وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

یادداشت ویژه – سپیدرود و روزهای پیش رو…

علی رضا مویدی فر

علی نظرمحمدی با توجه به نقشی که در صعود تیم داشته و باتوجه به احاطه کامل بر فضای فوتبال رشت و گیلان و سابقه بازی در لیگ برتر و نیز حضور پیوسته و نزدیک در رخدادهای فصل گذشته از مدیریتی تا فنی، بی تردید شایسته ترین فرد برای ادامه کار با سپیدرود است.

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – حدودا سه ماه تا آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است. حالا همه تیم ها تکلیف خود را برای فصل آینده می دانند.

سپاهان تکلیف سرمربیش را روشن کرده و پرسپولیس یک ماه پیش از آغاز رسمی نقل و انتقالات تقریبا کار را به سرانجام رسانده است. سپیدرود رشت در پی صعودی جذاب و معجزه وار به لیگ برتر اما، بی تردید بلاتکلیف ترین تیم میان ۱۶ تیم حاضر است. زمان به سرعت می گذرد و هنوز اتفاقی نیفتاده و در هیاهوی انتخابات گویی قرار هم نیست بیفتد.

برای آینده باشگاه سپیدرود، سه راهکار کوتاه، میان و بلندمدت میتوان متصور بود. این راهکارها می توانند بطور موازی اجرا شده و هم پوشانی داشته باشند.

در راهکار کوتاه مدت، با توجه به محدودیت های مالی، زمانی و فنی، بی تردید همین گروه با تیم مدیریتی و فنی باید کار را آغاز کنند. علی نظرمحمدی با توجه به نقشی که در صعود تیم داشته و باتوجه به احاطه کامل بر فضای فوتبال رشت و گیلان و سابقه بازی در لیگ برتر و نیز حضور پیوسته و نزدیک در رخدادهای فصل گذشته از مدیریتی تا فنی، بی تردید شایسته ترین فرد برای ادامه کار با سپیدرود است.

حضور وی می تواند باعث استمرار نسبی یکپارچگی تیمی و جذب بازیکنان مورد نیاز و در سطح تیم برای حضور آبرومندانه در لیگ آینده باشد. البته این واقعیت را هم باید پذیرفت که کادر فنی سپیدرود نیاز مبرمی به تقویت در حوزه های طراحی و اجرای تمرین و نیز شناخت رقبا دارد.

حضور مهندس بهارمست با توجه به جایگاه دوگانه فوتبال ـ شهرداری ایشان در فصل گذشته توانست در بخش پشتیبانی لجستیکی بسیار اثرگذار باشد. چنانچه طی انتخابات پیش رو، جایگاه ها تغییری نکند، این حضور همچنان می تواند مثمر ثمر باشد.

در راهکار میان مدت، با توجه به مطالبات انباشته افراد در باشگاه سپیدرود، هیات فوتبال استان بعنوان متولی فعلی تیم سه وظیفه مهم برعهده دارد. ابتدا پیگیری مطالبات مصوب به تاخیر افتاده تیم از جمله مصوبه یک میلیاردی شورای شهر و سایر مصوبات موجود اینچنینی است.

آن هم در مقطعی که عمر شورای فعلی رو به پایان است و معلوم نیست همین ترکیب یا بیشترین شان در شورای بعدی هم حضور داشته باشند که در این صورت مصوبه ذکر شده به راحتی میتواند حکم نخود سیاه را پیدا کند.

همچنین هیات باید در راستای جذب یک اسپانسر قدرتمند برای فصل آتی بکوشد. لیگ برتر ویترین بسیار جذابی برای صاحبان صنایع و کسب و کار است تا خود را معرفی کنند.

از چند دقیقه آیتم هفتگی برنامه ۹۰ تا پخش مستقیم مسابقات. پس پتانسیلی این چنین ارزشمند درکنار تعیین تکلیف سامانه هواداری، می تواند آب حیات سپیدرود در لیگ برتر آینده باشد.

سرانجام نیز هیات فوتبال در راستای وظیفه ای که برعهده دارد، باید هرچه سریعتر راه و روش درست، سنجیده و آینده نگر واگذاری سپیدرود را بیابد. این درست است که سه ماه تا آغاز لیگ فرصت هست، اما بی خیالی از یک سو و تعجیل از سوی دیگر، میتواند سرنوشتی همچون تیمهای نفت و راه آهن را برای سپیدرود رقم بزند.

و راهکار بلندمدت چیزی نیست جز واگذاری درست و مطالعه شده باشگاه سپیدرود به اشخاص حقیقی یا حقوقی است که با پیشینه روشن، توانمندی کافی، برنامه های مشخص و نیز تضامین لازم وارد میدان شده و واقعا برای آینده سپیدرود و فوتبال گیلان انگیزه و اشتیاق داشته باشند.

هر چند نمی توان برای مالک آینده سپیدرود تعیین تکلیف کرد، اما تصور می کنم سرمایه گذاری روی کشف استعدادهای رشت، گیلان و حتی استان های اطراف و عقد قراردادهای درست و پرورش آنها نه تنها می تواند آتیه سپیدرود را به لحاظ مالی تا حد قابل توجهی تامین کند، بلکه شخصیت تیم را بعنوان یک باشگاه بازیکن ساز در فوتبال ایران تثبیت کرده و گامی خواهد بود در راستای ایجاد درآمد پایدار.

شایان مصلح و میعاد یزدانی و سایرین مثال های خوبی در این زمینه هستند. واگذاری سپیدرود حتی میتواند در قالب قراردادهای اجاره طولانی مدت با اخذ تعهدات و تضامین لازم هم مورد مطالعه قرار بگیرد.

هرچه هست، فعلا باید به سپیدرود کوتاه مدت نگریست و برنامه های میان و بلند مدت را نیز بطور موازی پیش برد. البته اگر از اساس اراده ای برای سرانجام دادن به این ماجرا وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − چهار =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

5 دیدگاه ارسال شده است

  • فراز گفت:

    فراز ۲۴ / ۲۴ / ۱۳۹۶ ساعت: ۱۵:۲۱

    مردم محترم کلانشهر رشت:
    لطفا اگر و اگر و اگر خواستید رای بدین, به رزومه و اطلاعات فردی آقایون توجهی داشته باشین.
    اینکه:
    مدرکش چیه؟
    سابقه یا پیشینه ی احتمالیش به چه شکله؟
    و مهمتر از همه اینکه اهل رشت باشه.
    .
    .
    .
    .
    .
    می دونین؟
    من قصد بی احترامی به مردم شهر های دیگه ی استانم گیلان رو ندارم.
    ولی شورای شهر هر شهر باید و باید و باید از اهالی همون شهر مورد نظر تشکیل بشه تا تک تک اون اعضاء, با دلسوزی و فداکاری و تعصب نسبت به شهرشون در کنار مهارت هایی که دارن, بتونن به بهترین شکل, به مردم شهرشون کمک کنن و باعث پیشرفت اونا بشن.
    .
    .
    .
    لطفا توجه کنین : همونطوریکه سیاست مدار اهل رشت, برای آستارا یا انزلی یا تالش, قطعا نمی تونه به اندازه ی مردم بومی اون شهرها دلسوز و مفید باشه, اهالی شهرهای دیگه ام نسبت به کلانشهر رشت همین وضعیت رو دارن.
    .
    .
    .
    پس بهترین کار اینه که قبل از اینکه بخوایم فقط واسه خوشحال کردن دوستانمون که مارو تو شبکه های اجتماعی برای جمع آوری رای های آشنایانشون, دعوت کردن, رای بدیم, به رزومه و پیشینه و اصالت اون فرد و اینکه آیا اهل رشت هست و یا اینکه نیست, توجه کنیم و بعدش رای بدیم.
    .
    .
    .
    نمیگم تمام مشکلات سپیدرود, مربوط به این مورده. اما اگه تمام افراد حاضر در شورای شهر, اهل این شهر و عاشق سپیدرود بودن, باز هم شاهد بی تفاوتی و بی مسئولیتی آقایان نسبت به این باشگاه ریشه دار و مردمی بودیم؟؟؟
    به خدا همه چی خیلی بهتر پیش میره اگه فقط بیشتر فکر کنیم و خودمونو مسئول بدونیم.
    ممنونم..
    (( زنده باد سپیدرود بزرگ ))

    .
    .
    .
    .
    .
    همشهری ۲۴ / ۲۴ / ۱۳۹۶ ساعت: ۲۲:۱۴

    فراز عزیز هم باهات موافقم هم مخالفم.موافقم از این جهت که رشتی بودن یکی از مولفه های خدمت به رشته. اماعاشق رشت بودن مهم تره . چه بسیار غیر رشتی هاو غیر گیلانی هایی که عاشق رشت و خدمت کردند. مانند یکی از شهرداران فومن که اصالتاً مشهدی بود و این همه به این شهر خدمت کرد( مجسمه های فومن که سبب شده به شهر مجسمه مشهور بشه یادگار اونه) اما یکسری افراد را نباید در شورا راه داد آنهایی که سعی می کنند قوم گرایی راه بیاندازند آنهایی که گیلانی نیستند مانند برادر و خواهر پذیرفتیم و دوستشان داشتیم اما با ما یکدل نبودند آنها را نه در رشت نه در تهران در هیچ کجا نباید راه داد. به امید سپیدورد قهرمان دلها.

    .
    .
    .
    .
    (((( پاسخ به دوست خوبم همشهری )))) :
    .
    .
    .
    من حرف شما در مورد اهمیت بالای”عاشق رشت” بودن رو کاملا قبول دارم و بابت داشتن چنین دیدگاهی از شما متشکرم.
    حرفای شما در مورد شهردار با اصالت مشهدی فومن و خدمات ایشون رو هم همینطور.
    .
    .
    .
    اما می رسیم به بخش آخر صحبت های شما مبنی بر پذیرش افراد غیر رشتی و بعضا غیر گیلانی از سمت ما و سواستفاده و عدم مسئولیت پذیری و دلسوزس از سمت اون افراد..
    خب..
    حرف من واضحه وحرف شما هم همینطور.
    فقط من می خوام بگم ما چرا باید این ریسک رو بکنیم و افرادی خارج از رشت رو به انتصاب برسونیم در حالیکه ممکنه افراد خوب و بدر بوخوری باشن و یا ایکه نباشن!
    بنابراین به نظر من, منطقی ترین کار اینه که با تحقیق در مورد نامزد های رشتی و بررسی تخصص اون ها, دست به انتخابی بزنیم که علاوه بر داشتن تخصص از سوی اون آدم ها, خیالمون هم بابت داشتن عرق و تعصب به رشت از سمت اون ها راحت باشه و دیگه ریسک مسئولین غیر بومی شهر رو نکنیم.
    با تشکر..

  • اسی گفت:

    آقا دم شما گرم اینا رو تحلیل میکنید.
    ولی اگه گیلان ما مسئول درست و حسابی داشت کلنگی که واسه قطار برون شهری در سال 76 میخورد نباید 20 سال واسه راه افتادنش منتظر موند . اولین پل روگذرمون یادم نمیره حدود 3 سال طول کشید.وضع اقتصاد گیلان رو که دیگه نگین
    ولا مسئولین ما اصلا مسئول نیستن
    ماشاالله اگرم بخوان مسئول باشن مسئولین دیگه مسئول بازی رو خوب بهشون یاد میدن.
    این گیلان ما با این پتانسیل آب و هوائی و کشاورزی و گردشگری والا نباید حال و روزش این باشه چه برسه تیمهامون شخصا برای تیم محبوبم سپیدرود آرزوی روزای خوبی میکنم.
    اما از مسئولین انتظاری نداشته باشید.(البته در هر جمعی چند استثناء همیشه وجود داره)
    در پناه حق

  • علی گفت:

    بچه ها یه سر به این سایت خبری بزنین ببینین چطوری اومدن تو شهر خودمون و دارن به ما توهین میکنن—http://diyarmirza.ir/?p=318930

  • قلب من سپیدرود گفت:

    استاندار ونمایندگان مجلس واداره کل جوانان وتربیت بدنی لطفا به فکر افزایش ظرفیت ورزشگاه باشید واقعا خیلی سخته بخاطر دیدن فوتبال چند ساعت زودتر درسرما وگرما وبا امکانات فجیع درورزشگاه حاضر باشیم .بفکر تکمیل ظرفیت ورزشگاه سردارجنگل باشید

  • سپیدرود - یوونتوسی گفت:

    مسئولیم ورزش رشت کجائید؟؟؟؟ فصل جدید لیگ برتر چشم بهم بزنید شروع میشه!!! باید تیم بسته بشه و تمرینات به سرعت و با جدیت آغاز بشه ..وقتی نمونده که!!!