتیاز منتقل می شود و پدیده رفتنی است

ایران ورزشی آنلاین

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – باید دید آیا برخلاف باشگاه‌هایی چون نفت تهران و سپیدرود رشت که واگذاری‌شان داستان پیچیده‌ای شده بود، واگذاری پدیده پایان خوبی خواهد داشت؟

پدیده بعد از همه فراز و نشیب‌هایی که پشت سر گذاشته، حالا در آستانه فصل جدیدی قرار گرفته است. فصل انتقال امتیاز و تغییر نام. اگر برنامه‌ریزی‌های استانداری به همین روال پیش برود تا مدتی دیگر، تیمی به نام پدیده وجود نخواهد داشت. استانداری معتقد است که شرکت مادر هیچ هزینه‌ای برای تیم نمی کند و صرفاً از نام آن جهت تبلیغات استفاده می‌کند. به همین خاطر واگذاری هرچه‌سریعتر این باشگاه در دستور کار قرار گرفته است. هرچند هنوز هیچ گزینه‌ای برای خرید امتیاز باشگاه اعلام آمادگی نکرده است.

این فصل هم که پدیده کادرفنی و بازیکنان هماهنگی داشت و کسر امتیاز، این تیم را از صدر دور نکرد، شرکت پدیده مادر از تیمداری منصرف شده است. این تصمیم در نشستی گرفته شد که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد. در واقع بعد از جمع‌بندی مشکلات باشگاه و رسیدن به این نتیجه که شرکت پدیده مادر برای تیم هزینه نمی‌کند، این تصمیم گرفته شد که امتیاز باشگاه پدیده به سرعت واگذار شود.

مسوولان استانی معتقدند شرکت پدیده مادر، علی‌رغم هزینه های میلیاردی این شرکت برای تبلیغ در صدا و سیما و هم چنین محیط استادیوم های کشور، برای تیم هزینه نکرده است و تیم فوتبال تنها نام شرکت را یدک می کشید. به همین خاطر است که استانداری ترجیح می‌دهد، دیگر باشگاهی به نام پدیده وجود نداشته باشد که شرکت بهره‌برداری‌های تبلیغاتی‌اش را از نام باشگاه ببرد اما یک ریال هم برای آن هزینه نکند و پدیده هر فصل با مشکلات متعدد مالی دست به گریبان باشد. براساس همین تصمیم است که دیگر تیمی به نام پدیده در لیگ وجود نخواهد داشت.

این اما اولین قدم از مسیر پر فراز و نشیبی است که مسوولان استان خراسان رضوی برای باشگاه پدیده در نظر گرفته‌اند. اینکه چه کسی در شرایط فعلی اقتصادی کشور، حاضر به خرید باشگاه پدیده شود، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که در گام بعدی مطرح می‌شود. بگذریم از اینکه دغدغه‌های بعدی بی‌شک مربوط می‌شود به اینکه مالک جدید توانایی حل مشکلات پدیده و حفظ این تیم در جایگاه فعلی را خواهد داشت یا نه؟

به هرحال اما پروسه واگذاری کلید خورده و تصمیم‌ها در این رابطه گرفته شده است. با اینکه مشتری‌های زیادی برای خرید این باشگاه داوطلب نشده‌اند اما چند سرمایه‌گذار هستند که از مدت‌ها پیش اعلام کرده بودند در صورت قطعی شدن واگذاری، برای این کار اقدام خواهند کرد. هرچند همیشه در چنین مواردی طبیعی است وقتی صحبت از پول به میان می‌آید، گزینه‌ها عقب‌نشینی کنند. درباره پدیده هم به احتمال زیاد همین اتفاق انتقال امتیاز باشگاه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مسوولان استانی اما وقتی برای انتقال امتیاز باشگاه تصمیم‌گیری می‌کردند، این مشکلات را هم مدنظر قرار داده بودند. گویا قرار است تا زمانی که مالک جدیدی برای باشگاه پیدا شود و فرآیند انتقال به طور کامل طی شود، استاندار خراسان رضوی، شخصاً پیگیر مسائل مالی تیم باشد. او حتی وعده داده که تا دو، سه روز دیگر مبلغ دو میلیارد تومان به باشگاه پدیده تزریق می‌کند تا بخشی از مشکلات مالی باشگاه به این واسطه حل شود.

سوال اصلی اما اینجاست که این کمک‌ها تا کجا می‌توانند ادامه پیدا کنند و با سابقه نه چندان خوبی که واگذاری تیم‌ها دارد، آیا پدیده بعد از واگذاری می‌تواند از به هم ریختگی‌های ناشی از این انتقال جان سالم به در برد؟

البته که استاندار خراسان رضوی از مدیران استانی خواسته که یحیی گل‌محمدی را راضی به بازگشت به اردوی تیم کنند و تا حدودی وعده حل شدن مشکلات مالی را هم داده است اما اینکه یحیی این خواسته را اجابت کند و با همه بلاتکلیفی‌هایی که پیش روی باشگاه قرار دارد، حاضر به بازگشت شود، ماجرای دور از ذهنی به نظر می رسد. چرا که همین حالا هم یحیی به خاطر همین بلاتکلیفی‌ها و مشخص نبودن مالک و صاحب باشگاه تصمیم به جدایی از پدیده گرفته و بعید است در همین شرایط حاضر شود دوباره به تیم بازگردد.

خلاصه کلام اینکه روزهای سختی پیش روی صدرنشین لیگ قرار دارد. پدیده تا پیش از این هم کمک‌های مالی مختلفی را جسته و گریخته دریافت کرده و شاید دریافتی‌های بازیکنان این تیم، خیلی کمتر از سایر تیم‌ها نباشد اما بلاتکلیفی و نگرانی‌های ناشی از نامشخص بودن زمان رسیدن پول، اساس مشکلاتی شده که این روزها پدیده با آن مواجه است.

مشکلاتی مثل بدهی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که پیش‌بینی نشده است و می‌تواند حتی حضور تیم در رقابت‌های لیگ را تحت تأثیر خود قرار دهد. این مشکلات است که کمر تیم را می‌شکند و اوضاع پدیده را بغرنج کرده است.

مسوولان استان اما معتقدند که همه این بلاتکلیفی‌ها با واگذاری امتیاز حل خواهد شد و باید دید آیا برخلاف باشگاه‌هایی چون نفت تهران و سپیدرود رشت که واگذاری‌شان داستان پیچیده‌ای شده بود، واگذاری پدیده پایان خوبی خواهد داشت؟

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 19 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.