وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

پرونده ویژه سقوط سپیدرود (۳۹)/ شیوه تصمیم گیری در مدیریت ورزش استان؛ به استقبال سقوط!؟

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرودسپیدرود نه در ۲۶ اردی بهشت که از مدت ها پیش از آغاز فصل سقوط کرده بود. از همان زمان که هیات فوتبال و اداره و کل ورزش و سیاسیون شهر برای رسیدن به نان و نوایی بیشتر جنگ حیدری نعمتی راه انداختند و عزیز دردانه رشتی ها را به گروگان گرفتند و بلایی بر سر این تیم آوردند که امروز به جز آه و افسوس و حسرت کار دیگری از دست مان بر نیاید به جز آنکه بگوییم ما خیلی وقت پیش هشدار داده بودیم و گوش شنوایی نبود!

این یادداشت در تاریخ ۱۲ اسفندماه ۹۷ در روزهایی که هنوز کار از کار نگذشته بود و امید بقا وجود داشت، در سایت سپیدرود منتشر شده بود که بار دیگر شما را به خواندن ان دعوت می کنیم:

یادداشت ویژه – شیوه تصمیم گیری در مدیریت ورزش استان؛ به استقبال سقوط!؟

با انصراف علی کریمی از مالکیت باشگاه سپیدرود و ده هفته مانده به پایان بازی های لیگ برتر ، بقای این تیم در لیگ برتر در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و در واقع شرایط سپیدرود به گونه ای است که اگر چه بر روی کاغذ مالک دارد اما مالکی ندارد، مربی و کادر مربیگری ندارد و کاملا بلا تکلیف است.

اداره کل ورزش و جوانان بر روی مالکیت علی کریمی مانور می دهد و می خواهد که او بر گردد. هیات فوتبال هم در ظاهر همین بازی اداره کل ورزش و جوانان را ادامه می دهد اما در خفا در حال مهندسی اوضاع است و خود را برای واگذاری امتیاز سپیدرود به متقاضی جدید و تعیین سرمربی آماده می کند.

قبلا در یادداشت های مکرر گفتیم که اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال کفایت و صلاحیت تصمیم گیری خود را در تعیین مالک سپیدرود از دست داده است و برای اثبات این ادعا نیازی به هیچ استدلالی نیست؛ زیرا، فقط از فصل گذشته تا فصل جاری سپیدرود ۶ مالک به خودش دیده است؟! و چنین معجزه ای فقط از اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال گیلان بر می آید که می تواند هر چند ماه یکبار برای سپیدرود مالک تعیین کنند و مدعی هم باشند.

بارها گفته ایم یکی از مهم ترین برکات حضور علی کریمی در سپیدرود قطع مداخله اداره کل ورزش و هیات فوتبال در امور باشگاه بوده است اما به محض انصراف کریمی از سپیدرود، دو باره مداخلات آغاز شده است و هیات فوتبال سراسیمه به دنبال تعیین مالک و سرمربی برای سپیدرود است و اداره کل ورزش و جوانان در یک وضعیت خنثی به سر می برد و تلاش دارد که در نبرد مالکیتی جدید آسیب نبیند و خود را تعمدا از میدان تصمیم گیری دور نگه می دارد.

دو باره بازی شروع شده است گفته می شود هیات فوتبال به دنبال سپردن زمام امور سپیدرود به رییس کنونی هیئت شطرنج گیلان است همان فردی که هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان قبل از این که امتیاز سپیدرود را به تن زاده واگذار کنند سپیدرود را به مدت یک ماه در اختیار او گذاشت و سرانجام وی را خلع کرد و به باشگاه را به تن زاده واگذار کرد. همان فردی که با وعده های رویایی قرار بود سپیدرود را به اوج برساند. همان فردی که فقط با فروش آب معدنی می خواست هزینه های تیم را بپردازد و …

شنیده ها حاکی است که هیئت فوتبال مجاب شده است که سپیدرود سقوط می کند و از هم اکنون خود را برای شرایط پس از سقوط و حضور این تیم در لیگ یک آماده می کند . تلاش ها برای واگذاری سپیدرود به رییس هیئت شطرنج و مدیریت این دوره گذار از این همین امر ناشی می شود.

مساله مهم این است که سپیدرود هنوز شانس بقا دارد به شرطی که سریعا سرو سامان گیرد و تکلیفش مشخص شود و کادر مربی گری تعیین گردد و برای ده بازی آتی برنامه ریزی دقیق صورت گیرد. اگر علی کریمی نمی تواند تیم داری بکند باید رسما کناره گیری خود را به اداره کل ورزش و جوانان اعلام نماید و نباید سپیدرود را درگیر بازی های اداری کند.

علی کریمی مادامی که تکلیف خود را از منظر حقوقی روشن نکند مالک سپیدرود خواهد بود و این یک تهدید نیست بلکه یک امر بدیهی است که هر هزینه ای اعم از مالی، اداری، حقوقی و حتی سقوط سپیدرود، به وی منتسب خواهد شد و نمی تواند از زیر بار چنین تعهدی رهایی یابد؛ بنابر این، جادوگر باید تکلیف خود را ابتدا با سپیدرود مشخص کند و اجازه ندهد که با باشگاهی که امتیازش به نام اوست این چنین برخورد شود.

باید به اداره کل ورزش و هیات فوتبال و به ویژه به هواداران صادق و صمیمی و پر شور سپیدرود یاد آوری شود که سپیدرود هنوز برای بقا درلیگ برتر شانس دارد و نباید پیشاییش به استقبال سقوط بروند و برای لیگ یک برنامه ریزی کنند و این بدترین رفتاری است که می شود با یک باشگاه پرسابقه و خوشنام و پرهواداری چون سپیدرود داشت. تا زمان باقی است و تا اندک امیدی وجود دارد باید دست به دست هم داد تا سپیدرود از ورطه سقوط نجات یابد.

کلام آخراین که استاندار محترم گیلان در جریان مشکلات و به تعبیر درست تر بحران سپیدرود قرار دارند . به ایشان عرض می کنیم که اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال چنان که قبلا نیز نشان داده اند، از نظر مدیریتی و فنی و ضرورت های اجتماعی و سیاسی، قابلیت تصمیم گیری درست و در شرایط بحرانی در باره سپیدرود را ندارند و خود عامل تقویت کننده بحران به شمار می روند و از ایشان انتظار می رود با تشکیل یک کمیته تعیین وضعیت برای تصمیم گیری در خصوص سپیدرود ، دستورات لازم صادر نمایند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 18 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.