وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

یادداشت ویژه – هیچ پاییزی حریف بهار سپیدرودی ها نیست

رادنی دیدار

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – این روزها اگر رشتی باشی و رشت هم زندگی کنی بدون تردید کبکت خروس می خواند، چرا که کافی است تا پنجره را باز کنی و سر به بیرون ببری تا به کاغذپاره های تقویم که به تو می گوید در اوج پاییزان هستی شک کنی و تردید نداشته باشی که نیمه ی اردیبهشت دل انگیز شهربارانی، درست مثل حال و هوای تیم ریشه دار رشت سپیدرود که بر خلاف سال های اخیر در خزان رشت، بهاری بهاری است.

اگر رشتی باشی و سپیدرودی دیگر از خدا چه می خواهی وقتی هم حال هوا خوب باشد و هم سپیدرودت به صدر جدول تکیه زده و هر روز اخبار مثبت تسویه حساب و پرداخت بدهی و تثبیت مالکیت و شادابی تیم و لبخندهای فرشاد خان آقای صعود و حلقه شادی بازیکنان و هلهله و پایکوبی هواداران در ورزشگاه پیر شهرت به سان ترانه ای زیبا گوش هایت را نوازش می دهد.

اما بد نیست با هم دوره کنیم که چه شد که امروز هوای سپیدرود بهاری شده آن هم پس از پنج شش سال خبرهای منفی و ناگوار که از در و دیوار شهر بر سرت آوار می شد.

درست در میانه های تابستان پس از چندین و چند ماه مذاکره با لیست پر و پیمان متقاضیان خرید به مدد مدیر فوتبالی ورزش گیلان به جای سنت اشتباه آزمون و خطا که در مورد مالکان ده ساله سپیدرود اعمال می شد و عمومن محکوم به شکست شد، این بار تا از همه چیز مطمئن نشدند و به اصطلاع اهلیت مالی و شخصیتی متقاضی خرید را یقین پیدا نکردند، عزیزدردانه رشتی ها را به او نسپاردند و در نهایت پس از دو سه ماه مذاکره سپیدرود از آقای نوید به آقای یوسفی و گروه همراهش واگذار شد تا در سکوت خبری و بدون جنجال و حاشیه کلید بخورد پروژه آوار برداری از زلزله ای که پنج شش سال بی مالکی و پیش از آن بد مالکی بر سر سپیدرود آورده بود.

در وهله نخست بیش از ۴ میلیارد بدهی قطعی شده پنجره نقل و انتقالاتی تسویه شد و همزمان حدود ۷ میلیارد از مبلغ قرارداد که باید طبق لیست آقای نوید به طلبکاران داده می شد پرداخت شد و بازهم به صورت همزمان با سرمربی و کادرجدید و بازیکنان مطرح و خوشنام و با رزومه بسیار مناسب باشگاه وارد مذاکره و قرارداد شد و برای نخستین بار در ابتدای فصل بیش از بیست تا سی درصد قرارداد بازیکن، کادرفنی، اجرایی، پزشکی و اداری پرداخت شد که تا همین جا با یک حساب سر انگشتی می توانیم بگوییم پرداختی مالک جدید در همین سه چهار ماه ابتدای حضورش بیش از ۱۵ میلیارد تومان شده و اینجاست که در می بابیم دلیل این آرامش پیرامون سپیدرود کجای داستان است.

اما آیا به صرف پرداخت پول می توان موفقیت را در آغوش کشید؟ پاسخ بدون تردید یک نه بزرگ است و مثالش ده ها تیم متمول در فوتبال ایران که پس از مدت کوتاهی حتا امروز نامشان هم در یاد نمانده است.

نکته مهم و دیگر این آرامش مدیریت درست و بدون حاشیه سپیدرود است. آقای یوسفی در بدو ورود با پرهیز از فربه کردن ارکان باشگاه و بدون توصیه پذیری تا جایی که توانست با تکیه بر افراد خوشنام و بدون غوغاسالاری امور سپیدرود را پیش ببرد و انتخاب یکی از خوشنام ترین و خوش اخلاق ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران گواه این ادعاست و بازیکنان هم در کنار بار تکنیکی و فنی با محوریت اخلاق مداری به سپیدرود اضافه شدند و انتهاب مهندس پیمان پارسا که هم سابقه سرپرستی باشگاه سپیدرود و هم سابقه مثبت و درخشان مدیریت شهری در شهرداری کلانشهر رشت را دارد بر همین اساس صورت گرفت.

سپیدرود امروز با تلاش و غیرت بازیکنان و کادرفنی و حمایت همه جانبه جامعه هواداران خانواده بزرگ سپیدرود در صدر جدول تکیه زده و آن طور که از اخبار و اوضاع پیرامون تیم دیده و شنیده می شود قرار نیست که از صدر جدا شود و نمونه آن مصاحبه پس از مسابقه آقای پیوس است که می کوید برای برد پرگل سپیدرود بیش از یک روز نباید شادی کرد و بلافاصله به فکر مسابقه بعدی باید بود.

این تفکر حرفه ای که در مالک و مدیریت و سرمربی و بازیکنان دیده می شود می تواند کیمای سعادت سپیدرودی ها باشد تا پس از چندین سال رکود و درجا زدن و سقوط دوباره اوج بگیرند و یک اردی بهشت دل انگیز و شورانگیز را با جشن قهرمانی و صعود مهمان رشتی ها کنند.

اما بد نیست در آخر به یک نکته گل درشت اشاره کنیم و آن این است که بدون حمایت تمام و کمال مسئولین شهری و استانی هرگز این روزهای خوب تداوم و تکامل نخواهد داشت و همانگونه که سپیدرود تا لیگ برتر هم پیش رفت اما چون درست و به موقع حمایت نشد دوباره مزه گس سقوط و فراموشخانه لیگ دو را تجربه کرد.

چه خوشمان بیاید یا نیاید باید بدانیم که فوتبال مال دولتی و شبه دولتی است و جدول مندلیفی لیگ برتر و دسته اول که پسوند و پیشوند هر تیم به ما یادآور می سازد که با حمایت وزارت صنایع و نفت و شهرداری ها و استانداری هاست که این تیم ها می توانند بودجه های سنگین داشته باشند و هواداران پرشور و پرشمار سپیدرود هم از تمامی مسئولان انتظار دارند که این حمایت همه جانبه را در کنار یکی از ده تیم ریشه دار و قدیمی تاریخ فوتبال ایران ببینند تا فردای صعود همه با هم و با سری بالا در پیست تارتارن عضدی دور افتخار بزنیم و جشن صعود بگیریم.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه ارسال شده است