وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

زنده یاد محسن تطهیری

محسن خان تطهیری؛ مدیرعامل روزهای بی کسی!

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشیسپیدرود در سال ۱۳۷۴ مرحوم مهندس بیژن شعار مالک و مدیر عامل سپیدرود به علت عدم نتیجه گیری و یک سری ناملایمات، تیم را رها نمود.

به گزارش سایت رسمی باشگاه سپیدرود، در آن زمان فردی بنام اعلاء قائدی که یکی از هواداران بود، مسئولیت قرمزها را بر عهده گرفت و دفتر و دستک باشگاه مغازه اعلاء قائدی بود که در سبزه میدان قرار داشت! بعضی از هواداران در آن زمان از اعلاء قائدی حمایت می کردند که یکی از آنها محسن تطهیری بود.

در فصل ۷۶-۷۵ محسن تطهیری به سپیدرود ورود نمود و از سوی اداره کل تربیت بدنی بعنوان مدیر عامل منصوب شد.

در آن سال ها سپیدرود یک تیم بزرگسال و یک تیم جوانان داشت. تیم جوانان آن سال با حمایت آقا محسن بعد از چوکای انزلی، نایب قهرمان جوانان گیلان شد و به پاس زحمات شان به سفری سیاحتی – زیارتی به مشهد مقدس رفتند.

جوانان سپیدرود در ورزشگاه تختی مشهد ۲ بازی دوستانه انجام دادند، به پیام با یک گل باخت و ابومسلم را چهار بر دو شکست دادند. از بازیکنان شاخص آن تیم فرزاد داداش زاه و سامان (سید مهدی) حسینی بودند.

اما تیم بزرگسال، آن سال یکی از بهترین های لیگ دو بود و در رقابتی نزدیک با شهرداری تبریز و فجر سپاسی شیراز از صعود به لیگ یک (لیگ برتر فعلی) باز ماند. آقا محسن تطهیری خیلی زحمت کشیدند و بواسطه ارتباط با یکی از نماینده گان مردم رشت در مجلس (الیاس حضرتی) توانست از شرکت خودروسازی زامیاد، بودجه خوبی دریافت نماید.

آن روزها سپیدرود رشت دو مشتری خوب داشت: سپاه گیلان و شرکت زامیاد که فجری ها توانستند امتیاز سپیدورد را بخرند. فصل ۷۶-۷۵ سپیدرود زیر پوشش سپاه گیلان قرار گرفت و فرامرز الماسخاله رئیس کنونی هیئت فوتبال گیلان، به سمت مدیر عاملی سپیدرود انتخاب گردید که متاسفانه بعد از آن خبری از محسن تطهیری نشد!

فجری ها سه، چهار سالی تیمداری کردند ولی به علت مشکلات مالی و عدم نتیجه گیری، بار دیگر سپیدرود به تربیت بدنی استان واگذار شد. سال های ۷۹ تا ۸۱ را می توان سخت ترین دوران سپیدرود دانست.

سپیدرود لیگ گیلانی شده بود (لیگ ۲ و ۳ نداشتیم) و این محسن تطهیری بود که بعنوان مدیرعامل به زحمت و با قرض و کمک گرفتن از این و آن از انحلال سپیدرود جلوگیری نمود.

آن روزهای سخت دفتر باشگاه سپیدورد، یک اطاق در طبقه دوم اداره کنونی ورزش و جوانان (ساختمان قدیمی) بود و یک کیف سامسونیت آقا محسن!

سر انجام در اواخر فصل ۸۲-۸۱ سپیدرود به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به مهندس سعید نجفی که جوانی بیست و چند ساله بود واگذار شد، ولی آن دوستان هم دیگر کاری با آقا محسن تطهیری نداشتند.

دو فرزند آقای تطهیری به نام های محمد و مصطفی مسابقه بازی در جوانان سپیدرود را دارند ولی او حتی یک بار در کادر مربی جوانان دخالت نکرد. محمد تطهیری بعد ها پیشرفت کرد و بعنوان بازیکن و مربی در تیم های ملی سبک تکرا و فوتوالی حضور پرنگی داشت.

محسن تطهیری سال ها در جبهه حضور داشت و از جانبازان جنگ نیز محسوب می شود.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 17 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه ارسال شده است

  • مصطفی گفت:

    بین سال های 1373 تا 1375 سپیدرود تو کدوم لیگ بازی میکرده؟ دوستانی که اطلاع دارن حتما جواب بدن. اگه این سه سال هم مشخص بشه تاریخچه سپیدرود از 1355 به بعد مشخص میشه ولی قبل اون مشخص نیست، یعنی منبعی تو اینترنت نتونستم پیدا کنم. خواهشا کمک کنین