وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

در آستانه شهرآورد گیلان: لیگ برتر منتظر سپیدرود و ملوان

ایران ورزشی / وصال روحانی

سپیدرود در شرایطی با هدایت علی نظرمحمدی اوج گرفته که سال‌ها از خاطر ما رفته بود. ملوان باید مدیون نظمی باشد که محمد مایلی‌کهن به تیم دوست‌داشتنی و پرطرفدار بندرانزلی تزریق کرده است.

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – در روزهایی که یک بار دیگر لیگ برتر فوتبال تقریبا تمامی اخبار را به خود اختصاص داده، «لیگ یک» با جذابیتی پنهان مانده در حال معرفی تدریجی تیم‌هایی است که اواخر بهار سال بعد جامه لیگ برتر را بر تن خواهند کرد.

در فصلی که تیم‌های استان‌های جنوبی و مرکزی کشور درخشش مورد نظر را نداشته و فجرسپاسی و استقلال اهواز به قعر جدول چسبیده‌اند، گیلانی‌ها و مازندرانی‌ها ۴ رتبه از شش رده اول جدول را در پایان هفته بیستم به خود اختصاص داده‌اند.

ملوان انزلی که صدرنشین است و سپیدرود رشت که در جای دوم قرار دارد، اضلاع گیلانی این ۴ ضلعی هستند و اضلاع مازندرانی آن نساجی مازندران و خونه به خونه که رتبه‌های چهارم و ششم جدول را در اختیار گرفته‌اند.

به واقع اگر تیم پرهزینه خونه به خونه برابر با انتظارهای قبلی کار می‌کرد، اینک سهم و جایگاه مازنی‌ها در لیگ دسته اول ۹۶-۱۳۹۵ از این هم بهتر بود و اخبار جایگزینی احتمالی علیرضا مرزبان با حمید استیلی یا گزینه‌های دیگر اینجا و آنجا شنیده نمی‌شد.

حادثه‌ساز اصلی

ملوان تا این مقطع از فصل و در حالی که سپیدرود رشت یک بازی عقب‌افتاده در قیاس با سایر بالانشینان جدول دارد، حادثه‌ساز اصلی «لیگ یک» بوده و این را باید مدیون نظمی باشد که محمد مایلی‌کهن به تیم دوست‌داشتنی و پرطرفدار بندرانزلی تزریق کرده است.

ملوان که کمترین نوسان را در این فصل داشته البته در خط حمله چیزی نشان نداده که از صدرنشین «لیگ یک» توقع آن می‌رود (و زدن فقط ۲۲ گل در ۲۰ مسابقه سند صحت این ادعا است) اما توازن و استحکام در کار این تیم کاملا محسوس است و ملوان حساب شده و با آگاهی کار می‌کند و با در اختیار داشتن خط دفاعی قابل قبول که از کوچ کنعانی‌زادگان و پورقاز در ابتدای فصل نهراسید، گلزنی را برای رقبایش سخت کرده است.

ملوان شاید گلزنانی مانند محمد عباس‌زاده را که برای نساجی ۱۵ بار گل زده و یا سهیل حق‌شناس را که برترین گلزن سپیدرود بوده در اختیار نداشته باشد اما با نظم تیمی و استفاده درست از مزایای دیدارهای خانگی و تلاش برای کسب حداقل یک تساوی در مسابقات دور از خانه به تداومی بیش از رقبایش نایل آمده است و تحمل فقط ۳ باخت در ۲۰ مسابقه محصول همین فضاها و اندیشه‌ها است.

در سخت‌ترین شرایط

سپیدرود اگر تک بازی عقب افتاده‌اش را ببرد، به یک امتیازی ملوان خواهد رسید و این مساله جنگ گیلانی‌ها را در صدر جدول لیگ تشدید خواهد کرد.

حتی صعود احتمالی هر دوی آنها به لیگ برتر نیز می‌تواند واقعه‌ای مفید برای فوتبال ایران باشد و در فصل جاری جای خالی آنها در لیگ برتر محسوس بوده است. گیلان سابقه حضور همزمان دو تیمش (ملوان و پگاه) را در لیگ برتر داشته و شاید ملوان و سپیدرود اندیشه تکرار چنان روزهایی را برای گیلان داشته باشند اما هر چه رخ بدهد شکی نیست که لیاقت تیم‌های «لیگ یک» در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات جلوه‌ای دو چندان می‌یابد.

سپیدرود در شرایطی با هدایت علی نظرمحمدی اوج گرفته که سال‌ها از خاطر ما رفته بود و اگر از بحث استان‌های شمالی خارج شویم، گل‌گهر سیرجان در حالی با رهبری وینکو بگوویچ مربی «تقریبا ایرانی شده» کروات خود به رده سوم جدول ارتقا یافته که نه پرستاره است و نه هرگز یکی از بزرگان فوتبال کشور بوده است.

در برزخ کم‌توجهی

همه آنها و همینطور مس کرمان که با هدایت منصور ابراهیم‌زاده فقط دو باخت در فصل جاری داشته (اما با مساوی‌های مکرر لگد به بخت خود زده) از توجه بیش از حد ناظران به لیگ برتر و خارج شدن خودشان از رادار توجه، به حق گلایه دارند و این را یک شبه برزخ می‌انگارند. این لیگی است که از هر گوشه آن اتفاق ویژه‌ای می‌بارد که اگر نمونه‌های منفی آن را حذف کنیم، تعداد نمونه‌های خوب آن نیز اندک نخواهد بود.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

8 دیدگاه ارسال شده است

  • آرمان گفت:

    امیدوارم باآرامش تمام و تنها تشویق یکپارچه تیم سپیدرود شش امتیاز با ارزش این دربی رو کسب کنیم .
    آقای مایلی کهن قول داده بود که بازی رفت بدون تنش برگزار بشه که فارغ از مسئله داوری که حاشیه هایی ایجاد کرد ، این مهم تحقق پیدا کرد
    در هر حال امیدوارم هواداران فهیم شهرمان وارد مسائل حاشیه ای نشوند چون هم تمرکز بازیکنان بهم خواهد خورد و هم خطر محرومیت در کمین خواهد بود . واقعا محرومیت هواداران ضربه جبران ناپذیری برای بازی های آتی به هواداران وارد می کند.
    عدم تمرکز تیم مقابل تنها با تشویق یکپارچه هواداران مقدور خواهد بود.
    به امید تیم محبوب شهرمان

  • اشکان غایبی ساسانی//اهل هر جای رشت و گیلان هستی بیا به کانال گیلان بزرگ @gilanebozorg//یه کانال تماما متعصب رشتی گفت:

    هواداران داماش دیروز گل کاشتید.رسم ادب آن بود که به مردم انزلی اهانت نکنید اما حق حسن اشجاری را کف دستش بگذارید.که حقیقتا نیز چنین بود.فردا نیز چنین کنید.ما فردا فرهنگ ناب رشتی را به همگان نشان خواهیم داد و فقط سپیدرود را تشویق میکنیم.هواداران ملوان نیز فقط تیم خود را.
    ممکن است کسانی که نه رشتی هستند و نه انزلی جی بخواهند در میان تماشاگران رشتی فحاشی کنند و … تا سپیدرود در بازیهای آینده دچار مشکل شود

  • علی (بندرعباس) گفت:

    فقط تشویق سپیدرود و احترام به هم استانیهای عزیز ، انزلی چی ها

  • گیلک گفت:

    به امید سر بلندی فرهنگ بالای گیلک و گیلک زبان و همچنین دیدن فوتبال زیبای شمال کشور انشالا. گیلانی سرت رو بالا بگیر

  • فرهاد گفت:

    درود
    شرایطی که هم اینک سپیدرود با مواجه است، مشابه با آن چیزی است که داماش در سال ۹۳ با آن روبرو گردید و متاسفانه هواداران داماش در آن سال نتوانستند وضعیت تیم خود را درک کنند. داماش در آن سال با جهالت هوادارانش بازی را باخت و در شرایطی که انواع مشکلات دامنگیرش بود سقوط کرد. دوستان دقت کنند که با فحاشی و توهین به داور و بازیکنان حریف به سرنوشت داماش دچار نشویم. نماینده کمیته انظباطی که اتفاقا” معنی واژه های گیلکی را خوب می فهمد در استادیوم حاضر است. آنهایی که دست به فحاشی یا پرتاب بطری آب بزنند یادمان باشد خواسته یا نا خواسته به تیم سپیدرود ضربه می زنند.
    لطفا” طوری رفتار کنید که در شان رشت باشد.
    به امید موفقیت سپیدرود

  • رضا گفت:

    فقط تشویق و نه توهین دقت کنید که در روز مسابقه رییس کمیته انظباطی هم در ورزشگاه هستند و شاید بدنبال بهانه برای محروم کردن سپیدرود و … لذا تماشگران فهیم به توصیه سرمربی مبنی بر آرامش تا پایان بازی عمل کنند. فراموش نکنیم که شاید فدراسیون هم مایل نباشد دو تیم گیلانی در لیگ برتر باشند بنابراین عنایت کنید که حاشیه دیگری برای سپیدرود عزیزمان درست نکنیم و یک بار برای همیشه درس اخلاق و جوانمردی را ما رشتی ها به بدخواهان بیاموزیم.

  • انزلیچی گفت:

    هر نتیجه ای بشه مهم نیست، مهم اینه هر دوتا بیان لیگ برتر، و با هم جشن بگیریم

  • رشتی گفت:

    دفیقا موافقم انزلی چی عزیز:*