وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

چه کسی مسوول تجهیز ورزشگاه هاست؟

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – مهدی تاج اصرار دارد تا وقتی امکانات لازم برای بلیت‌فروشی الکترونیکی فراهم نشود، لیگ نوزدهم را برگزار نخواهد کرد. معتقد است با فروش الکترونیکی بلیت‌ها، شماره‌دار کردن صندلی‌ها و نصب دوربین در ورزشگاه‌ها امکان کنترل ورزشگاه‌ها بیشتر خواهد بود.

رییس فدراسیون فوتبال در همین رابطه جلساتی با سازمان لیگ داشته و با استانداری‌ها هم نامه‌نگاری کرده است تا بتواند در طول مدتی که تا شروع لیگ باقی‌ مانده است، اقدامات لازم برای تجهیز ورزشگاه‌ها را به سرانجام برساند.

این موضوع اما در پس خود سردرگمی بزرگی را به همراه دارد و این سوال اساسی را به وجود می‌آورد که چه کسی باید هزینه‌های مربوط به الکترونیکی شدن بلیت فروشیرا پرداخت کند؟

ورزشگاه‌هایی که در اسم متعلق به باشگاه‌ها هستند اما در واقع زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان هر استان قرار دارند.

به همین خاطر است که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش از استان‌داری‌های هر استان درخواست کرده‌اند که مقدمات تجهیز ورزشگاه ها به گیت‌های بلیت‌فروشی الکترونیکیو دوربین‌های مداربسته را فراهم کنند اما آیا اداره‌های کل ورزش و جوانان هر استان این موضوع را می‌پذیرند و تجهیز ورزشگاه‌ها بدون دردسر از سوی آن‌ها انجام خواهد شد؟

مشکل از همین جا شروع می‌شود که در فوتبال ایران هیچ‌چیز سر جای خودش قرار نگرفته است. در فوتبال حرفه‌ای هر باشگاه، ورزشگاه اختصاصی خود را دارد و برای تجهیز ورزشگاه اختصاصی‌اش اقدام می‌کند.

اینجا اما ورزشگاه‌ها متعلق به باشگاه نیستند و فدراسیون برای تجهیز ورزشگاه باید به سراغ استان‌داری‌ها برود که احتمالاً پروسه طولانی مدتی را می‌طلبد.

البته که باشگاه‌ها هم حاضر نیستند هزینه‌های امکانات ابتدایی ورزشگاه‌ها را پرداخت کنند. چه کسی به این سوال پاسخ می‌دهد که هزینه تجهیز ورزشگاه‌ها به عهده چه کسی است و کدام نهاد قرار است هزینه های مربوط به خرید گیت‌های کنترل الکترونیکی بلیت و تجهیز ورزشگاه‌ها را پرداخت کند؟

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال کمی فکر می‌کند و می‌گوید: «سوال سختی است و نمی‌توانم به آن پاسخ بدهم!»

تاج اما با اطمینان خاطر، مانع جدی بر سر راه این ماجرا نمی‌بیند و درباره ضمانت اجرایی طرحی که برای بلیت‌فروشی الکترونیکی دارد، تأکید می‌کند: «دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که هیچ مشکلی ندارند، مشکل بقیه تیم‌ها هم حل می‌شود.»

همین حالا فدراسیون فوتبال برای دریافت مبالغ مورد نیاز جهت راه‌اندازی سیستم VAR از باشگاه‌ها با مشکلاتی مواجه است و معلوم نیست که اگر اداره‌های کل ورزش هر استان نتوانند در زمان مقرر کار تجهیز را انجام دهند، باشگاه ها برای این کار پیش‌قدم خواهند شد یا علی‌رغم هزینه‌‌ای که برای خرید سرمربی و بازیکن کرده‌اند، منتظر تعطیلی لیگ می‌شوند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.