وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

گزارش تصویری روزنامه خبرورزشی: پیروزی بزرگ برای سپیدرود

(عکس ها از: سید احمد کیایی)

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – در یکی از حساس ترین دیدارهای بیست و دوم لیگ دسته تیم سپیدرود موفق شد با نتیجه یک بر صفر در بابل مقابل خونه به خونه به برتری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

7 دیدگاه ارسال شده است

  • اشکان غایبی ساسانی//اهل هر جای رشت و گیلان هستی بیا به کانال گیلان بزرگ @gilanebozorg//یه کانال تماما متعصب رشتی گفت:

    آقا لطفا یکی بگه این هوادارا از کجا رفته بودن به بابل و از طرف کی؟از طرف ما یا کانال لجنزار سیاه؟
    خخخخخ

  • اشکان غایبی ساسانی//اهل هر جای رشت و گیلان هستی بیا به کانال گیلان بزرگ @gilanebozorg//یه کانال تماما متعصب رشتی گفت:

    یارو فکر کرده با دسته ی کورا طرفه.هوادارای ما رو منتسب به خودش میدونه هیچ ادمین یک کانال دیگه رو تهدید و تطمیع میکنه تا چیزی از ما ننویسه.بدبختای عقده ای.به جای زیر آب زدن دیگران به ارتقای کانال خودتون بیندیشید.چرا پیروزی خودتون رو در بدبختی دیگران میبینین با اون کانالتون که عضوهاش بیشتر دلیت اکانت هستن.خخخ

  • مهدی گفت:

    دوستان و هواداران سپیدرود کبیر، همونطور که میدونید ما تیمی به اسم ملوان یا ملوان بندر انزلی نداریم!! فقط یه ملوان نیروی دریایی تا جاییکه یادمه داریم. نمیدونم این سایتها و خبرگزاریها و . . . توی اخبار و جداول و . . . مینویسن ملوان، منظورشون همون ملوان نیروی دریایی هست دیگه!! همون که لباسشم مثل لباس سربازهای نیروی دریایی سفیده و لنگر بهش آویزونه؟!!

  • پدرام گفت:

    ره اشکان یه بار بهت گفتم سایتو شلوغ ننداز اونا از لشت نشا رفته بودن بابل خخخخخ
    شنبه هم قراره همه از لشت نشا با سرویس بیام رشت تو هم بیا

  • پدرام گفت:

    رو بنرشونو نخوندی با اسپری محو شونده نوشته بوده ساماندهی شده از طرف لشت نشا خخخخخخ

  • بهنام گفت:

    افرین بچه ها عالی بود

  • اشکان غایبی ساسانی//اهل هر جای رشت و گیلان هستی بیا به کانال گیلان بزرگ @gilanebozorg//یه کانال تماما متعصب رشتی گفت:

    ☔گیلان بزرگ☔:
    ‌‌#تاریخی

    جنگ پیله دار بن

    شکست مفتضحانه ی روس ها از رشتی ها

    جنگ موسوم به پیله داربن یکی از حماسه های مقاومت مردم گیلان در مقابله با اشغالگران روس است.

    در ۱۱۸۴هجری شمسی عربی، ژنرال تسی تسیانف فرمانده ی ارتش روسیه در جریان جنگ با ایران، یکی از افسران کارکشته خود موسوم به سرهنگ شفت را با ۱۲ کشتی جنگی، مامور تسخیر رشت کرد. کشتی های جنگی روس از طریق مرداب، وارد بندرانزلی شده و در یک حمله ی برق آسا و غافلگیرکننده این شهر را متصرف شدند نیروهای نظامی روس پس از اشغال کامل انزلی در اول ژوئیه همان سال پیربازار را نیز به تصرف خود درآورده و درآنجا اقدام به سنگرسازی نموده و در اقدامی ناجوانمردانه شهر رشت و ساکنان بی دفاع و غیرنظامی آن را زیر آتش سنگین توپخانه خود قرار دادند.

    چون خبر تصرف انزلی و پیربازار به مردم رشت رسید،مردم رشت به سرعتوآماده ی نبرد با قوای اشغالگر روس شدند.رشتی ها در جنگلهای بین رشت و پیربازار واقع در روستای کنونی پیله داربن به کمین نظامیان روس نشستند.در این هنگام روسها که بی خبر از کمین میهن پرستان رشتی بودند با خیال راحت قصد عبور از پیله داربن و تصرف رشت را داشتند که خود را در محاصره رشتی ها گرفتار یافتند که از هرطرف به سوی آنها آتش می گشودند. بنابر گزارش ناسخ التواریخ فقط سرهنگ شفت و عده ای معدود از یارانش از این معرکه جان سالم به در برده به انزلی فرار نموده و با استفاده از کشتی های خود گریختند و هزاران تن از نظامیان روس در پیله داربن قتل عام شدند.

    این جنگ در گیلان به نام جنگ (گرده داری) معروف شده بود که مردم گیلان و رشت تا اوایل مشروطه با لذت و افتخار از آن یاد می کردند.
    محوطه ای که اوج درگیری و جنگ در آن صورت گرفته درکنار جاده پیربازار به رشت در زیر درختی آزاد و تنومند بود و بعد از آن جنگ،این منطقه تبدیل به روستای پیله داربن شده و احتمالا جان باختگان رشتی این جنگ نیز درجوار آن مدفون شده اند.
    باید توجه داشت که پیروزی مردم رشت بر لشگر روس زمانی بوده که آذربایجان نتوانسته بود در برابر روسها مقاومت کند.
    جنگ پیله داربن در زمان جنگهای معروف ایران – روسیه بود که سرانجام در سال ۱۱۹۲هجری شمسی عربی،منجر به عقد عهدنامه ی ننگین گلستان شد.
    ارتش روسیه که ۱۷ شهر قفقاز را به راحتی از ایران جدا نموده و دو معاهده ی تحقیرآمیز ترکمانچای و گلستان را به ایرانی ها تحمیل نموده بود در این جنگ توسط مبارزان گیلانی به شدت تارومار گردید.
    باید در نظر داشت که در واقع این وظیفه ی حکومت شیعه ی قاجاریه بود که از رشت و انزلی و خاک گیلان دفاع نماید اما بی لیاقتی این حکومت غیر ایرانی و ضد ایرانی منجر به این شد که مردم رشت، خود دست به اسلحه برده و از میهن در برابر بیگانگان دفاع نمایند این در حالی بود که بسیاری از رزمندگان رشتی در نبرد مذکور،از تجربه ی نظامی برخوردار نبودند و بسیاری از آنان کشاورز و آموزگار و حتا پزشک و تعدادی نیز از زرتشتیان رشت بودند اما با نیروی عزم و اراده در مقابل نظامیان تا بن دندان مسلح و حرفه ای روس و افسران فرمانده ی آنها که فارغ التحصیل بهترین آکادمیهای نظامی مسکو و سن پترزبورگ بودند پیروز شدند.
    از منظر بالانس تجهیزات نظامی نیز این جنگ حقیقتا یک نبرد نابرابر بود.
    درحالیکه قوای مهاجم روس مجهز به توپخانه و سلاحهای سنگین بودند،رشتی ها تنها به تفنگهای ساده و ابتدایی یا ابزار کشاورزی تجهیز شده بودند.اگر این واقعه تاریخی و این نبرد قهرمانانه در کشور دیگری رخ داده بود مسلما دهها فیلم و سریال تاریخی و رمان در باب آن به طبع می رسید اما شوربختانه دلاوریهای مردان و زنان شجاع رشتی در این جنگ سرنوشت ساز در غباری از فراموشی جای گرفته است.

    مطالب بیشتر و جذابتر در کانال تازه تاسیس☔گیلان بزرگ☔

    به کانال پر افتخارترین قوم ایران،
    بپیوندید.???

    @gilanebozorg
    +join