وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

پرسش روز: کمیته فنی کشک یا واجب؟

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – در نامه باشگاه سپیدرود به علی کریمی از وی خواسته شده است که برای مسایل فنی با کمیته فنی همگام شود. کمیته فنی به عنوان یکی از ارکان باشگاهها در تمامی تیم های دنیا محسوب می شود.

عملکرد فنی کادر فنی تیم توسط کمیته فنی مورد بررسی قرار می گیرد و کمیته فنی برای رسیدن به موفقیت می تواند مثمر ثمر واقع شود.

در فوتبال ایران باشگاههایی همچون پرسولیس و استقلال دارای کمیته فنی هستند و بررسی عملکرد سرمربی باشگاه و ارائه راهکار یکی از دلایل تشکیل کمیته های فنی است.

در گذشته در تیم استقلال افرادی همچون حسن روشن، علی جباری، اکبر کارگر جم، سیروس دین ‌محمدی و بیژن طاهری در کمیته فنی حضور داشتند و در پرسپولیس افرادی همچون محمود خوردبین، محمدرضا زادمهر، حمید درخشان، مصطفی قنبرپور و حسین عبدی در کمیته فنی بر عملکرد برانکو ایوانکویچ نظارت می کردند.

کمیته فنی می تواند باعث ایجاد یک رویه در هماهنگ در مسایل فنی شود. سرمربی باید در چارچوب اهداف باشگاه حرکت کند و این باعث عدم انحراف مربی از اهداف تعیین می شود.

در تیم پرسپولیس که علی کریمی سابقه حضور در آن را دارد کمیته فنی تشکیل شده است و در بازه های زمانی خاص و معین شده بر عملکرد برانکو ایوانکویچ نظارت می کنند. تیمی همانند بایرن مونیخ دارای مدیر فنی است و در گذشته Michael Reschke به عنوان مدیر فنی در این تیم به انجام مسولیت های مختلف می پرداخت.

فرار کردن سرمربی ها از کمیته فنی، چیز تازه ای در فوتبال نیست و به علت بازخواست شدن در مورد مسایل فنی به عنوان هوو به آن نگاه می کنند. در باشگاه پرسپولیس آیین نامه ای از سوی کمیته فنی برای تصویب به اعضای هیات مدیره باشگاه ارائه شد که در زیر بندهای اصلی آن ارائه شده است.

۱- بررسی و تطابق برنامه‌های ارائه شده از طرف سرمربیان و ارائه آن به هیأت مدیره جهت اتخاذ تصمیم نهایی

۲- پیشنهاد عزل و نصب کادر فنی و هیأت مدیره

۳- ایجاد هماهنگی در روش‌های هدایتی از بعد فنی در تیم‌های پایه و تیم‌های (بزرگسال و رشته‌های مختلف)

۴- تطبیق گزارشات فنی مربیان و سرپرستان و اهداف تعریف شده از طرف هیأت مدیره

۵- نظارت مستقیم و غیر مستقیم بر عملکرد کادر فنی

۶- تجزیه و تحلیل مسابقات پیش رو و انجام شده و گزارش فنی آن به مدیرعامل

۷- انتخاب بازیکنان حرفه‌ای که دارای شرایط اخلاقی فرهنگی و فنی باشگاه باشند و معرفی آنان به سرمربی و مدیر عامل

۸- نظارت بر عقد قرارداد بازیکنان از نظر کیفی و کمی

۹- دادن پیشنهادات لازم به امور حقوقی

۱۰- تدوین برنامه تیم‌های پایه و ارائه آن به هیأت مدیره جهت تصویب

۱۱- بررسی پتانسیل موجود بر سطح کشور و گزینش آنان برای ورود به رده‌های مختلف سنی

۱۲- تدوین برنامه لیگ ورزشی با کشورهای اروپایی صاحب نام فوتبال

حال اگر به نامه باشگاه سپیدرود به علی کریمی نگاه کنید می توانید شباهت های زیادی بین این آئین نامه باشگاه پرسپولیس و نامه ارسالی از سوی باشگاه سپیدرود به علی کریمی وجود دارد.

حال جای سوال اینست که علی کریمی چرا به کمیته فنی باشگاه پرپسولیس یا استقلال اعتراض نمی کند و مدیر فنی تیم بایرن مونیخ را زیر سوال نمی برد؟!

شاید دیدی که علی کریمی نسبت به باشگاه سپیدرود دارد باعث شده تا در مورد کمیته فنی سپیدرود اقدام به اینگونه نامه نگاری کند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 17 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است

  • حامد گفت:

    اگرکمیته فنی فقط نگاه فنی به مسایل تیم داشته باشه مشکلی نیست اما شواهد نشان دهنده چیز دیگری است وقتی برخی از اعضای محترم کمیته فنی بادسته گل وشیرینی مهمان نمایند رشت میشموندوقتی باگل وشیرینی به اطاق رئیس میروند.بقیه راخودتان به راحتی یک لیوان آب خوردن میتوانید حدس بزنید.زنده بادجادوگر