وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

چرا زنوزی می‌خواهد ماشین سازی را واگذار کند؟

آی اسپورت

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – از ابتدای فصل به مالکیت محمدرضا زنوزی در دو تیم لیگ برتری انتقادهای بسیاری می شد.

این انتقادها درست بود. به لحاظ قانونی و حتی اخلاقی صحیح نیست که یک شخص مالکیت دو تیم را برعهده داشته باشد. حال به طور مستقیم یا غیر مستقیم.

منتقدان بر این باور بودند که نتایج لیگ به دلیل مالکیت یک شخص بر امورات دو تیم ممکن است دستخوش تغییرات از پیش طراحی شده باشد که انتقاد درستی هم بود.

چنین رفتاری را پیشتر حسین هدایتی انجام می داد که منتقدان بسیاری برای خودش درست کرد اما هدایتی بدون توجه به این نقدها راه خودش را رفت تا اینکه تمام تیم های تحت سلطه اش با مشکلات مالی بسیاری مواجه شدند و او حتی عطای تیمداری در فوتبال ایران را به لقایش بخشید و به طور کلی از صحنه فوتبال محو شد.

هدایتی در ۲ سال اخیر عملا هیچ دستی بر امورات فوتبال نداشته و از این حوزه رفته است. ماجرای زنوزی اما با هدایتی متفاوت است. زنوزی از جمله افرادی است که از لحاظ اقتصادی شرایط بسیار ویژه ای دارد و از همه مهم تر اینکه با مشکلاتی که هدایتی همواره با آن مواجه بوده، مواجه نیست.

زنوزی بدون بدهی های معوقه به بانک ها در حال فعالیت در حوزه های اقتصادی و ورزشی است و می تواند با خیالی آسوده در این مسیر حرکت کند. با این حال این مزیت هم باعث نشده تا مالک کنونی باشگاه تراکتورسازی از فکر خلاص شدن از مالکیت تیم ماشین‌سازی بیرون بیاید.

زنوزی اخیرا نشست هایی را در راستای فروش باشگاه ماشین سازی با درخواست کننده ها داشته و تا جایی پیش رفته که پن ‎‌شنبه گذشته صحبت از فروش قطعی این تیم به شخص دیگر بود.

البته این انتقال انجام نشد اما خبرهایی از تبریز به گوش می رسد که نشان می دهد ماشین سازی به واگذاری به شخص دیگری بسیار نزدیک شده و احتمال دارد که شنبه زنوزی و خریدار در این راستا به جمع بندی نهایی برسند.

البته قرار نیست نام ماشین سازی تغییر کند و این طور که زنوزی با خریدار شرط کرده، نام ماشین سازی حفظ خواهد شد اما مالکیت آن دیگر بر عهده او نیست.

زنوزی قصد دارد همه انرژی خودش را معطوف به تیم تراکتورسازی کند و با این تیم به نقطه روشنی در فوتبال ایران دست یابد. زنوزی با علم به اینکه جایگاه تراکتورسازی میان ترک زبان های ایران به خصوص دیار آذربایجان اهمیت والایی دارد به دنبال کسب موفقیت های ماندگار در این تیم است.

او به این نتیجه رسیده که نمی تواند در عین حال مالکیت دو تیم را برعهده داشه باشد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.