وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

رشت با سپیدرود رویایی می‌شود

(رشت رویایی / محمد غلامی‌پور)

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – شب گذشته رشت تا صبح، شب بود. دیشب سپیدرود همانند هامون، مثل زاینده رود دوباره جان گرفت و موج هایش پیام‌آور شادی در کوچه پس کوچه های رشت جاری شد. یازدهم اردیبهشت را باید همیشه در خاطر این شهر زنده نگه داشت؛ تاریخی که تمام رشتی‌ها با غرور و سربلندی  به نام رشت افتخار کردند.

من هرگز رشت را همچون دیشب تا بدین حد متحد ندیده بودم. هرگز تا بدین حد مردم، مسئولین، نیروی انتظامی و همه و همه در کنار هم و شریک شادی هم نبودند.

این یعنی سرمایه ی اجتماعی؛ یعنی نعمتی که بسیاری از شهرها حاضرند میلیاردها تومان برایش هزینه کنند تا از چنین سرمایه‌ای برخوردار شوند. سپیدرود دیشب دست به کاری زد که بیش از دو دهه مسئولین و سیاست گذاران استان و شهر موفق به انجامش نبودند. دیروز تمام شهر از کوچک و بزرگ، مرد و زن تنها یک آرزو داشت، دیروز تمام شهر تنها با یک هدف چکه چکه‌های زمان را به انتظار نشست، دیروز مردم رشت توانستند به یک هدف مشترک برسند… سپیدرود توانست فصل تازه ای از اتحاد و اشتراک را به روی شهر بگشاید؛ اهداف مشترکی که می‌تواند پایه‌های توسعه رشت را قوی کند.

یازدهم اردیبهشت را باید همیشه بخاطر داشت؛ تاریخی که حاوی درس‌های بسیاری برای همه بود. صعود سپیدرود به لیگ برتر نه اتفاق بود نه یک شبه بدست آمد، بلکه خون دلها برای آن خورده شد.

از سه سال پیش که این ایده و هدف رویاپردازانه در سر علی نظرمحمدی نقش بست تا دیروز که کارناوال شادی صعود به لیگ برتر در خیابان‌ها به راه افتاد، مسیر طولانی و بسیار دشواری با دست خالی و با صبر و حوصله طی شد. شاید سه سال پیش اگر می‌گفتند نظرمحمدی برنامه ی صعود تیم به لیگ برتر را دارد هیچکس جدی نمی‌گرفت اما او تنها کسی بود که به این مسئله باور داشت و کاری کرد که بازیکنانش هم به رویاهای بلندپروازانه‌ی او ایمان پیدا کنند و متعاقب آن باریکنان هم کاری کردند که باور صعود در قلب یک شهر نقش ببندد.

همانقدر که دو سه سال پیش رویای صعود سپیدرود به لیگ برتر دور از ذهن به نظر می‌رسید، رویای آسیایی شدن این تیم امروز بلندپروازانه تلقی می‌شود. اما رشت جدیداً حرکت تازه‌ای را در مسیر توسعه آغاز کرده و سپیدرود ظرفیت این را دارد که سهم مهمی در این مسیر داشته باشد. سپیدرود فصل دیگر در لیگ برتر توپ خواهد زد و نگاه رسانه‌های بسیاری را معطوف به رشت خواهد کرد؛ این مهم بدین معنی‌ست که قدم بزرگی در مسیر برندسازی رشت برداشته خواهد شد. اهمیت سپیدرود برای رشت و مردمانش به حدی است که نباید آن را به عنوان ابزار برای برندسازی اتلاق کرد بلکه سپیدرود خود بخشی از برند رشت و توسعه رشت است.

هرچند امروز همه ما سپیدرودی هستیم اما خودمان را گول نزنیم، همه ما این تیم را فراموش کرده بودیم و دیگر کسی فکر نمی‌کرد این تیم بتواند یک روزی سربلند کند و دوباره مثل موجی خروشان جاری شود. واقعیت این است که تا سه سال پیش سپیدرود تنها در قلب هواداران قدیمی این تیم زنده بود. اما مسیر دشواری طی شد تا همه به این باور برسند و دست به دست هم دهند تا این رویا محقق شود. سرمربی تیم بدون کوچک‌ترین حمایت تنها با اتکاء به باور خود قدم‌ها را آهسته و پیوسته برداشت، بازیکنان با اتکاء به غیرت و تعصب به شهر و همشهریان خود با وجود مشکلات فراوان مالی ایستادند و جنگیدند و هواداران در پاسخ غیرت بازیکنان، پای این تیم ماندند و حتی در بدترین شرایط حمایت کردند تا کام رشت شیرین شود.

همه ما دیروز دیدیم وقتی همه‌ی شهر برای یک هدف مشترک بسیج شوند، نتیجه‌اش چه خواهد شد. همه دیدیم که روح جمعی چه قدرتی دارد و چه معجزاتی از آن بر می آید. سپیدرود ماموریت غیرممکن را ممکن کرد؛ تیمی که در جنگ نابرابر لیگ یک به مصاف‌ تیم‌های متمول رفت و دو سال با دست خالی جنگید. تیمی که نزدیک به یک فصل بدون مدیرعامل به سر کرد، بدهکاری‌های تیم باعث شد نتواند در نیم فصل بازیکنان مورد نظر خود را جذب کند و هیچ پولی نداشت تا طلب دو ساله‌ی بازیکنان این تیم را پرداخت کند.

خیلی‌ها در این مدت سعی کردند سپیدرود را زمین بزنند، خیلی‌ها سعی کردند از آن استفاده‌ی ابزاری کنند، خیلی‌ها در بحث واگذاری تیم به شهرداری در بدترین شرایط سنگ‌اندازی کردند اما امروز این تیم با اتحاد بازیکنان و هواداران نشان داد که روح جمعی و خواست همگانی می‌تواند چیزی به نام معجزه را به واقعیت تبدیل کند.

این روزها سپیدرود تنها قهرمان شهر است؛ قهرمانی که توانست افتخار و سربلندی را به رشت باز گرداند و اردیبهشت رشت را بهاری کند. اما ما نباید در باد این پیروزی بخوابیم و در شادی این افتخار غرق شویم. ما زمان بسیاری را طی سال‌های گذشته از دست داده‌ایم و مشکلات زیادی پیش پایمان قرار دارد. همه ما می‌دانیم که این تیم در لیگ برتر کار بسیار دشواری در پیش دارد.

پس باید اختلافات و سیاسی‌بازی‌ها را کنار بگذاریم و از همین فردا با همدلی و اتحاد برای موفقیت این تیم و سربلندی رشت تلاش کنیم. رویاهای بزرگ نیاز به افراد بزرگ و افکار بزرگ دارند؛ افرادی که ارزش زمان و توانایی‌های خود را می‌دانند و افکاری که برای برنامه‌ریزی دقیق و نظم اهمیت قائل هستند.

مسئولین استان و سیاست‌گذاران شهری امروز ظرفیت این سرمایه را شاهد بودند و دیدند که چطور نفس مردم این شهر به نفس این تیم گره خورده است. همانطور که امروز سپیدرود بر روی قله‌های سرافرازی و خوشبختی ایستاده می‌توانست با اتفاقاتی که برای این تیم افتاد، سرنوشت دیگری رقم بخورد.

بنابراین جا دارد که مسئولین استان و شهر نگاهی به پشت سر بیاندازند و روزهای تلخی را که بر این تیم و هوادارانش گذشت به یاد بیاورند و اکنون وقت را غنیمت بشمارند و برای دستیابی به آمال و آرزوهای یک شهر تمام توان خود را به کار بگیرند.

سپیدرود تا چند سال پیش تنها یک رودخانه‌ی نحیف بود که موج‌هایش به زور به همین شهرهای اطراف می‌رسید اما امروز تبدیل به سیل عظیمی شده که مسیرش را تا دورترین و مهمترین شهرهای کشور باز کرده است. قطعاً فردا هم خواهد توانست مثل گذشته «جاده ابریشم» را در پیش بگیرد و اقتصاد شهر را متبلور کند و پرچم رشت را در آسیا به اهتزاز در آورد اگر همه ما دست به دست هم دهیم و به رویاهایمان باور داشته باشیم.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + بیست =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

5 دیدگاه ارسال شده است

  • حسین گفت:

    بابا بسته دیگه!!!!! الان یک هفته از بازی گذشته هنوز تو کف صعود به لیگ برتریم. من هر وقت میام اینجا سر میزنم بنظر میرسه زمان بعد سوت پایان بازی با نساجی متوقف شده. بنظر اوج آرزوی ما همین بوده و حالا رسیدیم دیگه هیچ انگیزه ای نداریم.
    باباجون بازی تموم شد رفت. صعود به لیگ برتر مال گذشته هست. حالا باید پیگیری کنید و فشار بیارید که اسپانسر بگیریم، مالک داشته باشیم، بازیکن خوب بگیریم.
    الان اکثر تیما دارن با بازیکنا صحبت میکنن و پیش قرار داد میبندن.

  • علی گفت:

    آقا کار کمی صورت نگرفته که .چرا یک جشنی یا گردهمایی برگزار نمیشود ؟؟!!

  • 909 food products گفت:

    ضمن تبریک تیم محبوب من به لیگ برتر در نظر دارم در صفه اول سایت تبلیغات داشته باشم . لطفا تعرفه تبلیغات را اعلام بفرمایید . با تشکر
    شرکت صنایع غذایی 909

  • مهدی گفت:

    حسین درست میگه. دیشب علی نظرمحمدی و علی بهارمست هم در شبکه باران و برنامه باورزش همین نکته رو اشاره کردن. لیگ برتر بسیار سخته و دیگه با رفاقت و مرام و این حرفا نمیشه تیم بست. باید حق و حقوق بازیکنان رو بموقع داد تا بشه انتظار نتیجه داشت. این هم احتیاج به تعیین تکلیف باشگاه، تسویه دو فصل و دو صعود پشت سرهم و . . . داره و باید اسپانسر مشخص بشه. بنظر من بهترین و فوری ترین گزینه شهرداریه. شهرداری راحت میتونه از اعتبارات فرهنگی ورزشی، در سال، شش هفت میلیارد به باشگاه تزریق کنه و بقیه هم با اسپانسر و تبلیغات روی پیراهن و تبلیغات دور زمین و بلیط فروشی و کارت هواداری و سامانه هواداری و . . . جمع و جور میشه. فقط لازمه این کمبود وقت رو که ما شدید احساس میکنیم، مسئولین هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان و استاندار و . . . هم درک کنن. یه تیم برای آماده سازی برای شرکت در یک فصل طولانی و سخت لیگ برتر حداقل 8 هفته زمان میخواد و دو هفته هم لازمه تا بدنها خودشونو آزاد کنن و تیم چندتا بازی تدارکاتی و تمرین تاکتیک و هماهنگی داشته باشه. با این شرایط و اینکه لیگ از 5 مرداد شروع میشه حتما با من موافقید که امروز هم دیر شده. این تیم بزرگ و مردمی و دوست داشتنی که این شادی عظیم رو ایجاد کرده، نباید که فصل بعد زنگ تفریح و آسانسور بشه. همین مدیریتهای غلط و فرصت سوزیهاست که تیمهای رشت در ادوار لیگ برتر اغلب ناموفق عمل کردن و این انگ به تیمهای ما چسبیده. دیگه کسی نمیگه که مدیران و مسئولین ما مغزهای کوچکی دارن که تیمهای ما رو دستی دستی آسانسور میکنن. باشگاههایی مثل قرمز و آبی تهران و سپاهان و ذوب آهن اصفهان و تراکتورسازی چرا اصلا به سقوط فکر نمیکنن. فوتبالشون از ما قویتره؟!! ببینین اونا چندتا بازیکن بومی دارن؟!! فقط بخاطر امکانات و بودجه و زیرساختها و مدیریتشونه که به ثبات رسیدن و هرگز گزینه سقوط نیستن. تو رو خدا مسئولین، درک کنین و به به چه چه بیخود رو بذارین کنار . . .

  • عماد ۱ گفت:

    کاش شرایطی بشه که از بازیکنان جویای نام همین لیگ ۱ برای بستن تیم در لیگ برتر استفاده کنن این بازیکنان ارزو میکنن که درلیگ برتر دیده بشن وبراش زحمت میکشن هر چند که عرق بومی گرای اونها کم باشه اما میتونن مهره ارزشمتدی روی نینکت سپیدرود باشن…بومی گرایی بتنهایی زمانی ارزشمندست که روی تیمهای پایه انجام گیرد یادمان باشد امدن به لیگ برتر در این وانفسای تیمهای متمول جدا به یک معجزه شبیهه ست یادمان باشد بیتجربگی نکنیم چون خدای نکرده سقوط کردن به لیگ پایین دیگر دوباره اندن ممکن ست سالها طول بکشد…نگذاریم منیت مانع قدرت تیم شود هر که تا به اکنون زحمت کشید قدردانشیم وممنون اما دست تیم برای پیشرفت را باز بگذاریم برای انتخاب یک تیم قوی
    بامید خدا