وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

یادداشت – رو سپیدی سپیدرود

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – روزنامه معین چاپ استان گیلان در شماره دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، مطلبی در قسمت یادداشت با عنوان رو سپیدی سپیدرود به قلم طاها محمودی در ارتباط با سعود تیم سپیدرود رشت به رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور منتشر کرده است.

روزگار بیمار و بی حال فوتبال رشت ، پس از سال ها روز خوش به خود دید. دیرپاترین و ریشه دارترین تیم گیلان به لیگ برتر سلام کرد. بی شک صعود این تیم پرسابقه ، التیامی است بر زخم های کهنه فوتبال رشت.

رشتی ها ، ۲۲ فروردین ۹۳ را فراموش نمی کنند، روزی که داماش گیلان با لیگ برتر وداع کرد و انگار دنیا روی سر رشتی ها خراب شد.می توان به جرات گفت که غم انگیز ترین غروب جمعه ی رشت ، همان غروب ۲۲ فروردین ۹۳ بود و تساوی تلخ برابر مس کرمان.

شاید کمتر کسی تصور می کرد که تیمی با مدیرعاملی امیر عابدینی و سوپراستارهای لیگ برتر و آن منابع مالی عظیم چنان به مشکلات مالی گرفتار شود که توان تسویه حساب با بازیکنانش را هم نداشته باشد.

پس از جمعه سیاه ۹۳ ، به دنبال مشکلات حقوقی باشگاه داماش گیلان ، با سفر معاون اول وقت قوه قضاییه به استان گیلان ، کورسوی امیدی برای هواداران رشتی ایجاد شد تا شاید مشکلات داماش پایان یابد اما روز به روز به مشکلات این تیم اضافه شد تا اینکه در فصل ۹۴-۹۵ داماش گیلان به لیگ دسته۲ و ملوان بندر انزلی به لیگ دسته ۱ سقوط کردند تا سیه روزی فوتبال گیلان تکمیل شود اما در میان این همه بغض ، سپیدرود با پیروزی برابر بادران تهران به لیگ دسته ۱ فوتبال ایران صعود کرد تا مرحمی باشد بر تن مجروح فوتبال گیلان.

می توان گفت قریب به اتفاق هواداران سپیدرود ، تنها انتظارشان از این تیم ، بقا در لیگ دسته اول فوتبال ایران بود تا در نهایت این تیم در فصل یا فصول بعد ، صعودش را به لیگ برتر جشن بگیرد اما درخشش ارتش سرخ گیلان در هفته های میانی لیگ ، انتظارات را بیشتر کرد.

سپیدرود علیرغم داشتن بازیکنان مفید و موثر که به غیر از محمدباقر شعبانی و حسین کعبی ، همگی شان بومی بودند ، نه کادر فنی پرافتخاری داشت و نه ثروت کلانی که به آن دل خوش کند به طوری که در ارزش گذاری تیم های دسته یک فوتبال ایران ، سپیدرود رشت ، کم ارزش ترین و ارزان ترین تیم دسته یک شناخته شد.

علیرغم آنکه مشکلات مالی ، همواره گریبان گیر این تیم بود اما سرانجام و پس از فراز و نشیب های بسیار ، پرطرفدار ترین تیم دسته یک به سطح اول فوتبال ایران صعود کرد. اتفاقی که یک شهر ، یک استان و بهتر است بگوییم پهنه سرسبز خزر را بهاری دوباره بخشید. این ، سپیدرود است تیم فوتبالی با هویت قریب به نیم قرن که حالا طلایه دار ورزش و فرهنگ گیلان در لیگ برتر به شمار می رود.

پرطرفدارترین تیم شمال کشور باید از امروز برد مقابل نساجی و شادی پس از صعود را فراموش کند و با برنامه ای مدون و منسجم به لیگ برتر بیندیشد‌.

بی شک ریشه دار ترین تیم استان گیلان ، می تواند با تغییری اساسی در کادر فنی ، عملکرد مثبت در فصل نقل و انتقالات ، جذب حامی مالی قوی ، ساماندهی هواداران و … به روزهای خوبی در لیگ برتر بیندیشد تا بتواند باز هم روزهای خوبی را برای رشت رقم بزند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه ارسال شده است

  • علی گفت:

    برای حمایت و امتیاز بیشتر برای سپیدرود کبیر در برنامه 90 عدد 6 را به 200090 پیامک کنید.لطفا توییت کنید و در اینستاگرام منتشر کنید.

  • علی گفت:

    برای حمایت و امتیاز بیشتر برای سپیدرود کبیر در برنامه 90 عدد 6 را به 200090 پیامک کنید.لطفا توییت کنید و در اینستاگرام منتشر کنید.سایت برای رای گیری تا چند روز دیگر باز است.

  • سىاه گفت:

    درود:تغىىر کادرفنى ازالان جوانمرانه نىست چراکه همشون خودشون تابت کردن وبادل وجون تىم به اىنجا رسوندن بهتره درچند پست بازىکن به تىم اضافه بشه وبامالک بعد مدىره ومدىر عامل داشتن پا به رقابت فصل بعد بگزارىم

  • مهدی گفت:

    من هم صد در صد موافق حفظ این کادر فنی بومیمون هستم که بسیار غیرتمند و متعصب و کارآمد نشون داده ولی بنظرم حتما باید این کادر تقویت بشه و باز هم با نیروهای بومی این اتفاق بیفته. احساس میکنم حضور فردی مثل استاد مهدی خباز و یا استاد مجید جهانپور بعنوان یک باتجربه و استاد مباحث تاکتیکی در کادر فنی نیازه. حتی اگه شده بعنوان مشاور فنی سرمربی. امیر قلعه نویی در سالهای مختلف در تیم ملی و تیمهای باشگاهی، همیشه از افرادی مثل ناصر ابراهیمی، امیر حاج رضایی و مرتضی محصص به همین صورت استفاده کرده و میکنه و اغلب هم موفقه. این مباحث ارتباطی به سن و سال و کسوت و . . . نداره. مهدی خباز و مجید جهانپور، هردوتاشون بالاترین مدارک مربیگری رو دارن و سرشار از تجربه و علم روز فوتبال هستن و استاد تاکتیک اند و از همه مهمتر بومی و متعصب هستن.
    در کنار اینگونه تقویت کردن کادر فنی، بنظرم بک بدنساز خیلی خوب اصلیترین نیاز تیم در این مقطع زمانی هست و بدنهای بازیکنان باید بنحوی آماده بشه که بتونن در لیگ حرفه ای در هر بازی بالای ده کیلومتر بدوند. مثل کاری که سال گذشته برانکو با استفاده از یک بدنساز اروپایی، در پرسپولیس انجام داد. بدون یک بدنسازی اصولی و کامل، سپیدرود در لیگ برتر با معضل بزرگی روبرو خواهد شد و البته پیشنیاز همه این مسائل تعیین تکلیف مدیریت باشگاه، حداکثر تا پایان اردیبهشت هست که تیم از اول خرداد فرصت 8 هفته ای استاندارد آماده سازی رو داشته باشه. از اول خرداد به بعد و با توجه به شروع مسابقات از 5 مرداد، هر یک روز که بگذره، ضرری به باشگاه وارد میشه که جبرانش شاید غیرممکن و یا خوشبینانه، بسیار بسیار دشوار باشه!!