وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

نگاه ویژه – سپید گیلان

به قلم: استاد جهانگیر کوثری

درود بر ۲۴ بازیکن بی‌نظیر سپیدرود و مربی دلسوخته آنها که حاضر است برای سپیدرود گردنش را زیر گیوتین بگذارد اما افسوس که فوتبال رحم و مروت نمی‌شناسد.

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – ۵۰  سال قدمت، نیم‌قرن سابقه، چهارمین تیم پرطرفدار فوتبال، واقع شده در بهترین مکان و جغرافیای آب و هوایی، پر از استعدادهای ناب و انگیزه‌های بودن، شدن، بالاتر رفتن. غلامرضا صومی ۴۹ سال پیش خوب می‌دانست از این نهالی که می‌کارد و پرورش می‌دهد، چه درخت سبز و پرباری رشد می‌کند و سایه‌اش امنیت ورزش گیلان می‌شود.

سال ۱۳۵۲ سپیدرود روی تابلوی باشگاه رشت حک شد و تیم به مسابقات لیگ تخت جمشید رفت. سپید گیلان شد. از آن سال به امروز سپیدرود در تلاطم داشتن و نداشتن، بودن و رفتن و فقر و ثروت در نوسان بود و حالا در لیگ برتر ایران موج‌های ناامن و آرامش‌برانداز آغاز شده است.

تیمی که در سال ۱۳۵۶ قهرمان جام آغاخان شد، امروز برای دستیابی به نیازهای اولیه دچار مشکل است و باید هم جوابگوی انتظارات مردم گیلان باشد و هم خود را حفظ کند.

آنچه برای مدیران، مربیان و حتی بازیکنان مهم بود و از یاد برده‌اند، این است که درک نکردند با همان گروه و نفرات نمی‌توانند در لیگ برتر جای ثابتی پیدا کنند و باقی بمانند.

اینجا دنیای دیگری است و یک لحظه غفلت، پرتابت می‌کند در ته جدول و داستان‌های تلخ شروع می‌شود. اگر سپیدرود واقع‌بینانه با این حضور روبه‌رو می‌شد، تصمیمات جدی‌تری می‌گرفت و اسیر احساسات، دوستی و رفاقت نمی‌شد. نمی‌توان واقعیت‌های دو زندگی کاملاً متفاوت را ندید و از آن عبور کرد.

لیگ برتر بازیکنان بزرگتری می‌خواهد، مربیان همراه دنیا دیده‌تری می‌خواهد. علی نظرمحمدی متعصب‌ترین مربی شمالی است، او نیاز به همراهان قوی‌تری دارد. این مسائل تا به مرحله عمل نرسد، خود را نشان نمی‌دهد و اکنون سپیدرود به این نقطه رسیده است که برآیند تمام داشته‌های نیمکت سپیدرود جوابگوی این تیم خوش‌ترکیب نیست و باید آپشن‌های دیگری را باز کرد.

وفاداری، تعصب، علاقه و شیفتگی به باشگاه جای خود، اینجا میدان علم و دانش، تجربه فوتبال است که بی‌رحمانه انسان را زمین می‌کوبد.

درود بر ۲۴ بازیکن بی‌نظیر سپیدرود و مربی دلسوخته آنها که حاضر است برای سپیدرود گردنش را زیر گیوتین بگذارد اما افسوس که فوتبال رحم و مروت نمی‌شناسد و از کنار این تعصبات چشم‌بسته عبور می‌کند و چون توفان‌های هاروی و ایرما بر ساحل می‌تازد و منهدم می‌کند و حیف است سپیدرود دوباره برگردد به آب‌های جام آزادگان.

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

7 دیدگاه ارسال شده است

  • سجاد سپیدرودی گفت:

    کسای که روی 3 گل ملوان اشتباه کردن
    گل اول- تقصیر میثم فردوسی بود نپرید در دفاع وحسینی درواربان
    گل دوم- حسین کعبی افساید پر کرد و آهی مثل بازی با نفت تهران پنالتی داد
    گل سوم- غلامرضا رضایی توپ لو داد و حسین کعبی لیز خورد نفس کم اورد چون 120 دقیقه نمیتونه بازی و گل خوردن
    جهت اطلاع بهترین بازیکن هم پویا نزهتی و حسین ابراهیمی بودن

  • رامین گفت:

    استاد عزیز نیت خیر باشد همه ی مشکلات حل میشود

  • باوفا گفت:

    سپید رود با ماهیهایش خروشان می شود**اما باید داشته هایمان راقوی کنیم**بدنسازی حتما**بازیکنان تیز پا را در دو سرعت وماراتن فو ق العاده موثرن *غفلت نکنید فردا دیراست*اگر بخواهید وبخواهیم سپید رود به اوج ایران می رسد

  • مهدی گفت:

    دهها مطلب و خبر در این سایت خواندم و کامنتها و نظرات دوست و دشمن را در ذیل آنها مطالعه کردم ولی فقط یک نفر و آن هم همین کامنت بالای مطالب من، “باوفا” به نکته اساسی اشاره کرد. امروز بدنسازی در فوتبال حرف اول را میزند و تیم، اول باید بتواند در یک تورنمنت، 120 دقیقه ها و 90 دقیقه ها را بخوبی بدود و از نظر بدنی کم نیاورد تا مغز دستورات صحیح بدهد و عضلات درست اجرا کنند و نتیجه حاصل شود. دیشب پرسپولیس ده نفره را دیدیم که چگونه در هوای شرجی ابوظبی 80 دقیقه ده نفره بازی کرد و تیم تا دندان مسلح الاهلی را به زانو درآورد و این حاصل دانش بدنسازی مثل “مارکو” بود که در پیش فصل بدنها را زیر شلاق برد و در تکمیل بدنسازی، کارهای تاکتیکی و ترکیبی مربی بادانشی مثل برانکو تاثیرگذار شد. سپیدرود اولین تیمی بود در میان 16 تیم لیگ برتر که تمرینات آماده سازی پیش فصل را شروع کرد و من از آنجاکه بسیار به بدنسازی فوتبال اهمیت میدهم، نگران این نکته برای سپیدرود بودم و وقتی دیدم در همان روزهای اول خیراندیش بعنوان بدنساز به کادرفنی اضافه شد خیلی امیدوار شدم. اما نکته مهم در ضعف بنیه مالی سپیدرود است که در پیش فصل نتوانست مثل همه تیمهای لیگ برتر به اردوی خارجی در یک منطقه دارای آب و هوای مناسب برود و فقط توانستند تا کردان خود را برسانند!!! مارکو بدن پرسپولیسیها را در اکراین ساخت و بسیاری تیمهای دیگر به مناطق مناسب رفتند ولی سپیدرود در کردان بدنسازی کرد. اینکه بازیکنان ما از دقیقه 60 راه میروند و هواداران باید 30 تا 35 دقیقه با ترس بازی را به نظاره بنشینند و تیمشان نمیتواند 90 دقیقه مردانه بجنگد، ریشه در بدنسازی غلط دارد. پرسپولیس در هوای شرجی ابوظبی بعد از اینکه یک یک مساوی شد، تازه از دقیقه 60 و با آنکه 50 دقیقه بود که ده نفره بازی میکرد، با همان ده نفر، تیم ساخته و پرداخته و پرمهره الاهلی را زیر فشار گذاشت و نتیجه هم گرفت و این فقط و فقط حاصل بدنسازی اصولی بود و البته تفکر سرمربی و تعویضهای صحیح. انشاالله که روزی چنین ساختار درستی را در سپیدرود عزیز و مظلوممان ببینیم.

  • پاسکیاب گفت:

    نباید بخاظر یک بازی یا دوبازی مربی و تیم مربیگری رو زیر سوال برد باید برآیند نتایج یک تیم را در نظر گرفت.
    امیدوارم نظر محمدی در کنار خودش یک مربی تئوریسین و کار کشته بیاره تا بتونه همفکرهای بهتری داشته باشه.
    نظر محمدی یک coach نیست برای سپیدرود یک manegerهست برای این تیم

  • م.ب گفت:

    باسلام.احتیاج به تقویت تیم در دفاع هافبک وحمله تیم داریم .وگرنه این تیم تمام تلاش خود را میکند.حالا که با امدن اقای چراغپور کادر فنی مربیگری جان تازه ای گرفته اطت تا دیر نشده در تقویت پست های حساس به ترمیم تیم بپردازدیم.موفق باشسد.

  • رضا گفت:

    فقط نیاز به مهدوی داریم