وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

چرا زنان فوتبالدوست در رشت اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند

کلانشهر

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرودمسئولان رشت، آستارا و تالش مطمئن باشند که با صدور مجوز حضور زنان در ورزشگاه، آسمان به زمین نخواهد آمد. همانطور که آسمانِ انزلی، تهران و دیگر شهرهایی که زنان در ورزشگاه حضور پیدا کرده‌اند سر جای خود باقی مانده است!

در حالی که از اول شهریورماه زنان هودار تیم فوتبال ملوان بندر انزلی برای تشویق تیم محبوب شهرشان در ورزشگاه سیروس قایقران حاضر می‌شوند اما خبری از صدور مجوز برای حضور زنان هودار فوتبال در ورزشگاه‌های رشت نیست.

رشت امسال دو تیم در لیگ دسته اول و دوم فوتبال ایران دارد. دو تیم سپیدرود و داماش که البته برای سنجش محبوبیت‌شان ابدا نباید به لیگی که در آن حاضر هستند نگاه کرد. چون همین دو تیم علی رغم حضور در رده‌های پایین فوتبال، از پرطرفدارترین باشگاه‌های ایران به حساب می‌آیند. حتی تماشاگران سپیدرود و داماش از چند تیم لیگ برتری هم به وضوح پرتعدادتر هستند.

در بازی‌های خانگی سپیدرود و داماش که طی دو ماه گذشته در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شده به طور میانگین بیش از ۵هزارهودار حضور داشت. این در حالی است که بیشتر بازی‌های این تیم‌ها در روز تعطیل برگزار نشده است.

با توجه به ریشه دار بودن تیم‌های سپیدرود و داماش در بین خانواده‌های رشتی و گیلانی قطعا این دو تیم بین زنان شهرشان هم هوداران زیادی دارند. از علاقه خانواده و اقوام بازیکنان و کادر دو تیم برای حضور در استادیوم که بگذریم، قطعا دهها زن دوستدار فوتبال تمایل دارند هنگام بازی‌های دو تیم شهرشان به ورزشگاه بروند و آن‌ها را تشویق کنند.

کاری که طی دو ماه گذشته زنان هودار ملوان انزلی برای تیم شهرشان انجام داده و بازتاب مثبت وسیعی در سراسر ایران داشته است. همین موضوع درباره زنان طرفدار باشگاههای پرسپولیس، استقلال، شمس آذر قزوین، گل گهر سیرجان و … هم رخ داده است.

حالا هوداران زن فوتبال در رشت انتظار دارند تصمیم‌گیران، سخت گیری‌ها و بهانه‌جویی‌هایی مانند فراهم نبودن زیرساخت را کنار گذاشته و از دیدارهای خانگی آینده دو تیم محبوب رشت مجوز حضور زنان را هم در ورزشگاه فراهم کنند. این انتظار البته برای زنان شهر آستارا که تیم شهرداری را در لیگ دسته اول به نمایندگی دارند و همچنین طرفداران چوکا در تالش  هم وجود دارد.

مسئولان رشت، آستارا و تالش مطمئن باشند که با صدور مجوز حضور زنان در ورزشگاه، آسمان به زمین نخواهد آمد. همانطور که آسمانِ انزلی، تهران و دیگر شهرهایی که زنان در ورزشگاه حضور پیدا کرده‌اند سر جای خود باقی مانده است!

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.