وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

۶ امتیاز استقلال خوزستان بر نمی گردد: چگونه ۴۰ میلیون پول را به ۲/۵ میلیارد تبدیل کنیم!

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – ۶ امتیاز کسر شده از استقلال خوزستان که دیروز به طور رسمی اعلام و در جدول رده بندی لیگ برتر اعمال شد به هیچ وجه به این تیم باز نخواهد گشت.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از ورزش سه، بر اساس قوانین فیفا امتیازات کسر شده ناشی از عدم اجرای تعهدات مالی به هیچ وجه به تیم باز نخواهد گشت حتی اگر تیم بلافاصله بعداز صدور رای مطالبات عضوی از باشگاه که شکایت کرده را پرداخت کند و تنها حسن این پرداخت جلوگیری از آراء بعدی است.

گفتنی است بیشتر امتیازاتی که از سوی فیفا از تیم های ایرانی کسر شده به خاطرپرونده های مالی بوده که هیچ کدام از امتیازات کسر شده برنگشته است. پیش از استقلال خوزستان تیم پدیده مشهد با این دردسر مواجه شد که با وجود تلاش های فراوان نتوانست فیفا را به بازگشت امتیازات متقاعد کند.

این رفتار در ابتدای فصل با تیم ملوان هم شد و می بینید این تیم با امتیاز کسر شده وارد جدول بازی های دسته اول شده است.

چگونه ۴۰ میلیون پول را به ۲/۵ میلیارد تبدیل کنیم!

باشگاه استقلال خوزستان به خاطر پرونده ای از سوی فیفا به کسر امتیاز محکوم شده، که در زمان خود به شکل ساده ای قابل حل بود.

روز گذشته کمیته انضباطی فیفا باشگاه استقلال خوزستان را به کسر ۶ امتیاز محکوم و از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد. این رای سنگین برای پرونده یک بازیکن خارجی به نام ساکونی صادر شده است. این بازیکن در سال ۹۴ بازیکن آبی های خوزستان بود.

اما نکته عجیب درباره پرونده ساکونی این است که مانند برخی موارد مشابه قبلی، این بازیکن با پول کمی می توانسته از استقلال جدا شود. باشگاه جنوبی ایران اگر در زمان مقرر، تنها ۱۵ هزار دلار به ساکونی پرداخت می کرد، پرونده مختومه می شد و دیگر خطری آنها را تهدید نمی کرد.

اما حالا بدهی به مبلغ سنگین ۱۹۲ هزار دلار تبدیل شده که نه فقط برای استقلال، که برای همه تیم ها رقم وحشتناکی است.

اتفاقی که اوضاع را برای تیم خوزستانی وخیم تر کرده، رشد شدید قیمت ارز از سال ۹۴ تا کنون است. در آن زمان بدهی پانزده هزار دلاری حدود ۴۰ میلیون تومان برای استقلال آب می خورد اما حالا با قیمت حدود ۱۳ هزار تومانی دلار، بدهی این باشگاه به بازیکن سابق خود، نزدیک به ۲/۵ میلیارد تومان می شود.

این در حالی است که کل مجموعه بازیکنان و کادر فنی استقلال در این فصل با رقمی حدود ۳ میلیارد تومان بسته شده است.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.