وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

قوانین علیه مبارزه در مستطیل سبز: سپیدرود می خواهد جای نفت مسجد سلیمان را بگیرد

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – نزدیک به دوماه از پایان لیگ برتر فوتبال ایران گذشته و حالا از زیرپوست اتفاقات مدیریتی فوتبال ایران پرونده ای بیرون آمده که شاید فوتبال ایران را با یک اتفاق عجیب روبرو کند.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از ورزش سه، نماینده مردم رشت با ارسال نامه به مهدی تاج اعلام کرده است که سپیدرود به خاطر مسایلی که مربوط به ساختار مدیریتی و باشگاه نفت مسجد سلیمان است باید جای این تیم را در لیگ برتر بگیرد.

در ماه های اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیش از هر وقت دیگر به مسایل مربوط به فوتبال ورود کرده اند و این بار نماینده مردم رشت با نامه نگاری با فدراسیون می خواهد این تیم را به لیگ برتر بازگرداند. شاید بهتر بود که مسئولان شهر رشت در طول لیگ برتر فصل گذشته با حمایت از این تیم پرطرفدار از مشکلات عدیده ای که به وجود آمد و باعث سقوط شد جلوگیری میکردند.

باز هم مجلس و فوتبال

نماینده مردم رشت در مجلس نامه ای به مهدی تاج در ارتباط با تخلف باشگاه نفت مسجد سلیمان ارسال کرده و به نظر می رسد که رئیس فدراسیون نیز آن را برای بررسی به سازمان لیگ فرستاد.

در این نامه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت ضمن اشاره به تخلفات اداری و قانونی باشگاه نفت و غیرشفاف بودن ساختار این باشگاه به این موضوع اشاره کرده است که علیرغم چندین اخطار کتبی از سوی سازمان لیگ مبنی بر ارسال مدارک و مستندات هیات موسس جدید و قانونی این باشگاه و با منقضی شدن مهلت های چند باره سازمان لیگ اقدامی ازسوی نفت مسجدسلیمان انجام نشده و تمامی قراردادهایی که در لیگ برتر فصل ۹۷-۹۸ توسط مدیرعامل منصوب شده هیات مدیره و موسس غیرقانونی به امضا رسیده است فاقد اعتبار و مصداق جعل عنوان تلقی می گردد.

در نامه نماینده مردم رشت در مجلس همچنین گفته شده است که در صورت عدم ترتیب اثر از سوی فدراسیون این موضوع را به کنفدراسیون فوتبال آسیا کشانده و از آن طریق پیگیری خواهد کرد. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در پایین نامه به سازمان لیگ دستور بررسی این موضوع را می دهد.

اما اکنون یک ماه از ارسال نامه به سازمان لیگ می گذرد و هنوز هیچ تصمیم و اظهار نظری در این رابطه نشده است. همچنین نامه ای به تاریخ ۴ تیرماه ۹۸ با امضای رییس هیات مدیره، رییس هیات موسس و دو عضو دیگر هیات مدیره و موسس نفت منتشر شد که در آن اعلام شده مسئولیت فعالیت این باشگاه در لیگ برتر فصل ۹۸-۹۹ را برعهده نمی گیرند و مسئولیت هرگونه انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی این باشگاه برعهده فدراسیون فوتبال است.

داستان نفت مسجد سلیمان و سپیدرود

وقتی رقابت های لیگ هجدهم به پایان رسید سپیدرود تنها دو امتیاز کمتر از نفت مسجد سلیمان داشت اما آن ها باید چمدان هایشان را برمی داشتند و بعد از یک فصل سخت و پردردسر به لیگ یک می رفتند. برای سپیدرودی ها لیگ برتر متفاوت تر از رویاهایشان بود؛ آن ها فکر می کردند که بعد از سال ها جنگ در زمین های سفت و سخت لیگ یک حالا می توانند در فضای لاکچری لیگ برتر تلافی آن همه دشواری و حسرت را دربیاورند اما واقعیت درس سختی به آن ها داد.

برای ماندن در لیگ برتر باید بازیکن خوب، ساختار مناسب و منظم و مدیر با نفوذ و از همه این ها مهمتر پول داشت. بالطبع تیمی که سه مربی و چند مالک و چند مدیر در طول یک فصل عوض کند چندی از این مولفه ها را ندارد. آن ها اما بعد از سقوط به لیگ یک و کمی بعد از آنکه آب ها از آسیاب افتاد با طرح یک موضوع قانونی برای بازگشت به لیگ برتر تلاش می کنند.

آن ها می گویند ساختار باشگاه نفت مسجد سلیمان غیر شفاف و هیات مدیره این باشگاه مورد تایید شرکت ملی نفت ایران که مالک این باشگاه است قرار نگرفته است و به همین دلیل این تیم باید از لیگ برتر کنار گذاشته شده و سپیدرود باید جایگزین آن شود.

نفت مسجد سلیمان را خیلی ها کم امیدترین تیم لیگ هجدهم می دانستند به خصوص وقتی در همان ابتدا محمودفکری حاضر نشد هدایت این تیم را قبول کند و عبدالله ویسی هم خیلی زود کنار رفت اما این تیم با سختکوشی و جنگ توانست از دل بازی های فوق دشوار پایانی موفق بیرون بیاید.

آن ها شاید فقیرترین تیم لیگ برتر بودند و همانطور که سپیدرودی ها می گویند بخش مدیریتی این باشگاه مشکلات ساختاری هم دارد اما آن ها در زمین فوتبال توانستند بمانند. مسجد سلیمانی ها با وجود مشکلات مدیریتی و مالی که دارند برای لیگ نوزدهم آماده شده و علاوه برجذب سرمربی در حال انتخاب بازیکنان مورد نظرشان هستند.

درست مثل سپیدرودی ها که دقیقا در چنین شرایطی هستند اما در پشت صحنه این جریان آن ها به دنبال این هستند که جای نفت مسجد سلیمان را در لیگ برتر بگیرند.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.