وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

ایران ورزشی: وقتی منافع فردی به منافع شهری ارجحیت پیدا می کند/تغییر نگرش راه نجات شهر همیشه بارانی

ایران ورزشی: همه این جنگ و غوغاها برای این بود که یک نفر دومی که سال‌ها برای رسیدن به این جایگاه تلاش کرده حس بی اعتمادی مردم و بازیکنان را نسبت به مسوولان باشگاه تشدید نماید و سپیدرود زمانی هم برای آماده سازی نداشته باشد.

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – روزنامه ایران ورزشی در صفحه 10 روز شنبه دوازدهم تیرماه خود با مقاله ای با عنوان: ” وقتی منافع فردی به منافع شهری ارجحیت پیدا می کند / تغییر نگرش راه نجات شهر همیشه بارانی ” به مشکلات این روزهای سپیدرود پرداخته است که در زیر ملاحظه می فرمایید:

سپیدرود رشت به رغم سابقه 50 ساله خود در فوتبال ایران و گیلان، در دوره تکوینی به سر می‌برد و در آغاز راه قرار دارد. مدیران کنونی این تیم محبوب گیلان، توانستند با یک برنامه ریزی منظم و طی 2 سال مبارزه در لیگ 2، سرانجام در فصل 95 -94 به لیگ یک جام آزادگان صعود کنند.

سرمربی فصل 94 -93 سپیدرود رشت افشین ناظمی بود که با وجود مالک متمول (متمول در سطح لیگ 2) و صرف هزینه‌های سنگین، موفق نشد به لیگ یک صعود کند و پس از پایان فصل مذکور، هم مالک از ادامه تیمداری منصرف شد و هم افشین ناظمی با مدیرعامل باشگاه به توافق نرسید و همکاری او با باشگاه قطع شد.

سپیدرود بی مالک، از نظر حقوقی بلاتکلیف و با جیب خالی، با عزم مدیرعامل و هیات مدیره‌اش متوقف نشد و نه تنها پا پس نکشید بلکه با کمک سایر مدیران باشگاه به علی نظرمحمدی جوان که انگیزه و قابلیت‌های فنی بسیاری داشت، اعتماد کرد و سکان تیم به او سپرده شد.

این مربی جوان، تیمی را راهی مسابقات کرد که از هر نظر برتر بود و به مرحله دوم گروهی مسابقات لیگ 2 صعود کرد و به علت بیماری مادرش که به شدت به او وابستگی عاطفی داشت، عذرخواهی کرد و در ادامه راه، فرشاد پیوس سرمربی سپیدرود شد و سرانجام تیم سرخ گیلان پس از سال‌ها به لیگ یک آمد.

دقیقا جنگ نرم علیه سپیدرود از زمانی شروع شد که این تیم به اوج رسیده بود و 25 هزار تماشاگر همراهانش شده بودند. قامت زیبای سپیدرود به دیدن آمد و از هر گوشه و کناری، باد توطئه‌ها شروع به وزیدن گرفت.

گفتند مدیران کنونی نمی توانند تیم را اداره کنند و به سراغ مالک رفتند و با شهردار و… جلسه مشترک گذاشتند که چرا نشسته‌ای! سپیدرود قیمت یافته و باید از آوازه‌اش بهره برد. به شهردار گرا دادند که سپیدرود را بخرد تا برندسازی کند و به فرشاد پیوس گفتند قراردادش را تمدید نکند و به هواداران گفتند که فشار بیاورید سپیدرود را شهرداری بخرد چون پول دارد.

لیدرها را به دفترشان جمع کردند و وعده نقدی و غیر نقدی دادند و به بازیکنان گفتند قراردادشان را تمدید نکنند و برای انتقام از سپیدرود هر کاری که از دست شان بر می‌آمد کردند که مثنوی هفتاد من کاغذ است.

شایعه‌ها ساختند و آن را دهان به دهان، انتقال دادند. هواداران را تکه تکه کردند. مالک را فریب دادند تا حکم مدیرعامل موفق باشگاه را لغو کند تا او را تحقیر کنند.

بهانه‌ها تراشیدند، بهانه‌جویی کردند وجنجال آفرینی کردند و سرمربی جدید باشگاه -هومن افاضلی- را تهدید کردند که به رشت نیاید.

همه این جنگ و غوغاها برای این بود که یک نفر دومی که سال‌ها برای رسیدن به این جایگاه تلاش کرده حس بی اعتمادی مردم و بازیکنان را نسبت به مسوولان باشگاه تشدید نماید و سپیدرود زمانی هم برای آماده سازی نداشته باشد.

بهتر است در شهر رشت همه و همه به فکر منافع جمعی باشند و دست از این بازی‌ها بردارند چرا که حالا تنها نماینده این شهر در فوتبال سپیدرود است که مردم به آن دل بسته‌اند و با این اختلافات و حاشیه‌سازی‌ها تیم شهر صدمه می‌خورد. باید اجازه داد که تیم سپیدرود همانطور که به لیگ یک صعود کرد، روند رو به رشد خود را طی کند و شهر رشت به جایگاه واقعی‌اش در فوتبال ایران که همان صعود به لیگ برتر است نزدیک شود.

حاصل این جدل‌ها و حاشیه‌ها چیزی جز ناکامی نیست و فوتبال رشت سال‌هاست که با همین تفکرات راه به جایی نبرده است. برای ایجاد تحول در فوتبال رشت، ابتدا باید تفکر و نگرش افراد تغییر کند تا منافع جمعی و شهری بر منافع و مزایای شخصی ارجحیت پیدا کند. این تنها راه موفقیت فوتبال شهر باران است.

82462

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

10 دیدگاه ارسال شده است

  • فرشاد گفت:

    برای موفقیت ابتدا باید تفکر و نگرش افراد تغییر کند تا منافع جمعی و شهری بر منافع و مزایای شخصی ارجحیت پیدا کند.
    بخدا درد گیلان همینه از شخص اول استان گرفته تا استان دار ، نماینده های مجلس شهر ، شهردار و غیره هر مسئولی که وارد کار بشه اولیت اول خودشه باور کنید غیر این نیست ، ما از ریشه مشکل داریم ذهنمون خرابه افکارمون غلطه واسه همینه که گیلان با این همه پتانسیل همیشه جز استانای درجه دو سه کشور در همه ضمینه ها بوده و هیچ وقت پیشرفتی نکرده و داره چوب عقده گشایی مسئولای محترمو میخوره ، آقای رادنی لطفا تایید کن حرف‌ راسته

  • سجاد گفت:

    عالی بود
    احسنت
    بخدا باید یک دل بود
    یک صدا بود
    بخاطر شهرمون بخاطر جوونا
    خدا شر این نفر دوم و همه خیانت کارارو کم کنه

  • فرهادسپیدرود گفت:

    واقعا چرا؟؟؟ توی رشت اوضاع اینجوری داغونه اونوقت نماینده های شهرما و حتی استاندار توی تهران دارن واسه تیم سقوطی نفت انزلی لابی گری میکنن…

  • shahin گفت:

    25هزار رو از کجا اوردی وقت نوشتن حاقل شعور رو برای مخاطب بزار
    نویسنده …

  • امیر گفت:

    جالبه این وسط یکنفر همه رو اغفال کرده. یا اون یکنفر خیلی سیاست مدار بوده یا بقیه خیلی سطحی نگر. اما ز همه اینها گذشته؟ آیا مالک فعلی توانایی پشتیبانی از تیم را دارد یا مانند چند سال گذشته سال بعد سپیدرود مجددا در لیگ دو خواهدبود؟

  • فرهاد گفت:

    آقای شاهین، منظور ایشان از 25000 نفر، تماشاگران درون و بیرون استادیوم بودند که من خود شاهد آن بودم مضافا” بر اینکه،رشت بالقوه توانایی پرکردن استادیوم 40 هزارنفری را دارد منتها فوتبال رشت به لحاظ همان خصوصی بودن، همیشه دچار بی ثباتی و فراری دادن مردم از استادیومها بوده. اگر سپیدرود به لیگ برتر برود باور کنید اگر استادیوم 40 هزارنفری هم باشد پر می شود. علاقه مندان به فوتبال در این شهر بسیار زیادند.

  • omid گفت:

    حالا 25 هزار نه 24500 چه فرقی میکنه طرف داره از نامردی میناله کجا رو گرفتی

  • فرهادسپیدرود گفت:

    تعداد تماشاچی بالای 25000 نفر بود ما که تو استادیوم بودیم دیدیم که تعداد هوادار بیشتر ازاینها بود البته بعضی ها ازین مطلب عقده ای میشن چون اصلا هوادار نیستن واز طرف شهرک نشینها اومدن اینجا واسه عقده گشایی..الان موضوع اصلی بی سروسامانی اوضاع تیم هستش ..اون از داماش که نابودش کردن ..اینم از سپیدرود

  • دنیا فقط رشت گفت:

    سپیدرود پرهوادارترین و افتخار فوتبال شمال کشور

  • ali گفت:

    پور محسن و هیت مدیره قبلی خیلی خوب کار کردن . اقای غلامی کادر قبلی هیت مدیره و پورمحسن برگردون . هرپی باشه اینا پولکی نیستن