وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

خشم علیه منطق؛ بگذارید نقدها دیده شود

آی اسپورت / علی رضا جوادی

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – علی کریمی بازیکن بزرگ پرسپولیس و تیم ملی، از زمان حضور در عرصه مربی‌گری کم حاشیه نداشته است. انتقادهای شدید او از کیروش که بعضا منطقی بوده او را به اصلی‌ترین مخالف کارلوس‌کیروش، سرمربی تیم ملی، تبدیل کرده‌ است.

کریمی البته در انتقاد از فدراسیون فوتبال هم کوتاهی نکرده و اتفاقا نقدهای منطقی خوبی مطرح کرده که مهم‌ترینش نقدهایی به عدم مشروعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال است.

نفر بعدی که از نقدهای ستاره‌سابق فوتبال ایران در امان نبوده عادل‌ فردوسی‌پور است که شاید هم‌چون کیروش نقد‌های زیادی را تحمل کرده و حتی تازگی دوست و همکارش یعنی محمد‌حسین‌ میثاقی نیز طعم این انتقاد‌های کریمی را نیز چشیده است.

اصولا انتقاد به ذات خود عمل بدی نیست اما اگر در آن عبارت‌هایی را به‌کار ببریم که حاوی محتوای نامناسب باشد توهین تلقی می‌شود. مثلا مگر اصلیت «موزامبیکی» کیروش بد است؟

اتفاقا کیروش از آن فردی که در انگلیس، فرانسه و آلمان به‌دنیا آمده‌ است زحمت بیشتری برای رسیدن به‌ جایگاه فعلی خود کشیده تا به اینجا برسد یا به کاربردن لفظ «دلال» برای او نمی‌تواند درست باشد.

او ترجیح داده بازیکنی را به تیم ملی دعوت کند که حق طبیعی اوست و هرکسی حق انتقاد را دارد اما با این روش مطرح کردن موضوع که علی کریمی در پیش گرفته کاملا موضوع اصلی به گوشه رانده می‌شود.

بعید است کسی به کریمی بابت خرید غلامی لقب «دلال» داده‌ باشد چون که همه می‌دانیم غلامی بازیکن مورد علاقه کریمی است و طبیعتا اگر این بازیکن خوب بازیکن نکند به کریمی نقد وارد می‌شود و هیچ کس حق توهین به او را ندارد.

شاید منطقی‌ترین انتقادهای کریمی به فدراسیون فوتبال و در راس ‌آن به مهدی‌تاج وارد است جایی که کریمی از بعضی مسائل پشت پرده فدراسیون خبر داد و در آن برنامه‌ نود ابهاماتی زیادی متوجه تایید فیفا بر اساسنامه فدراسیون کرد.

عادل فردوسی‌پور فرد دیگری بود که مورد هجمه کریمی قرارگرفت و حتی کریمی رفتار عجیبی درمورد لوگو نود در کنفرانس مطبوعاتی فصل پیش خود داشت که بعد از مناظره جنجالی در نود این دعوا پایان پذیرفت اما پس پخش آیتم جام حذفی درباره جنجال های بازی سپیدرود و ملوان، کریمی باز هم نود و فردوسی پور را مورد آتش نقد خود قرار داد تاجایی که میثاقی هم مورد انتقاد او قرار‌ گرفت و علی‌ کریمی از لفظ «نوچه‌های کیروش» برای خطاب قراردادن او و فردوسی پور استفاده کرد.

علی کریمی محبوب و مردمی است و احتمالا خوب می‌داند که مبارزه با فساد را نمی‌توان به صورت گزینشی انجام داد و وقتی افرادی که نام چندان پاکی ندارند در اطرافش حضور دارند نمی‌تواند به طور صد‌ در صدی با فساد مبارزه کند. شاید توقع فوتبال‌دوستان از او این است که کمی منطقی‌تر عمل کند و از خشم و احساسات اخیر دوری کند تا نقدهای منطقی‌اش بیشتر شنیده شوند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است

  • محمد گفت:

    خدا را شکر که حداقل قبول کردید آقای کریمی غیر منطقی سخن می گوید.ایشان در اظهارات اخیر خود ضمن تهدید عوامل برنامه نود ظاهرا اعتقاد داشتند که هواداران تیم سپیدرود را که با بدنهای عریان در خیابانهای شهرانزلی راهپمایی و به ناموس مردم این شهر فحاشی نمودند را افرادی از منظومه های دیگر معرفی نمایند.یا عامل شکستن سر کودک ملوانی را هواداران مثلا تیم های انگلیسی.برنامه نود بسیار منصفانه حواشی بازی را گزارش نمود و ضمن تقبیح رفتار پاره ایی از هواداران تیم ملوان .شعارهای زشت لیدرهای تیم سپیدرود نیز سنگ پرانی به اتوبوس هواداران تیم سپیدرود را نیز به تصویر کشید.جناب آقای کریمی شتر سواری دولا دولا نمی شود.نمیشود که شما و هواداران تیم شما همه امامزاده باشید و هواداران تیم مقابل همه شمر و یزید