وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

محمد پورمحسن: پایگاه جامع اطلاع‌رسانی سپیدرود راه‌اندازی می‌شود / برای موفقیت سپیدرود تنها عشق کافی نیست!

وب سایت رسمی فرهنگی ورزشی سپیدرود – محمد پورمحسن مدیرعامل باشگاه سپیدرود رشت در یک مصاحبه مشروح با خبرگزاری تسنیم به بیان دیدگاه ها و ترسیم دورنمای باشگاه پرداخته است. خواندن این مصاحبه را به شما توصیه می کنیم:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود امسال با رویکردی نوین و تیم مدیریتی و مالکیتی تازه پای به عرصه رقابت‌های جام آزادگان گذاشت، گروهی متشکل از افراد سرشناس و خوشنام جامعه ورزشی و سیاسی استان گیلان که پس از سال ها توانستند نور امید را در دل‌های هواداران پرشمار رودخروشان شمال روشن سازند.

برای آشنایی با اهداف و برنامه‌های باشگاه سپیدرود رشت گفت‌وگویی با محمد پورمحسن مدیرعامل این باشگاه ترتیب دادیم تا از آخرین وضعیت باشگاه و تیم ریشه دار شمال سخن بگوید:

تسنیم: در ابتدا از فعالیت یک سال اخیرتان بگویید؟

پورمحسن: موضوع روشنی است که بگویم باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود رشت هویت فوتبال گیلان است و رشد فعالیت‌های این باشگاه در فوتبال استان تاثیر جدی دارد.

برنامه ریزی و هدف‌گذاری ما در باشگاه رساندن سپیدرود به جایگاه اصلی‌اش و پاسخ به انتظارات خیل انبوه هواداران آن است، ما در طول یک سالی که مدیریت باشگاه را به عهده گرفته‌ایم هم از منظر ساختاری و هم از منظر اداری و اجرایی و رسیدگی به تیم بزرگسالان و تیم های پایه و فوتسال بانوان پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

تسنیم: سپیدرود در 10 سال اخیر از مشکل نداشتن رسانه رنج می‌برد؟

پورمحسن: روابط ما با رسانه‌های ورزشی استان و خبرنگاران حوزه ورزش مناسب است و یکی از بهترین فعالان رسانه‌ای حوزه ورزش را که آوازه ملی دارد مسئولیت حوزه روابط عمومی و امور رسانه‌ای باشگاه را به عهده دارد و با تلاش وی است که سامانه اطلاع رسانی باشگاه پرمخاطب و مرجعیت یافته است و ما به این حوزه خیلی توجه داریم و با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده، شاهد نوآوری‌هایی در این حوزه هم خواهیم بود.

تسنیم: اولویت فوتبال را در جامعه تا چه حد مهم می‌دانید؟

پورمحسن: من اعتقاد دارم که باید به ورزش به طور کلی و فوتبال به ویژه اهمیت بدهیم، در دو دهه اخیر، رشد آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد بوده و باید در نظر داشت که اگر تراکم، پایداری و شدت این آسیب‌ها از حد مجاز بیشتر شود، بحران ایجاد می‌شود و طبیعتاً در شرایط بحرانی، جامعه نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

آسیب‌هایی مانند طلاق، اعتیاد، دختران فراری، بزهکاری، و دزدی شیوع زیادی یافته و به خصوص در شهرهای بزرگ معضلاتی جدی را ایجاد کرده است،  از این رو، انتظار داریم باشگاه سپیدرود رشت که تیمی متعلق به این شهر است از سوی نهاد مدیریت شهری مورد حمایت بیشتری قرار گیرد و عقد تفاهم نامه‌های مشترک می‌تواند به تعمیق روابط و توسعه سلامت و انسجام اجتماعی کمک کند.

تسنیم: یعنی در نگاه شما ورزش قهرمانی هدف نخست است؟

پورمحسن: اگر بحث‌ ما این‌ باشد که‌ ورزش‌ قهرمانی‌ داشته‌ باشیم‌ که‌ فی‌ نفسه‌ چیز بدی‌ نیست‌ و همواره‌ هم‌ در صحبت‌ بزرگان‌ ما تأکید شده‌ است‌ و مقام‌ معظم‌ رهبری‌ و ریاست‌ جمهوری‌ هم‌ تأکید داشته‌اند و فی نفسه امر معقول‌ و منطقی‌ است، نمی‌توان‌ بدون‌ برقراری‌ یک‌ هرم‌ کامل‌ به‌ یک‌ ورزش‌ قهرمانی‌ مطلوب‌ هم‌ دست‌ یافت.

یعنی‌ ما نمی‌توانیم‌ فقط‌ آن‌ رأس‌ هرم‌ را داشته‌ باشیم‌ بدون‌ اینکه‌ این‌ هرم‌ یک‌ اتکایی‌ بر پایه‌ها داشته‌ باشد. اتکای‌ پایه، یعنی‌ این‌ که‌ ما شرایطی‌ را فراهم‌ کنیم‌ که‌ آحاد جامعه‌ در سطوح‌ مختلف‌ و سنین‌ مختلف‌ بتوانند از امکانات‌ ورزشی‌ نسبتاً‌ مطلوبی‌ بهره‌مند باشند و ما در باشگاه بر روی این موضوع تاکید داریم.

تسنیم: وضعیت کنونی سپیدرود در لیگ آزادگان چگونه است؟

پورمحسن: موضوع اصلی این است که مرحله دوم بازی‌ها برای ما از هر لحاظ مهم است و ما در این مرحله نیاز داریم که بازیکنان ما با آن چه که از کادر فنی خود فرا گرفته‌اند و تجربه مرحله اول بازی‌ها و با درک شرایط و انتظارات مردم، هنگامی که پا به زمین فوتبال می‌گذارند، بدانند برای موفق بودن لازم است به قواعد سرزمین فوتبال یعنی اصول و منطق همان چهار گوشه سبز احترام بگذارند و پس از آن است که بومی بودن و احترام به علایق مردم می‌تواند نقش یک نیرو محرکه‌  اضافی را بازی کند.

تسنیم: از بازیکنان در این روزهای حساس چه انتظاری دارید؟

پورمحسن: نمی‌توان فقط عشق داشت بی آنکه خبری از فوتبال و پیروزی باشد، فوتبال جنگ است، یک جنگ واقعی! چطور بی‌هیچ نقشه‌ای تنها با شور و شوق و حال و حس می‌توان پیروز شد؟ مهم نیست دست بر شانه هم تیمی وارد زمین شد، مهم نیست چقدر اشک بریزی، چشم ببندی، حس بگیری، داد بزنی، پیراهن هم‌ تیمی را به نشانه‌ جای خالی او بالا ببری یا هر نمایش دیگری.

بلکه مهم این است که باید فوتبال بازی کرد و آن وقت است که تمام آن نمایش‌ها دیگر نمایش نخواهد بود، واقعی خواهد شد و مردم را به تحسین وا خواهد داشت. حس دوست داشتن مردم باید در درون زمین تجلی یابد و انتظار ما از بازیکنان عزیز و پرتلاش سپیدرود این است که با این حس به علایق مردم پاسخ دهند.

تسنیم: رمز صعود به لیگ بالاتر را در چه می‌بینید؟

پورمحسن: ما در چند بازی خانگی میزبانیم، فوتبال برای کسی به صرف میزبان بودن حق وتو قائل نمی‌کند! باید متوجه این موضوع مهم باشیم میزبانی یک مزیت است و اگر خوب مدیریت نشود به ضد خود تبدیل می شود. میزبانی حق پیروزی ایجاد نمی‌کند، تکلیف پیروزی را مشخص می‌کند و انجام دادن این تکلیف که کسب قهرمانی و یا صعود است، بسیار سخت است.

تسنیم: صعود سپیدرود را تا چه حد برای فوتبال گیلان مفید می‌دانید؟

پورمحسن: به‌ اندازه‌‌ همه سال‌هایی که مردم رشت و هواداران خون گرمش  مشقت و انتظار کشیده‌اند تا به رده اول فوتبال ایران بازگردند، برد ما می تواند، برد فوتبال باشد، فوتبال ثابت کرده که قابل اعتماد است و می‌توان روی زکاوت، صداقت و انصاف او حساب کرد.

فوتبال ثابت کرده به شعور مخاطب خود توهین نمی‌کند، درست در زما‌نی که باید از خط و خطوط و آداب و رسوم خود دفاع می‌کند و درست در زمانی‌که باید قاعده و قانون را کنار می‌گذارد.

مهم نیست چقدر صدای فریاد تو که تیمت را تشویق می کنی تا گوش فلک را کر کند، فوتبال برای رساندن حق به حقدار درگیر احساسات نمی‌شود، می‌توان به فوتبال اعتماد کرد، می‌توان به آن امید بست، تلاش کرد و درست سر بزنگاه با پیروزی بالاترین پاداش را گرفت.

تسنیم: داوری‌ها در جام آزادگان چگونه بود؟

پورمحسن: داوارن ما بی ادعا ترین و زحمت کش ترین قشر جامعه فوتبال ما هستند اما ناگزیرم بگویم که ما در بازی های مرحله اول شاهد اشتباهات داوری بودیم که به ضرر ما تمام شد و ما حرمت نگه داشتیم و تاکنون انصاف و اخلاق را نسبت به داواران رعایت کرده‌ایم،  کاملا می پذیریم اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است اما نه آنقدر که این اشتباهات با قانونی نانوشته همیشه برعلیه تیم ما باشد!

نکته‌ مهم اینجاست  وقتی همان افرادی که همواره از اشتباهات داوری دفاع می‌کنند اگر خود در مسابقه‌ای از جانب داوری متضرر ‌شوند، هیچ‌کس پیدا نمی‌شود بگوید: ” اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است!” هجمه‌ای علیه داوران راه می‌افتد و بی محابا انواع  و اقسام حملات را به داور مسابقه وارد می‌کنند.

تسنیم: چه راهکاری برای کم شدن اشتباهات داوری پیشنهاد می‌کنید؟

پورمحسن: انتظار ما از فدراسیون فوتبال و کمیته داوران این است به عنوان یک باشگاهی که 50 سال سابقه در فوتبال کشور دارد و با این هزینه بسیار سنگینی که برای حضور در مسابقات متحمل شده‌ایم که البته دیگر تیم‌ها هم هزینه زیادی کرده‌اند و با توجه به حساسیت های بالای مرحله دوم مسابقات، نظام داوری در این مرحله با دقت بیشتری انجام شود و خدای ناکرده اشتباهات داوری سبب تحمیل هزینه‌های گزاف به تیم‌ها نشود.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

17 دیدگاه ارسال شده است

  • عرفانalfi گفت:

    به امید روزهای زیبا.

  • مجتبی گفت:

    ای ول به مدیرعامل منطقی و دوست داشتنی سپیدرود کبیر …
    امیدواریم سپیدرود همینجوری به راه خودش ادامه بده …
    سپیدرودم دوست دارم

  • فرهاد گفت:

    این سالها همواره شاهد یورش اهالی فوتبال نسبت به همدیگر بودیم فکر می کنم این نوع ادبیاتی که ایشان دارند راه گشاتر باشد. باید جو را بی جهت خراب نکرد و اگر بحثی هست در چهار چوب اخلاق باشد مثل اظهارات ایشان. این نوع ادبیات گفتاری را به فال نیک می گیریم امیدواریم سایر مدیران چون ایشان باشند

  • نسیم گفت:

    سلام . این مصاحبه از جمله گفت و گو هایی است که کاملا منطق فوتبالی دارد و عقلانی است و بدور از احساس غیر منطقی و واقع گرایانه است . هم فوتبال ما و هم مدیران فوتبالی ما نیازمند این نوع ادبیات هستند. به اقای پورمجسن تبریک عرض می کنم که این قدر اخلاق مدارانه و با دقت صحبت کردند.

  • احسانی گفت:

    سلام محضر همه عاشقان سپیدرود بزرگ. بنده هم به عنوان یک هوادار رشتی سپیدرود در تهران، بابت این همدلی ها و حساسیت ها و تعصب های مقدس هواداران و وورد این نوع ادبیات درست به عرصه فوتبال گیلان، احساس شادمانی دارم. از دوستانی مثل آقا مجتبی ، آقا فرهاد ، آقا هانی ، آقای اشعری ، فلسفی، آقا سراج و دیگر دوستان انتظار دارم اولا در بحث ها مشارکت بیشتری نمایند و دایره مباحثات را گسترش دهند و در ثانی با اظهار نظرهای فنی و دقیق به مسئولان باشگاه کمک کنند و ثالثا بحث های به قول معروف طلبگی را به دل نگیرند و در حد یک بحث از آن بگذرند .
    لازم است یادآوری کنم با همت و حمایت مدیران باشگاه یک کارگروه مشورتی متشکل از استادان دانشگاه و عناصر متحصص و موثر گیلانی در تهران تشکیل داه ایم و بنده هم افتخار دارم در این کارگروه حضور دارم و در حد بضاعات علمی و تخصصی خود تلاش می کنیم که به مدیران سپیدرود کمک کنیم . هر چه قدر سرمایه انسانی و دانش و تخصص در باشگاه محور شود ، پیروز خواهیم بود و تجربه جدیدی ار باشگاه داری علمی را کسب و عرضه خواهیم کرد .

  • سینا گفت:

    متشکرم از آقای پور محسن و از مصاحبه زیبایشان

  • سیدی گفت:

    خدارا شکر که مدیرعامل سپیدرود کبیر ایینه ای از شخصیت و اخلاق و پیشینه و هواداران این باشگاه تاریخی و عزیز است و خوشحالم که با این مصاحبه ها بیشتر و بیشتر مکتب اخلاقی سپیدرود معرفی می شود

  • شعبانی گفت:

    سلام. من شب جمعه به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری می روم و برای پیروزی فرزندان با اخلاق و با محبت ارتش سرخ گیلان دعا می کنم . پیروز باشید عزیزان

  • ایمان گفت:

    سلام . بسیار عالی و زیبا. موفق باشید سردار

  • مجتبی گفت:

    سلام آقای احسانی … آفرین بر این همه تلاش و غیرت رشتی … همه بحث ها در ادامه و تأیید حرف شما ؛ اعتلای ورزش گیلانه و هدف دیگری هم نیست …
    دوست دارم

  • فرهادسپیدرود گفت:

    اقای احسانی اگه واقعا جزئ اون کارگروه که عنوان کردین هستین میخواستم یه پیشنهاد بدم که یه اماری بگیرین و تلاشی کنین و ببینید که اقای دکتر دهپور که اصالتی گیلانی و سیاهکلی دارن و در زمینه داروسازی فعالیت دارن و جزئ 100 دانشمند برتر دنیا هستن رو هم میشه به کادر مشاوره ای یا مدیریتی یا هرچیز دیگه سپیدرود اضافه کرد یا نه؟؟

  • Mammad_Ba گفت:

    با داشتن چنین مدیران با دانش و دید باز باعث رشد هرچه بیشتر فوتبال گیلان خواهیم شد.باید هوادارا از این مدیران همایت کنند تا همیشه در رأس کار قرار بگیرند.
    زنده باد سپیدرود و سپیدرودی
    زنده باد رشت و رشتی…

  • احسانی گفت:

    سلام . جناب آقافرهاد .آقای دکتر دهپور اهل سیاهکل و رییس قبلی گروه فارماکولوژی دانشگاه تهران بوده و از مفاخر گیلان ماست . بنده فقظ از طرف دوستانم در دانشگاه تهران آوازه ایشان را شنیده ام و معمولا هم در تجمعات گیلانیان تاکنون ایشان را ندیده ام. ما حدود 600 هزار گیلانی مقیم تهران داریم که ظرفیت های زیادی دارند و ما در حد روابط و دوستانی که داریم این کارگروه را شکل داده ایم و امیدوارم که بتوانیم برای سپیدرود کاری بکنیم

  • نيما گفت:

    پرچم سپيدروديها هميشه بالاست…..
    پسر دايي مادرم الآن حدود 30 سال هست كه در كانادا زندگي ميكنه و از سپيدروديهاي قديمي هستش و نتايج باشگاه رو مرتب از طريق اينترنت دنبال ميكنه…..

  • کاووسی گفت:

    سلام دوستان عزیز بنده کاووسی هستم اهل گیلانم و بنده نیز با این کارگروه همکاری دارم و به امید خدا داریم با هماهنگی آقای دکتر عبدالهی و تشکیلات باشگاه در استان ، تشکیلات موازی برای سپیدرود در تهران راه اندازی می کنیم. خوشحالم در جمع شما دوستان خونگرم و عزیز هستم .

  • آرمان گفت:

    با تشکر از مسئولین و مالک باشگاه
    امیدوارم که این تیم در رده های بالاتر هم همینطور حمایت بشه نه اینکه بعد از بالا اومدن و امید دادن دوباره به هواداران برگردن بگن فوتبال فقط ضرره و تیم داری ارزشو فایده نداره و هزینه ها بسیار بالاستو نمیتونیم بیشتر از این خرج کنیمو….
    امیدوارم هر چه که بشه عشق دیرینه ما رشتی ها که سالهاست خواب بوده دوباره بیدار بشه و گرمای وجود دوباره تیم شهرمون رو گرما ببخشه♥

  • سعید گفت:

    به امید موفقیت تیم اصیل گیلان و همه هوادارا و دست اندر کاران عاشق این محبوب قدیمی