وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

یادداشت وارده: سپیدرود شناسنامه فوتبال رشت

مرتضی رفیع زاده

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – فوتبال ایران سال هاست بجای یک ورزش و هنجار مثبت اجتماعی بیشتر در خدمت سیاست بوده تا خود فوتبال و خانواده بزرگش.

یک پدیده اجتماعی پویا و تآثیر گذار که بیشتر ابزاری برای استفاده سیاسیون هست تا لذت و شادی برای کسانی که در متن این ورزش قرار گرفته اند.

در این فضا و بقول استاد دادکان فوتبال بیشتر جنبه سرگرم کننده پیدا کرده تا اینکه سرگرمی توده مردم باشد. هواداری و کل کل های فوتبالی هم که از جاذبه های این ورزش محسوب می‌شود در راستای همان اهداف قرار گرفته و در نبود عدالت فراگیر عملا معنای واقعی خود را ازدست می‌دهد.

وقتی که تیم های پرهوادار بدلیل همین اتمسفر با عدم مدیریت صحیح و یا کارشکنی های عمدی و غیر عمدی از سطوح اول فوتبالی دور می‌شوند.

هوادارانی که بواقع از نبود منابع و عدم تقسیم عادلانه سرمایه سرخورده شده اند نیز کم کم طرفداری در فوتبال را تلف کردن عمر و سرمایه قلمداد کرده و لذت هواداری و شادی فوتبالی خود را در تیم‌های همیشه برنده معطوف می کند.

در این میان اما هستند تیم هایی که بواسطه حضور هواداران شان حتی در روزهای سرخوردگی و نبودنشان در سطح یک فوتبال با توجه به قدمت و خاطرات رنگارنگی که برای مردم ساخته اند با وجود تمام نامهربانی ها و کمبودها هنوز نام شان در استادیوم های ورزشی فریاد زده می شود و این برای آنها فراتر از هواداری یک تیم فوتبال است.

این ها هوادار تاریخ، فرهنگ و اصالت شهری که در آن نفس می کشند هستند که جایگاه و رتبه برای شان مهم نیست آنها به تیم خودشان هوادار بودن شان افتخار می کنند.

سپیدرود شناسنامه فوتبال رشت و هواداران با وفایش هوادار اصالت و غرور و فرهنگ این شهر هستند.

در حال حاضر شاید سپیدرود و هوادارانش در این جو مسموم در سطح اول فوتبال جایی نداشته باشند اما همیشه حضور و توجه به رقابت هایی برایشان جذاب بوده است که سپیدرود عزیزشان در آن شرکت می‌کند.

به امید موفقیت همه تیم های پرهوادار

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 18 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.