وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

گزارش فارس از عملکرد نمایندگان گیلان در هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته اول

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته اول با برگزاری ۹ دیدار استارت زده شد و سه نماینده گیلان با دو تساوی و یک شکست به کار خود پایان دادند.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته اول در فصل ۹۸-۹۹ با برگزاری ۹ دیدار در شهرهای مختلف کشورمان آغاز شد و داماش گیلان، ملوان انزلی و سپیدرود رشت به مصاف رقبای خود رفتند.

گزارش فارس از عملکرد نمایندگان گیلان در هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته اول

استارت داماش با تساوی در لیگ ۱

تیم فوتبال داماش گیلان پس از سه فصل دوری به رقابت‌های لیگ دسته اول بازگشت، این تیم در نخستین گام به مصاف رایکا بابل رفت، پسران شهر باران مقابل میزبان خود به‌تساوی بدون گل دست یافتند، دیداری که می‌توانست با شکل و شمایل بهتری از سوی لاجوردی پوشان آغاز شود.

نقطه تاریک دیدار داماش مقابل رایکا به طراحی لباس این تیم بازمی‌گردد، طراحی ساده و بسیار ابتدایی و خالی از هرگونه خلاقیت کیت یا همان لباس تیم داماش به مذاق هواداران این تیم خوش نیامد! مسئله حائز اهمیتی که‌ در فوتبال امروز بسیار به آن می‌پردازند و برای رونمایی و فروش آن برنامه‌های مفصلی در نظر می‌گیرند.

فروش لباس در ایران و قانون کپی‌رایت سرابی بیش نیست! اما این بر بی‌اهمیت بودن موضوع و طراحی ساده و در نظر نگرفتن بسیاری از مسائل نظیر همخوانی با لوگو و فرهنگ و ریشه تیم صحه نمی‌گذارد و اکثر دنبال کنندگان داماش این طرح را موردپسند نمی‌دانند.

حضور لحظه آخری داماش در رقابت‌های لیگ دسته اول باعث شد قراردادهای این تیم با بازیکنان برجسته چندان سفت‌وسخت بسته نشود، انصراف پنج بازیکن در فاصله ۴۸ ساعت تا آغاز بازی مقابل رایکا باعث شد این تیم نتواند با تمام توان به میدان برود.

لشکری از محرومین و مصدومان داماش باعث شد این تیم به‌ناچار از چهره‌های جوان‌تر استفاده کند، تزریق مهره‌های جوان و باانگیزه باعث شد از کیفیت بازی داماش کاسته شود و این تیم نتواند چهره یک تیم مدعی را از خود به نمایش بگذارد.

استارت میزبانی تیم‌های گیلانی با تساوی سپیدرود

تیم فوتبال سپیدرود تنها نماینده گیلان در هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته اول بود که طعم میزبانی را چشید، این تیم در رشت میزبان مس رفسنجان یکی از تیم‌های باسابقه و حتی سابقاً لیگ برتری بود.

سپیدرود پس از سقوط دچار تغییر و تحولات بسیاری از کادر گرفته تا بازیکنان و مدیریت شد و با چهره و لباس جدید فصل را شروع کرد اما این بازی در رشت در حالی به‌تساوی انجامید که سپیدرود باید در خانه امتیاز جمع کند.

نکته مهم بازی شاید کیفیت پایین بازی و عدم کارهای تاکتیکی بود که بیش از همه به چشم می‌آمد اما این اتفاق در هفته‌های ابتدایی تا حدی طبیعی است و می‌توان امیدوار بود با گذر زمان، روند تاکتیکی تیم بهتر شود.

بازگشت علی نظر محمدی به نیمکت سپیدرود پس از یک‌فصل و همان جنب‌وجوش همیشگی و جالب او چشم‌نواز بود، سرمربی جوان سپیدرود که دوباره نیمکت سپیدرود را پرحاشیه و تماشایی می‌کند و شاید چیزی که بیش از همه در بازی اول خانگی سپیدرود به چشم می‌آمد استقبال نه‌چندان خوب از بازی این تیم پر هوادار بود، استقبالی ضعیف که پس از سقوط به رقابت‌های لیگ دسته اول تا حدی طبیعی است!

ملوان تنها تیم گیلانی بازنده در هفته نخست لیگ ۱

تیم فوتبال ملوان انزلی پس‌ازاینکه فصل ۹۷-۹۸ را با مشکلات مالی فراوان به پایان رساند، صاحب مالکی جدید شد، نماینده نام‌آشنای گیلان در فوتبال ایران چند سالی است حال‌وروز خوشی ندارد.

شاگردان لطیفی فصل جدید را با شکست آغاز کردند، شکستی خارج از خانه در تهران برابر تیم سرخ‌پوشان و بازی نه‌چندان باکیفیت ملوانان به انزلیچی‌ها از پاکدشت این پیغام را رساند که امسال نیز احتمالاً همان آش است و همان کاسه!

ملوانان با کمترین بازی تدارکاتی با کادری جدید وارد کارزاری شده که آن‌قدر در آن مشکل وجود دارد که شاید نتوان به آن خوش‌بین بود، در هفته ابتدایی کارت چند بازیکن و عوامل فنی و اجرایی این تیم صادر نشد و این موضوع تأثیری منفی در روند این تیم در هفته نخست برجای گذاشت.

کیفیت بد زمین و البته بازی بهتر سرخ‌پوشان در نیمه دوم مزید بر علت شد تا اولین شکست گیلانیان در لیگ امسال به نام ملوان ثبت شود، قطعاً علی لطیفی و کادر مدیریتی جدید ملوان روزهای سختی در پیش دارند، روزهایی که اگر تداوم داشته باشد قطعاً انزلی و انزلیچی آن را برنمی‌تابد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.