وبسایت باشگاه سپیدرود رشت

گزارش روز – طاعون فوتبال دفاعی در لیگ برتر ایران!

وب سایت فرهنگی ورزشی سپیدرود – ده تیم از ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر معدل گل زده آنها در هر بازی یک گل نیست که استقلال هم در میان آنها دیده می شود. به واقع این تیم ها هر ۹۰ دقیقه هم نمی توانند یک گل به ثمر برسانند.

به گزارش سایت سپیدرود و به نقل از ورزش سه، البته ۶ تیم دیگر هم کارنامه خوبی ندارند. در بحث گلزنی تنها می توان به کارنامه خوب سپاهان ، پدیده و تراکتورسازی اشاره کرد.

معدل گل زده سپاهان درهر بازی ۲.۰۸، تراکتورسازی ۱.۶۱ و پدیده ۱.۴۱ است. این در حالی است که در فوتبال روز دنیا به سمتی حرکت می کنیم که معدل گل زده در هر بازی ۳ گل است و تیم ها به آب و آتش می زنند تا هر ۳۰ دقیقه یک گل بزنند.

از آمار گلزنی لیگ برتر که چیزی شبیه فاجعه است گذر کنیم درصد امتیازگیری تیم ها نیز در نوع خود جالب است. بهترین عملکرد را دراین بخش تیم های پدیده، سپاهان و البته پرسپولیس داشته اند اما تراکتورسازی با کسب ۵۸.۹۷ درصد از امتیازات تیم سوم و مدعی قهرمانی است و پارس جنوبی جم با کسب کمتر از نیمی از امتیازات تیم پنجم جدول است.

این آمار به خوبی بیانگر سطح کیفی بازی ها است. به واقع این طور می توان گفت در این فصل از بازیها تیم های قوی کم داریم و آنچه که ملموس است بیش از امتیاز گیری امتیاز از دست دادن است. تنها ۵ تیم دراین فصل از بازی ها هستند که بیش از نیمی از امتیازات را کسب کردند و این می تواند نشانگر بازی تدافعی از سوی تیم ها باشد.

پدیده مشهد با کسب ۸۰.۵۵ درصد از امتیازات مدعی اصلی قهرمانی در این فصل از بازی ها به شمار می رود. میانگین امتیازگیری تیم سپاهان ۷۲.۲۲ درصد است و پرسپولیس هم تا به این جای کار ۶۳.۶۳ درصد از امتیازات ممکن را کسب کرده است. دو تیم دیگری که بیش از نیمی از امتیازات را کسب کرده اند تیم های تراکتورسازی و استقلال تهران هستند.

تقسیم شدن امتیازات بین تیم ها از عدم صلابتشان خبر می دهد. همان طور که در بخش گلزنی بدان اشاره شد فوتبال تدافعی در لیگ برتر بیشتر از فوتبال تهاجمی نمود دارد به طوریکه معدل گل زده ۱۰ تیم از ۱۶ تیم در این فصل از بازی ها به عدد یک هم نمی رسد. این اتفاق در حالی در لیگ برتر ما رقم خورده است که تیم ملی در رنکینگ فیفا در رتبه نخست آسیا قرار دارد و تیم پرسپولیس هم موفق شده بود به دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.

فوتبال باشگاهی و حتی ملی ما با وجود این کارنامه به وضوح پیداست در مالکیت و هم چنین گردش توپ به خصوص زمان هایی که تحت فشار قرار می گیرند، مشکل دارند و در همه سال های اخیر هیچ گاه نتوانسته ایم بلند پروازی کنیم.

اگر حضور تیم ملی در جام جهانی و هم چنین بازی های خوب در برابر آرژانتین، پرتغال و اسپانیا و هم چنین حضور پرسپولیس در دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا را فاکتور بگیریم در دهه های اخیر موفقیت چشمگیری نداشته ایم. به خوبی می دانیم دهه ها است که در فوتبال باشگاهی آسیا قهرمان نشده ایم.

دهه ها است که به المپیک راه پیدا نکردیم و دهه ها است در جام ملت های آسیا به روی سکوی نخست نرفته ایم. بی شک بخشی اعظمی از آن به خاطر این نمایشی است که در فوتبال باشگاهی داریم.

درصد امتیازگیری تیم های در لیگ برتر ۹۸-۹۷

۱- -پدیده مشهد : ۸۰.۵۵

۲- سپاهان: ۷۲.۲۲

۳- تراکتورسازی:۵۸.۹۷

۴- پرسپولیس:۶۳.۶۳

۵- پارس جنوبی جم:۴۸.۷۱

۶- استقلال تهران:۵۴.۵۴

۷- پیکان تهران:۴۱.۰۲

۸- سایپا:۴۱.۰۲

۹- فولاد خوزستان:۳۵.۸۹

۱۰- ماشین سازی:۳۳.۳۳

۱۱- صنعت نفت آبادان:۳۳.۳۳

۱۲- نساجی مازندران:۳۰.۷۶

۱۳- ذوب آهن اصفهان:۳۰.۵۵

۱۴- نفت مسجد سلیمان:۲۸.۲۰

۱۵- سپیدرود رشت:۲۳.۰۷

۱۶- استقلال خوزستان:۲۵.۶۴

اخبار مرتبط با خبر بالا را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سیزده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.