وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

پرواز از پهنه سپیدرود تا بلندای داماش: رؤیای شیرین آسیایی شدن فوتبال گیلان

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – تعبیر رؤیای “آسیایی شدن” برای گیلک‌ها نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است، دو تیم از شش تیم باقی‌مانده جام حذفی از شهر باران بوده و حتی شده روی کاغذ و در دنیای احتمالات، داماش و سپیدرود، در مسیر تاریخ‌سازی قرارگرفته‌اند.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، آسمان فوتبال گیلان هیچ‌گاه خالی از ستاره نبوده، حتی در ابری‌ترین شب‌ها، وقتی هیچ نوری نمی‌تابد، همیشه ایمان به وجود ستاره‌ها، پس پشت ابرهای تیره، نیروی انگیزشی فوتبالیست‌ها و فوتبال‌دوستان گیلانی بوده و هست.

در همه این سال‌ها، اگر هم تیمی گیلانی، در سپهر فوتبال ایران به جایگاهی رسیده یا امکان رسیدن داشته، تنها بوده است! چه آنگاه‌که ملوان قهرمان جام حذفی شد و چه آنگاه‌که داماش تا آستانه فتح آن پیش رفت.

حالا روی کاغذ و در دنیای احتمالات، دو تیم همشهری از گیلان و از شهر باران‌های نقره‌ای، در مسیر تاریخ‌سازی قرارگرفته‌اند، یکی پای فینال جام حذفی و دیگری در کمرکش رسیدن به رؤیایی دست‌یافتنی به نام فینال؛ حالا وقت آن فرارسیده که کمی رؤیاپردازی کنیم…

قلب استان گیلان بازهم به تپش افتاد، رشتی‌ها بار دیگر خود را نزدیک به آسیایی‌شدن دیده و شعار “پگاه آسیایی” را این بار برای داماش و سپیدرود طنین‌انداز می‌کنند! میزبانی داماش و سپیدرود در جام حذفی بارقه‌های امید را در دل فوتبال‌دوستان گیلانی روشن‌تر از هر برهه دیگری کرده است.

داماشی که پیش‌ازاین در فصل ۸۶-۸۷ تا یک‌قدمی تعبیر رؤیای “آسیایی شدن” پیش رفته ولی در آخرین لحظات قافله را به استقلال واگذار کرد با عقبه‌ای مثبت به دنبال احیای هویت و اعتبار ازدست‌رفته خود است، اعتباری که چندین سال است با حضور در لیگ دسته دوم فوتبال کشور خدشه‌دار شده است.

پسران شهر باران پس از سقوط به لیگ دسته دوم تا آستانه انحلال پیش رفتند و با کمپین “#داماش_همیشه_زنده_است” توجه مسؤولان استانی را به سمت خود جلب کرده و بار دیگر برای تکرار روزهای خوش به سپهر فوتبال کشور بازگشتند.

لاجوردی پوشان شهر باران با پنج پیروزی متوالی که چهار پیروزی در دیدارهای دور از خانه رقم خورده است به مرحله نیمه پایانی رسیدند، “قرعه آسان” و دست‌وپنجه نرم کردن با رقبای لیگ دویی در جام حذفی بزرگ‌ترین انتقادی بود که به صعود داماش وارد شد! انتقادی که خیلی زود و با حذف ماشین‌سازی لیگ برتری در تبریز توسط “ابرهای طوفانی” شهر باران رنگ باخت!

در سوی مقابل خودروسازان متمولی قرار دارند که برای تقابل با پسران شهر باران راهی دشوار طی کردند، نارنجی‌پوشان در مرحله یک شانزدهم پایانی به‌سختی و با گل دقیقه ۱۲۰ رضاوند با نتیجه دو بر یک از سد سردار بوکان گذشته و در مرحله یک‌هشتم پایانی آبی‌های پایتخت را با نتیجه سه بر یک و به یمن ضربات پنالتی شکست دادند تا رکورددار جام حذفی از گردونه رقابت‌ها حذف شود.

نارنجی پوشان در مرحله یک‌چهارم پایانی درحالی‌که دومین مهمانی متوالی را تجربه می‌کردند با دابل مهدی ترابی موفق شدند در آبادان صنعت نفت این شهر را با نتیجه سه بر یک شکست دهند تا بار دیگر “شهریار” فوتبال کشورمان نشان دهد متخصص جام حذفی در فوتبال ایران است.

سپیدرود دیگر تیم شهر باران باید به مصاف آماده‌ترین تیم ایران برود، سرخ‌های شهر باران در تاریخ نیم‌قرنی خود هرگز تا این اندازه به جامی معتبر در فوتبال باشگاهی کشورمان نزدیک نبوده‌ و برای دستیابی به رؤیای “آسیایی شدن” راهی سخت در پیش دارند! راهی که شاید آخرین روزنه برای بازپس‌گیری اعتبار ازدست‌رفته فوتبال رشت و بازگشت به‌روزهای پرشکوه گذشته باشد.

سپیدرود برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم پایانی در اوج بحران با سرمربیگری علی کریمی توانست دربی گیلان را در انزلی از آن خود کرده و شهریوری رؤیایی برای رشتی‌ها بسازد! دیداری که با تک‌گل محمد غلامی از روی نقطه پنالتی با نتیجه یک بر صفر به سود سرخ‌های شهر باران خاتمه یافت تا پایانی بر طلسم ۳۳ ساله نبردن سپیدرود در انزلی باشد.

سرخ‌های شهر باران که روزگاری با بازیکنان بزرگی نظیر کاوه کاویانپور، محمد احمدپور، سیروس جوشری، جمشید پذیرا و رسول حق‌دوست جام آقاخان بنگلادش را بالای سر بردند اینک مترصد کسب دومین افتخار بزرگ خود هستند، انگیزه سپیدرودی‌ها می‌تواند سد مستحکم پرسپولیس را درهم بشکند.

شاگردان پروفسور در سه فصل اخیر ازنظر آماری بهترین تیم ایران بوده‌ و با کسب قهرمانی در لیگ برتر مزد تلاششان را گرفته‌اند ولی حسرت کسب جام حذفی بر دل سرخ‌های پایتخت تحت هدایت مرد کروات باقی‌مانده است.

شاگردان مرد کروات کار به‌مراتب ساده‌تری نسبت به سرخ‌های شهر باران برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم پایانی داشتند و در تهران نود ارومیه را با تک‌گل محمد انصاری شکست دادند.

سرخ‌های پایتخت با کسب پنج قهرمانی در ادوار جام حذفی، دو جام کمتر نسبت به آبی‌های پایتخت داشته و در تعقیب رقیب سنتی خود هستند، جبران این دو جام می‌تواند به بزرگ‌ترین انگیزه شاگردان پروفسور تبدیل شود!

به گزارش فارس، جام حذفی فوتبال در کشورمان از سال ۱۳۵۵ بنیان گذاشته‌شده است و ۱۳ تیم مختلف موفق به کسب قهرمانی در این مسابقات شده‌اند، استقلال تهران با کسب هفت جام رکورددار این مسابقات بوده و پرسپولیس با کسب دو جام کمتر در تعقیب این تیم است.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.