وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

پرونده ویژه سقوط سپیدرود (۲۳)/ اسطوره، باز هم شکست!

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرودسپیدرود نه در ۲۶ اردی بهشت که از مدت ها پیش از آغاز فصل سقوط کرده بود. از همان زمان که هیات فوتبال و اداره و کل ورزش و سیاسیون شهر برای رسیدن به نان و نوایی بیشتر جنگ حیدری نعمتی راه انداختند و عزیز دردانه رشتی ها را به گروگان گرفتند و بلایی بر سر این تیم آوردند که امروز به جز آه و افسوس و حسرت کار دیگری از دست مان بر نیاید به جز آنکه بگوییم ما خیلی وقت پیش هشدار داده بودیم و گوش شنوایی نبود!

این یادداشت به قلم کیوان بهمنش در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۷ در روزهایی که هنوز کار از کار نگذشته بود و امید بقا وجود داشت، در سایت سپیدرود منتشر شده بود که بار دیگر شما را به خواندن ان دعوت می کنیم:

اسطوره، باز هم شکست!

سپیدرود از ۱۷ بازی تنها ۱۱ امتیاز کسب کرده و نتایج ضعیف این تیم دل هواداران پرشمارش را بدرد آورده است. دل نوشته زیر را مهندس کیوان بهمنش از نویسندگان و همراهان قدیمی سایت سپیدرود از روزگار سیاه بختی لیگ دو تا امروز است که از سر درد و عصبانیت و ناامیدی نوشته است:

اسطوره، باز هم شکست!

نمی دانم خودش هم می داند که با خودش دارد چه می کند!؟

کمی بالاتر از غرغرهای ناشی از شکست و شکست و شکست …

فحش و بد و بیراه به نظام فوتبال و رئیس اش و دبیرش و اخلاق فلان سرمربی ملی و تهمت دلالی و رشوه خواری و از این مزخرفات….

اسطوره امروز اثبات کرده است و اثبات کرده است و اثبات، که درست مثل شخصیت زمان بازیگری اش بی‌حوصله است و زیاد دربند فرم و تکنیک کارش نیست، که اگر بود جوهره وجودش امروز مرزهای جهانی مدیا را درنوردیده بود!

شاید برای اسطوره مشورت و تخصص و دانش تنها موضوعات انتزاعی هستند و انگاری این چیزها نزد او سوسول بازی ست …

شاید آمده بود و آمده است که حرفش را بزند و برود و گور پدر غرور جماعتی انبوه از مردمان شهر که غرور شهرشان را سپرده اند دست او و او آنقدری ترسناک هست که نشود بالای چشمان قشنگش را گفت ابرو!

اسطوره ما، درست مثل مدیر یک مدرسه که از اصلاح امور فقط غر زدنش را بلد است؛ نه توانش را دارد، نه راهش را بلد است، نه سیاستش را دارد و نه اصلا در جریان امور قرار دارد که ببیند چه خبر است اطرافش!!!

می گویند این سبک عصیانگران است که بزنند و بروند، شتابزده، بریده و پرتنش!

حرفی نیست ولی کاش دلسوزی به او بگوید؛

هر سبکی باید ساختار علمی اش را خلق کند، باید صیقل بخورد تا بدرخشد و همه ی اینها حوصله می خواهد چیزی که اسطوره هیچ وقت نداشته است!

کاش او بداند دقیقا دارد با خودش و هزار البته غرور یک شهر چه می کند!

می داند !؟

الله و اعلم ….

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دوازده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه ارسال شده است

  • پارسا گفت:

    ادمین کمتر زر بزن پول خور دکی

  • رضا- ص گفت:

    با سلام تا این لحظه بیست و سه قسمت درج پرونده سقوط سپیدرود در پورتال ندای سپیدرود منتشر شده که به ظاهرا به دلایل سقوط می پردازد. متاسفانه به نظر نمی رسد مطالب اخیر دارای محتوای فنی قابل قبول که به دلایل اصلی سقوط بپردازد باشد. نگارنده محترم بهتر بود در این محتوا حداقل این واقع بینی را داشتند که در طول 50 سال گذشته که البته زحمات زیادی برای حفظ باشگاه توسط بزرگان متعددی شده دستاورد سپیدرود نیز بصورت عملیاتی ذکر می شد. در عشق و علاقه هواداران به این باشگاه قدیمی تردیدی نیست ولیکن به راستی آیا در طول این 50 سال گذشته سپیدرود توانسته حداقل دو فصل در لیگ برتر بماند؟ چه پیش از پیروزی انقلاب و چه پس از آن چه نتایجی گرفته و افتخاراتش غیر از پیر شدن هواداران کو؟ یادم می آید روزی که عازم یکی از بازی های سپیدرود بودم راننده محترم تاکسی به ما که عازم ورزشگاه بودیم می گفت سپیدرود که ما را پیر کرد و موهایمان سپید شد ولی سپیدرود نشد!!! ای کاش به جای قدردانی از کریمی الان نمی گفتید علی کریمی باید پاسخگو باشد. پس نقش مسوولان استان که قرار بود حمایت مالی را از تیم دریغ نکنند و نقش هیان فوتبال و بقیه چه شد آیا از آنها پاسخ نمی خواهید ؟ قیاس علی کریمی با شهیدان بزرگ این مرز و بوم و میزان فداکاری آن ها چه مقایسه بی ربط و نادرستی بود که نه در سطح و نه در عمق قیاس مع الفارق است کریمی را با نظر محمدی و خداداد مقایسه کنید که صد البته برتر از هر دو بود و بهتر هم نتیجه گرفت . بر کسی پوشیده نیست که در این دو سال علی کریمی زحمات بی دریغی برای سپیدرود کشید و این تلاش در نوع خود برای او و هواداران ارزشمند بود. در کلیت این همت و تلاش بی شک ، شائبه ای نیست لیکن اگر به فرض سرمایه گذار دیگری بود حاضر می شد پس از اینکه به قطعیت رسید امید چندانی به ماندن در مسیر موفقیت ندارد با شجاعت کنار برود و بی در دسر و بدون گرفتن ریال های هزینه شده باشگاه را مجددا به صاحبان اصلی که همانا مردم رشت هستند واگذار نماید؟ یهتر بود قدر او را می دانستیم که متهم نمی شدیم که ما خوش استقبال ولی بد بدرقه هستیم. در پایان لازم به تاکید مجدد است با تخریب علی کریمی چهره دیگران مربیانی که اقلیتی مایلید دوباره به سکان برگردد خوش سیما نمی شود و منجر به ارتقاء فنی آن عزیزان نیز نخواهید شد حتی اگر 50 مقاله دیگر در همین سایت بصورت زنجیری تداوما منتشر شود. در گذشته به اثبات رسید مربیان قبلی بعد از سپیدرود در هیچ باشگاهی جایگاه نداشتند و دوام و قوام نیافتند و همچنین در آینده نیز خواهید دید که کریمی چقدر ارزش داشت چون حداقل برندی بود که قدر این گوهر را ندانستیم و با خاطره بد علیرغم تلاشی ارزشمند ولی بی فرجام او را از دیار خود رنجاندیم.

    • سایت سپیدرود گفت:

      آقا رضا -ص عزیز؛
      از اینکه مجموعه نوشته عای دلایل سقوط سپیدرود رو پیگیری می فرمایید سپاسگزاریم. اینجا خیلی عرف نداریم به خوانندگان گرانقدر پاسخ بدیم و معمولن خود خوانندگان با یکدیگر به گفتگو می پردازند اما برای مشخص شدن چند ابهام لازم به توضیح شدیم:
      ۱- این مجموعه مطالب تازه نوشته نشده بلکه در زمان خودش منتشر شده و تاریخ انتشار هم در گزارش ها اومده و الان دوباره باز نشر میشن و هدف از انتشار اینه که ما پیشتر همه ی این وقایع یا حداقل بخش های زیادی از این مشکلات رو هشدار داده بودیم صد البته ما هم ممکنه در نوشته هامون دچار اشتباه بشیم.
      ۲- هدف نوشته ها به هبچ وجه شخص یا گروه خاصی نیست و همانطور که مطالب رو خواندید از شماره یک پرداخته شد به طرفین درگیر ماجراهای سپیدرود از دعواهای تن زاده با هیات فوتبال و اداره مل ورزش تا ماجراهای نوین و خداداد و بعد ورود کریمی و در ادامه خواهیم رسید به بیات و زمان حال.
      ۳- ما در همان زمان در چند یادداشت و گزارش که در ارشیو سایت موجود هست از مدیریت کریمی که سعی در کاهش هزینه ها و جمع و جور کردن بدهی ها کرد تقدیر کردیم اما تحت هیچ شرایطی کارنامه مربیگری کریمی که در این گزارش و گزارش های مشابه مورد نقد قرار گرفته است قابل دفاع نیست و به دلیل عملکرد ضعیف کار خوب اون در مالکیت رو هم تحت الشعاع قرار داده چون وقتی سپیدرود سقوط می کنه دیگه از مالک تا مربی و بازیکن همه در امتحان رد می شوند.
      ۴- کریمی در دو تیم قدیمی ایران (نفت و سپیدرود) مربیگری کرد و هر دو را به سقوط راهنمایی کرد و در هر دو تیم نقش مسایل حاشیه ای و غیر فنی پر رنگ بود. آیا غیر از این است که ریشه مشکلات دو تیم مشترک بود؟ سال گذشته زمانی که کریمی مالک نبود برای یک سفر زمینی به اصفهان اون هم با دو دستگاه اتوبوس وی آی پی، چنان شهر رو شلوغ کرد و آرامش تیم رو به هم ریخت تا باخت سه بر صفر برابر ذوب آهن رو توجیح کنه! امسال که مالک مربی بود و با اتوبوس به اصفهان رفت و سخ تا سپیدرود از سپاهان خورد چرا صدای کسی بیرون نیومد!؟
      ایشون بازیکن بزرگ و مربی بی نهایت ضعیفی هستند که نتیجه اصرارش در مربیگری منجر به پاک شدن ذهن هوادارانش از گذشته باشکوهش می شه و بعید هست بعد از این هیچ مالکی ریسک کنه و تیمش رو در اختیارش قرار بده و کما اینکه سال گذشته پس از اخراج از سپیدرود مدیر برنامه های ایشون پس از چندین مرتبه مذاکره و به حداقل رسوندن خواسته هاش نتونست مدیران اکسین البرز رو مجاب کنه در لیگ دسته اول با کریمی قرارداد ببندن!
      ۵- پس از پایان رشته گزارش ها و یادداشت های منتشر شده قدیمی، ما با مصاحبه با مربیان و کارشناسان و نگارش مطالب جدید این فاجعه بزرگ نازل شده بر روی سپیدرود را کالبد شکافی خواهیم کرد.
      با سپاس از حضورتان در سایت سپیدرود

  • رضا -ص گفت:

    با سلام و عرض احترام مجدد به دوستان دست اندرکار سایت وزین سپیدرود.
    بنده با بسیاری از توضیحات سایت موافقم بخشی قانع کننده و بخشی نیز البته از دقت لازم و کافی برخوردار نیست. حداقل در نوشتار و انتشار مطالبتان به خصوص برای آنهایی که برای سپیدرود زحمت کشیدند باید وسواس بیشتری شود. کریمی خوب یا بد بالاخره برای این باشگاه در حد بضاعت خود کار کرد حالا اگر موفق نشد فقط نکات منفی را نبینیم چرا که سیاه و سپید دیدن در مرام مردم رشت و طرفداران سپیدرود نیست. در هر صورت باید گفت با وجود زحمات بسیار لیکن این تلاش ها کافی نبود چون برای مادن در لیگ برتر و رقابت با باشگاه های دولتی باید از حامیان مالی قدرتمندی برخوردار بود و اینجا بود که سپیدرود ضربه خورد چون حامی مالی بزرگ در حد لیگ برتر نداشت. بطور مثال گفته شد بلبلی به فولاد می رود ولی از محل این قرارداد سپیدرود منتفع نمی شود چرا؟ چون قراردادش فقط 10 میلیون تومان بود و آماتور محسوب می شود. سایر بازیکنان غیرتمند سپیدرود نیز احتمالا وزن قراردادهایشان مشابه است پس اگر واقعا چنین بود آفرین به این غیرت که با این مبلغ از جان مایه گذاشتند و فقط به خاط یک امتیاز کمتر از نفت به لیگ یک سقوط کردند. علی ایحال تمام دغدغه دوستداران این تیم مردمی و هدف اینجانب از اینکه لزومی به بررسی شکست سریالی سپیدرود در این حجم نیست آن بود که اکنون دیگر باید با نگاه به آینده راه و مسیر درست را حداقل در همین سایت به هیات فوتبال گیلان نشان داد و با یادآوری اینکه دو ماه دیگر لیگ یک شروع می شود مبادا دوباره به چرخه انتظار برای مالک جدید برگردیم بلکه با درس از گذشته هر چه زودتر باید تکلیف بازیکنان و مربیان روشن شود. با ارادت و احترام مجدد. رضا-ص