وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

پرونده روز: بررسی ضرب و شتم مجتبا خورشیدی به دست بازیکنان خیبر لرستان

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – خبر تکان دهنده بود: در پایان مسابقه و هنگام ورود  بازیکنان و کادرفنی دو تیم در راهرو رختکن متاسفانه بنابه گزارش ناظر مسابقه آقای کریم پور سه بازیکن خیبرخرم آباد به نام های پژمان صوری، احمد زارعی و فرزاد بهاری به طرف مربی پارس جنوبی آقای خورشیدی حمله ور شده اند و با کتک زدن این مربی آقای خورشیدی با صدمه ای که به سر ایشان وارد شد با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد!

در نخستین واکنش محمود زاده مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول اعلام کرد: با متخلفان دیدار دو تیم خیبر خرم آباد و پارس جنوبی برخورد قاطع و قانونی از طریق کمیته انضباطی خواهد شد. با توجه به اینکه در هفته های ابتدایی لیگ دسته اول هستیم با پیگیری کمیته مسابقات و ارایه گزارش به کمیته انضباطی این اتفاق برخورد قاطع و قانونی انجام خواهد شد.

گزارش ارسال شده یا نه؟ مساله این است!

اما در ادامه در مصاحبه ای که روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال با حسن زاده انجام شد، برخلاف اظهارات محمودزاده که گفته بود؛ کریم پور ناظر مسابقه گزارشش را ارسال نموده، وی مدعی گردید که هنوز گزارش به دستش نرسیده است!

حسن زاده با اعلام این سخن کلی که با متخلفات دیدار تیم خیبر خرم آباد و پارس جنوبی برخورد جدی می شود، گفت:

تاکنون گزارشی به دست ما نرسیده اما از طریق برخی از مسئولین سازمان لیگ و مصاحبه ها از این موضوع مطلع شده ایم که بعد از پایان مسابقه، چند تن از بازیکنان میزبان علیه یکی از مربیان تیم میهمان اقدامات ناشایستی انجام داده اند و تا جایی که می دانم کار به برخورد فیزیکی و کتک کاری رسیده است. اینگونه رفتارها در شروع بازیهای لیگ دسته یک اصلا شایسته نیست و نگاه کمیته انضباطی به تخلفات اینچنینی جدی تر خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی که گزارش دقیق ناظر و مسئولین برگزاری مسابقات به دستمان رسید، قطعا جزئیات اتفاقات مشخص می شود و با توجه به نوع رفتاری که انجام شده، تنبیهاتی که کمیته انضباطی اتخاذ خواهد کرد، باید به نحوی بازدارنده باشد تا از هفته های بعدی مسابقات، شاهد چنین رفتارهایی نباشیم. ضمن اینکه در آیین نامه و قانون برای این گونه تخلفات محرومیت و جریمه نقدی در نظر گرفته می شود اما تصمیم نهایی را پس از بررسی تمام جزئیات پرونده اعلام خواهیم کرد.

شاه حسینی: مدعی العموم ورود کند، بازیکنان دادگاهی می شوند!

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت:چون جرم در بازی لیگ یک در محل عمومی به وقوع پیوسته مدعی العموم می تواند متهم را از حیث جنبه عمومی جرم نیز مجازات کند.

عبدالرحمن شاه حسینی  در خصوص ضرب و شتم مربی تیم پارس جم توسط کاپیتان تیم خیبر خرم آباد در پایان بازی دو تیم در رقابت های لیگ یک اظهار داشت: در فوتبال وقایعی اتفاق می افتد که بعضا رسیدگی به آن در حیطه اختیارات فدراسیون یا دادگستری می باشد.

رسیدگی به تخلفات فوتبالی تا زمانی که متخلفان از ورزشگاه محل بازی خارج نشده باشند، در صلاحیت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال هستد. معمولا ارکان قضایی فوتبالی نیز در این گونه موارد به تناسب موضوع جرایمی از جمله جزای نقدی و محرومیت در نظر می گیرند.

وی ادامه داد: برخی اتفاقات حوزه فوتبال علاوه بر تخلف دارای عناوین مجرمانه نیز هست که در این صورت علاوه بر مراجع فوتبال، مراجع قضایی به جرم به وقوع پیوسته رسیدگی می کنند.  بر اساس قانون اساسی، هر فردی که مورد تظلم قرار بگیرد می تواند از طریق مراجع قضایی خواهان رسیدگی  شده و در این صورت قوه قضاییه مکلف به رسیدگی می باشد.

رییس اسبق کمیته انضباطی در ادامه اضافه کرد: در خصوص اتفاقی که در ورزشگاه خرم آباد افتاده، اگر شخص مضروب به عنوان شاکی خصوصی به دادگستری شکایت کند، دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع جرم مکلف به رسیدگی و نهایتا پرونده امر با صدور کیفر خواست به دادگاه کیفری احضار و دادگاه کیفری علاوه بر دیه صدمات وارده، مطابق قانون متهم را به حبس یا جزای نقدی محکوم می کند.

حال به فرض آن که صدممه دیده هیچ گونه شکایت خصوصی نداشته باشد چون جرم در بازی لیگ یک در محل عمومی به وقوع پیوسته مدعی العموم می تواند متهم را از حیث جنبه عمومی جرم نیز مجازات کند.

 شاه حسینی افزود: در این زمینه همانطور که قانون گذار برای متخلفان و مجرمان فرق قائل نشده، مقامات رسیدگی کننده هم نباید بین افراد تبعیض قائل شوند و باید با همه یکسان برخورد کنند. از دانه درشت ها گرفته تا افراد عادی تا بساط این اتفاقات برچیده شود.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.