وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

بازنشر/ یادداشت وارده: عشق است سپیدرود

روابط عمومی باشگاه سپیدرود از تمام فوتبال دوستان و هواداران سپیدرود دعوت به عمل می آورد تا نوشته ها و نظرات خود در خصوص وقایع مرتبط با سپیدرود را برای ما ارسال کنید تا در وقت مقتضی آن را در سایت رسمی باشگاه منتشر نماییم. ما به شما اطمینان می دهیم که تک تک نوشته ها و نظرات شما را به دقت مطالعه می کنیم و آن را در اختیار افراد ذی ربط خواهیم گذاشت.

یادمان هست و یادتان باشد که تنها دلیل ماندگاری رودخروشان شمال ارتباط ناگسستنی اش با سرچشمه ی همیشه جوشانش که همان هوادارانند، می باشد. سپیدرود و سپیدرودی ریشه در تاریخ گیلان زمین دارد.

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – حتمن گذرتان به جمعه بازار افتاده است. جمعه بازار جزء مهم ترین بازارهای محلی استان گیلان بوده که بازار آن قبل از انقلاب روزهای جمعه و پس از پیروزی انقلاب روزهای پنج شنبه دایر است و در آن انواع تولیدات کشاورزی و ماهی و دام و صنایع دستی و … خرید وفروش می گردد.

این ناحیه از آن جایی که به عنوان مرکز بخش تولمات شناخته می شود محل استقرار ادارات، نهادها و ارگان های دولتی همچون آموزش و پرورش، شهرداری، دارایی، آب، گاز و چند مرکز فرهنگی ـ ورزشی می باشد. جمعه بازار سابقاً موقعیت بندری داشته و هم اینک رودخانه پرآب «پیش روبار» از این منطقه عبور می نماید.

مرحوم پدرم از بازاریان قدیمی بازار جمعه بود و من از دوران کودکی و زمانی که ۴- ۵ سال بیشتر نداشتم به بازار می آمدم و اکنون بالغ بر ۴۰ ساله ست که در بازار کاسبی می کنم و از همه جای ایران مشتری دارم. چون جمعه بازار و استقبالی که مردم و گردشگران دارند نقشی به گستره ایران به آن داده است.

من در حد معمول فوتبال کرده ام و با تیم های مطرح آشنا هستم به ویژه این که همیشه در استان گیلان نام سپیدرود و ملوان بر سر زبان هاست و من از ۴۰ سال گذشته با سپیدرود زندگی می کنم و کم چیزی نیست که از ۱۰ سالگی با عشق با یک تیم زندگی کنی و توی غم ها و شادی های تیمت شریک باشی.

یکی از جالب ترین خاطرات من از سپیدرود به عشق یک شیرینی فروش دوره گرد جمعه بازاری به این تیم بر می گردد. مرحوم عباس اصغری که به عباس کلوجه فروش مشهور بود روز بازار و در حالی که خانچه (سینی) بر روی سر در بین مردم راه می رفت با صدای مهربان و لهجه شیرین گیلکی ضمن این که تبلیغ کلوچه می کرد، داد می زد:

” کلوچه دارم، داغ کلوچه، فردا جمعه یه، سپیدرود بازی داره، داغ کلوچه، سپیدرود فردا زنه، ارزان کلوچه، بیا بیهین و بخور، دعا بکن سپیدرود ببره و…”

باور بفرمایید با نوشتن این کلمات اشک شوق از چشمانم جاری است و به یاد آن سال ها و آن عشق های پاک می افتم و حالا می فهمم که اگر سپیدرود نابود نشد و هنوز نامش بر زبان هاست، بخاطر همین عش های ناب و پاک است. وقتی بازی سپیدرود و خونه به خونه بابل را پس از سال ها از شبکه استانی گیلان دیدم از ذوق گریه کردم. اگر چه این بازی را باختیم ولی مهم بود که دیدم بلند شده ایم و هنوز وجود داریم.

آری سپیدرود صاحب دارد و مردم صاحبان اصلی آن هستند و هواداران عاشق دارد. سپیدرود افشین خان ناظمی سرمربی لیگ برتری دارد. سپیدرود بازیکنان مطرحی چون حاجتی و همرنگ و الماسخاله و … دارد. سپیدرود ساختمان دارد، سایت دارد ، تشکیلات دارد و هواداران دوباره به عشقش به ورزشگاه می روند و تشویقش می کنند… و این ها به من امید می دهد که در نزدیکی های ۶۰ سالگی ام، تیم محبوبم دارد حرکت می کند.

سپیدرود در ۴ دهه زندگی اجتماعی ام، چیزی فراتر از یک تیم برای من بوده است؛ یعنی سپیدرود برای من یک عشقه….

عشق سپیدرود به زندگی ما پیوند خورده و تا ابد خواهد خورد… برای موفقیت سپیدرود دعا می کنم و وقتی می برد خوشحال می شوم وقتی نتیجه نگیرد ناراحت می شوم ولی همچنان عاشقم…عاشق رنگ سرخ سپیدرود و خاطرات و عظمت گذشته آن.

خیلی تیم ها آمدند و رفتند و در مقاطعی هم درخشیدند اما امروز جز نامی از آنها نیست اما آن چه عجیب و قابل تامل است این که سپیدرود درختی است که طی این سال ها بلند و بلندتر و ریشه دار تر شده است و این عشق در اعماق جان هوادران عاشقش ریشه دارد.

عاشق سپیدرود حتی اگر تیم قهرمان نشود باز هم آن را بیش از پیش دوست دارد. این عشق هدیه خداوند است همان خدایی که در این نزدیکی است!

هادی خدمتگزار

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شانزده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

23 دیدگاه ارسال شده است

  • مجتبی گفت:

    عاشق سپیدرود حتی اگر تیم قهرمان نشود باز هم آن را بیشتر از پیش دوست دارد .این عشق هدیه خداوند است ! همان خدایی که در این نزدیکی است .
    ( همین جمله آخر دیگه نمیذاره آدم بتونه حرفی بزنه )
    واقعاً دمت گرم

  • مجید گفت:

    متنی که همه بزرگ ترها را در خاطرات شیرین گذشته سپیدرود قرار میدهد عالی بود .

  • pouyan گفت:

    بی نهایت لذت بردم از نوشته های پر عواطف دوست عزیز سپیدرودیمان .. واقعا که صاحبان اصلی این تیم همین هوادارانی هستند که ساده و بی ریا بدون آلایش و چشمداشت عاشقانه پرستش می کنند این سپیدرود کبیر را .. ایران سپیدرود .. سپیدرود تمامی ندارد برای عاشقان سینه چاکش

  • مجتبی گفت:

    سلام … ای کاش مصاحبه با بازیکنان و مربیان در دستور کار قرار می گرفت ! ضمناً اخبار نقل و انتقالات هم ای کاش بود ؛ مثلاً سپیدرود با یه بازیکن سابق ملوان هم به توافق رسیده ! ای کاش هواداران هم اطلاع پیدا می کردند …

  • میر آرمان رشتی گفت:

    هادی آبرار – غیراتا قوربان برار

  • میر آرمان رشتی گفت:

    خیلی خوشحالم که شهرم به داشتن قهرمانانی همچون داماش و سپیدرود مینازد

  • فرهادسپیدرود گفت:

    ابرار رشت شینه
    می عشق فقط سپیدرود

  • سهیل گفت:

    این خاطرات تاریخ شفاهی سپیدرود را تبدیل به سند مکتوب می کند و این کار قشنگی است که رادنی عزیز انجام می دهد

  • موسی گفت:

    عزت و ذلت دست خداست و سپیدرود را خدا عزت داده است و این عزت در نهاد مردم است و سربلند باشی سپیدرود قهرمان

  • طاهره نظری گفت:

    شوهرم خیلی به سپیدرود را خیلی دوست دارد و در 40 سال زندگی مشترک ما او هیچ گاه سپیدرود را فراموش نکرده است . من شما را دعا می کنم که پیروز باشید .

  • کاظم گفت:

    خدای مهربان می فرماید که اگر از مخلقو من تشکر نکنی انگار که از من خالق تشکر نکرده ای و من سپاسگزار شما هستم دوستان

  • مهدی رضایی گفت:

    سپیدرود را دوست بداریم و کمک کنیم که بر خیزد و میوه دهد فراوان

  • بیژن بابایی گفت:

    چه قلم زیبایی و چه روایت ساده و پر احساسی به همین سادگی است عشق مردم نه نیاز به تبلیغات دروغین و هزینه های میلیاردی برای جذب نماشاگر . بخدا سپیدرود احساس پاک این مردم است

  • مریم گفت:

    ای خدای مهربان ایثار کن دست ما گیر و بر این منبر نشان / اوج سپیدرود ارزوست

  • زهرا گفت:

    باز باران با ترانه
    می خورد بر بام خانه
    یادم آرد روز دیرین
    قصه یک روز شیرین و …
    سپیدرود یعنی تاریخ عشق

  • عزیزی گفت:

    آن تیم آمد
    آن تیم با آن مرد آمد
    آن تیم با امید آمد
    آن تیم با عشق آمد
    آن تیم با برنامه آمد
    آن تیم با اشک های شوق مردم آمد
    آن تیم آمد تا رودها پر اب شود
    آن تیم آمد تا دل ها لبریز از عشق شود
    آن تیم آمد تا اوج بگیرد
    آن تیم آمد تا بر شکست ها پیروز شود .
    آن تیم آمد تا بگوید هنوز هستم و خواهم بود
    آن تیم آمد تا …

  • سعید رشتی گفت:

    قلب مردمان شهر باران به عشق داماش و سپیدرود میتپد.
    من هوادار داماش و سپیدرودم و یکم تمایلم به سمت داماشه شاید بخاطر اینکه چندسال توی لیگ برتر بوده و بیشتر توی دید بوده این تمایل رو دارم ولی عاشق سپیدرودم هستم چون اسم رشت برام مهمه چون دوس دارم پرچم شهرم بالا باشه و به امید روزی که داماش و سپیدرود دربی رشت رو توی لیگ برتر انحجام بدن و چه از لحاظ اخلاقی و چه از لحاظ فنی بهترین دربی ایران انتخاب بشه تا مشت محکمی بخوره به دهان بعضیا که دشمن رشتن و میگن داماش و سپیدرود با هم مشکل دارن و میخوان بین هوادارای خوب هردو تیم تفرقه بندازن.اگه میگم هوادار خوب چون دلیل دارم که میگم سپیدرودی ها خوبن چون سپیدرود تا لیگای پایین رفت و هواداراش عاشقانه حمایت کردن و تیمو زنده نگه داشتن و هوادارای داماش هم خوبن چون عاشقانه از داماش حمایت کردن در حالی که داماش با بی پولی و داوری و خیلی مشکلای دیگه میجنگه و الانم هواداراش توی لیگ یک هم حمایتش میکنن.اگه جمله بندی خوبی بکار نبردم شرمنده چون حرفای دلمو بدون فکر نوشتم.فدای هرچی آبرار و رشتی

  • وحید گفت:

    مایه خوشحالی و مسرت است به اطلاع برسانم طبق نظرسنجی شبکه ورزش سیما سپیدرود با اخنلاف چشم گیر پرطرفدارترین تیم لیگ یک ایران است

  • omid گفت:

    بنظر میرسه این متن مربوط به ۲ سال پیش باشه سالی که عماد اقای گل شد

  • امین(سپیدرود) گفت:

    به امید بازگشت تیم خوبمان به روزهای خوبش

  • دختر سپیدرودی گفت:

    سعید رشتی به کوری چشم دشمنان ما هم سپیدرود رو دوست داریم هم داماش رو چون هردو مال شهر خودمونه و مردمیه

  • دختر سپیدرودی گفت:

    تازه اقا وحید خیلی ها هم نمیدونستند و شرکت نکردند نمونش خود من کاش چندروز زودتر اطلاع رسانی میشد.ولی دم هرکی شرکت کرد و پرچم ما رو بالا نگه داشت گرم.

  • مهدی گفت:

    نیروی دریایی با حمایت نظامی ۵۰ ساله و به تبع اون جذب همه جوانان سرتاسر گیلان و درکنارش جذب سرباز از ۴ گوشه ایران ، سالها توی رده های کاندید سقوط دست و پا زد و سه مرتبه هم علیرغم اینهمه حمایت و رانت و نیروی غیربومی، سقوط کرد. فقط در جام حذفی که همه دنیا میدونن جام شگفتیهاست ، توی پنجاه سال ۷ با به فینال رسید و حالا دم از قهرمانیها میزنن!! خودتونو دیگه گول نزنین. پنجاه سال حمایت و رانت و سرباز منجر به ۷ فینال حذفی شد و فوتبال همیشه خصوصی و بدون رانت و حامی مالی رشت هم طی فقط ۵ سال حمایت پگاه، یک بار به فینال حذفی رسید. با یه حساب سرانگشتی میشه فهمید که پول و حمایت و رانت و نیروهای سراسر استان و سربازهای سراسر کشور این نتیجه رو برای نیروی دریایی بدنبال داشت و اگه نیروی دریایی در شفت یا خواچکین یا هرجای دیگر استان این پول و حمایت رو میذاشت الان همین سوابق متعلق به شفت یا خواچکین بود. جام حذفی جام شگفتیهاست و در تمام دنیا تیمهای دسته سومی میان و تیمهای قدر رو میبرن مثل قشقایی امسال و یا اون تیم آلمانی که اسمش هم یاد آدم نمیمونه و از یه روستا اومد و هفته قبل با دورتموند بازی داشت!! اگه راست میگین چرا نیروی دریایی یه مرتبه توی لیگ سراسری با اینهمه رانت و سرباز، قهرمان نشد ولی از وقتی تراکتور اومد و همین حمایت ۵۰ ساله شما رو فقط چند ساله که داره تا قهرمانی حذفی و لیگ هم رفته؟!! حمایت و سرمایه باید عرضه هم کنارش باشه که شهرکنشینها نداشتن و فوتبالشون بدون نیروی دریایی و جذب جوانهای سراسر استان مثل تامینی و نزهتی و رستمی و اشجاری و نوری و غلامی و ملکی و هزاران جوان با استعداد غیر آبای دیگه و همچنین جذب سربازهایی مثل مسلمان و ماهینی و یوسفی و افشین و کنعانی زادگان و پورقاز و کوروشی و ابوالحسن جعفری و فرزاد جعفری و حسین ابراهیمی و افشین چاوشی و شهاب کرمی و فشنگچی و سیدمحمد حسینی و هزاران سرباز دیگه، هیچ شاخی رو نتونسته توی لیگ سراسری بشکنه و نهایتش استقلال انزلی میشه که با همه به اصطلاح، کله گنده های خودشون ظرف ۵ سال محو و نیست میشن. اگه این ۵۰ سال از …. نیروی دریایی نخورده بودین و عوایدشو در بعد مالی و نیروی انسانی نبرده بودین الان مثل استقلال انزلی محو شده بودین و مثل ما نیستین که بدون همه اینها دوتا تیم پرهوادار داریم که ایران اونها رو با ریشه هاشون میشناسه و عدم توفیقاتشون برمیگرده به بی پولی و حمایت نداشتن در فوتبال تمام دولتی ایران. عن زلی اگه فوتبال داشت باید استقلال انزلی الان پا به پای سپیدرود و داماش رقابت میکرد و اون میشد رقابت واقعی فوتبال دو شهر ولی رقابت سپیدرود و داماش با نیروی دریایی یه رقابت ناسالمه چون تیمهای رشتی حمایت دولتی و نظامی و رانت و نفوذشو ندارن ولی نیروی دریایی با همه اینهاست که داره به حیاتش ادامه میده.