وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

چالش جدید داوران؛ ۱۳ قانون تغییر کرد!

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – بعضی از چالش‌ها و جنجال‌های تصمیمات داوری در چند سال اخیر باعث شد تا در سال جدید فوتبالی بردبین الملل در ۱۳ قانون فوتبال تغییراتی ایجاد کند.

قوانینی که قرار است به بهتر و جذاب‌تر شدن فوتبال و البته کم‌شدن جنجال‌ها کمک کند. نوید مظفری، کارشناس فوتبال در این مورد گفت:

«اتفاق مهمی که در فوتبال رخ داده این است که در سه چهار سال اخیر قوانین فوتبال به اندازه بیست سال گذشته تغییر کرده است. در سال جدید فوتبالی، بردبین الملل (IFAB) در ۱۳ قانون فوتبال تغییراتی ایجاد کرد.

اما هنوز زمانی از این تغییرات نگذشته که قانونگذار مجبور شد دومین اصلاحیه در این قوانین جدید را منتشر کند. اولین اصلاحیه به نداشتن جریمه شخصی دروازبان در صورت تخلف هنگام ضربات پنالتی بر میگردد و دومین اصلاحیه به نحوه شروع ضربه دروازه.

در صورتی که در هنگام ضربه دروازه، دروازه‌بان توپ را با پا بلند کند و مدافع که درون محوطه جریمه حضور دارد توپ را با سر به دروازبان پاس بدهد و دروازبان توپ را با دست بگیرد این ضربه باید تکرار شود.

قبلا قانونگذار در تغییرات جدید در مورد ضربه دروازه عنوان کرده بود، کافی است توپ حرکت کند و در بازی قرار خواهد گرفت.»

این تغییرات، کار کارشناسان داوری را هم سخت می‌کند: «تغییرات با این بعد وسیع نکات مثبتی هم دارد. خوبی تغییرات این است که دیگر هرکسی بخواهد در مورد قوانین فوتبال حرف بزند باید برود و مطالعه کند و اینگونه نیست که بتواند از روی تجربه‌ داوری اش کارشناسی داوری بکند.

در گذشته اینگونه بود که داوران بازنشسته بخاطر تجاربی که در زمین پیدا می‌کردند کارشناس داوری می‌شدند اما اکنون برای صحبت کارشناسی در مورد قوانین فوتبال یا داوری آن باید ساعت‌ها مطالعه کرد.»

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.